[Korba] korek w korbie fsa gravity gap jak wymontowac/dostac

Awaria
Posty: 631
Rejestracja: 04.10.2009 16:23:24
Lokalizacja: Wrocław / Legnica
Kontakt:

[Korba] korek w korbie fsa gravity gap jak wymontowac/dostac

Post autor: Awaria »

witam,
w te swieta pod choinka znalazlem korbe z suportem ww. Problem polega na tym ze w serwisie rowerowym w ktorym sklecili mi caly rowerek z tych partsow ukrecili gwint od korka... kapnalem sie o tym 1.5 miesiaca pozniej jak wszystko dokrecalem po pierwszej jezdzie (nie jezdzilem bo wciaz mi brakowalo paru innych czesci). Wiec olalem sprawe bo bezsensu byloby sie znimi dogadywac, ale teraz potrzebuje powalczyc z napinaczem, a to nierealne bez odkreconej korby. No i tu 2 szybkie pytanie
jak i co dalej?
jak odkrecic to diabelstwo (w miare mozliwosci zeby dalo sie to ponownie poskladac)
no i co zrobic w przypadku gdyby to bylo ostateczne jednorazowe rozwiazanie (wbic imbusa i odkrecic). Korek chyba jest z plastiku, a jego gwint z aluminium. Nie za bardzo wiem jak mam tego szukac no i jaka tego bedzie cena. Pasowalby tne korek od sainta?
Pozdrawiam
http://utn.pl/OKAZJE  <-- Dobry sprzęt za dobre pieniądze! : )
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

nie znam się na fsa, ale zgodnie z tym rysunkiem:
http://bdc-bike.pl/foto/artykuly/2005.jpg
do korby Gap MegaExo QUAD MTB idzie śruba ML185 i zgodnie z cennikiem dysrybutora jest to warte 9,9zł
http://bdc-bike.pl/czesci/?idTradeMark= ... er=article

Najlepiej zadzwonić albo napisać do BDC i się upewnić czy to na pewno to i zamówić sobie u nich.


Co do odkręcania, nie wiem jak wygląda ten korek, ale jeśli jest na imbus to można go rozpiłować małym pilnikiem na większy rozmiar i odkręcić.
Druga rzecz, pamiętaj że przed odkręcaniem należy odkręcić śruby w ramieniu korby

EDIT:
jeśli to takie korby:
Obrazek
to na śrubie jest napis M15, czyli zgadza się że jest to ta śruba ML185 bo ta jest opisana jako gravity m15.
I jeśli tak to powinna pasować śruba shimano bo hollowtech II ma śrubkę z gwintem M15x1.

A i jeszcze dodam że to może być plastikowe i działać dlatego że skręca się to bardzo lekko, byle ramie korby doszło na oś, potem mocniej należy skręcić śrubki w ramieniu. A odkręcanie jak wyżej pisałem - odwrotnie, najpierw poluzować 2 śruby ramienia.
Awaria
Posty: 631
Rejestracja: 04.10.2009 16:23:24
Lokalizacja: Wrocław / Legnica
Kontakt:

Post autor: Awaria »

wiesz co jest najsmieszniejsze? Na korku napisane jest dokladnie z jaka sila kluczxem dynamometrycznym maja to skrecic... Ale oczywiscie sa ludzie i .. (pomine to). W kazdym badz razie poszlo torxem. To bardzo mile z twojej strony.
po cholere to zielone? mam i nie wiem do czego?
http://utn.pl/OKAZJE  <-- Dobry sprzęt za dobre pieniądze! : )
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość