Pytanie o damper do SX Traila 2008

F670ES
Posty: 26
Rejestracja: 25.06.2011 15:17:51
Kontakt:

Pytanie o damper do SX Traila 2008

Post autor: F670ES »

Witajcie

Ponieważ mój DHX 4.0 OEM (230mm x 69mm) nie ma zaworka do pompowania, a przez to na każdy serwis musiałbym go wysyłać do Cultbikes, postanowiłem go zmienić.
Problem w tym, że nie widzę DHXów o dł. montażowej 230mm. Damper 222mm zmniejszy mi dodatkowo skok czego nie chcę, więc zastanawiam się czy mogę tam wsadzić 241mm x 76mm.
Rama posiada dwa adaptery zmieniające geometrie przy DHXie 230 x 69
ADAPTER 1 : KĄT GŁÓWKI 67,5 / BB: 369mm
ADAPTER 2 : KĄT GŁÓWKI 66,5 / BB: 356mm

1. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jakie kąty i wysokości suportu uzyskam z tymi adapterami przy damperze 241mm x 76mm ?
2. Czy ewentualnie nie ma takiej możliwości żeby przy serwisie spuścić całe powietrze z obecnego dampera i wsadzić mocniejszą sprężynę ?
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

F670ES damper 222mm nie zmniejszy tobie skoku, poniewaz ma on tez taki sam skok tłoka jak 230mm, jedynie będziesz miał jeszcze bardziej płaska geometrie.
F670ES
Posty: 26
Rejestracja: 25.06.2011 15:17:51
Kontakt:

Re: Pytanie o damper do SX Traila 2008

Post autor: F670ES »

A no to super, czyli 222mm też wchodziło by w grę. Nadal jednak pozostaje pytanie jakie byłyby kąty i wysokości suportu przy tych damperach ?? W grę wchodziłyby takie zestawienia:
1. Damper 222mm + Adapter 1
2. Damper 241mm + Adapter 2

Pomocą będzie jak ktoś mi chociaż mniej więcej powie o ile może się przesunąć suport w górę/dół i zmienić kąt główki, bo nie mam zielonego pojęcia.
SkowronWro
Posty: 556
Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontakt:

Post autor: SkowronWro »

241 odpuść bo to bedzie bardzo chora geometria obojetnie jaki adapter dasz. poza tym sam sobie mozesz to zmierzyć odkrecając z 1 strony damper i oddalajac go o 11mm. najbardziej celowałbym w 222, nie wiem jak ty ale ja lubie osobiscie główki ponizej 66.
F670ES
Posty: 26
Rejestracja: 25.06.2011 15:17:51
Kontakt:

Re: Pytanie o damper do SX Traila 2008

Post autor: F670ES »

Tak myślałem że 241 spieprzy geo całkowicie, ale wolałem się upewnić. Zostaje 222mm więc. Jak będę się widział z kumplem to spróbuje odkręcić i przybliżyć te 8mm (o ile tam tyle miejsca jest) i zmierzyć suport, ale kąta główki to nie wiem jak pomierzyć.

Tak czy inaczej jak ktoś wie o ile się przesunie suport i kąt główki to piszcie. Mnie osobiście 66 stopni odpowiada,ale przy 67,5 jest fajnie zwrotny na okoliczne traski, więc jakby miał mi się zrobić nagle kąt 63 to nie wiem czy dobrze będzie mi na takim ospalcu :)
SkowronWro
Posty: 556
Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontakt:

Post autor: SkowronWro »

zrob tak ze wyciagnie sprezyne i ugnij go o 8mm:) weż kogos do pomocy nich zmierzy ci wysokosc bb i zrobi fote z profilu to kąt głowki wyliczy ci jakis mądry program do zawiechy;)
F670ES
Posty: 26
Rejestracja: 25.06.2011 15:17:51
Kontakt:

Re: Pytanie o damper do SX Traila 2008

Post autor: F670ES »

Ok, będę próbował :) A znasz jakąś nazwę takiego programu ?bo nawet nie wiem gdzie zacząć szukać

A i czy nie da się z tym obecnym moim damperem (230mm) zrobić tak że przy serwisie uszłoby całe powietrze i wsadzić mu mocniejszą sprężynę ? Czy musi mieć trochę powietrza ? Teoretycznie moje 66 z przodu też musi mieć powietrze, a jeżdżę bez.
SkowronWro
Posty: 556
Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontakt:

Post autor: SkowronWro »

brak powietrz w damperze spowoduje to ze sie zapowietrzy i beda problemy z pracą nie wiem jak to w dhx sie objawia ale w roco tracił tłumienie, stukał i był problem z cieknącym olejem mimo dobrych uszczelek;) program to Linkage:) a masz moze zdjecie tego dekielka gdzie "powinnien być" zawór. Jeżeli jest tam otwór zaślepiony takim białym gównem to mozna go przerobic na zawór tak jak sie przerabiało Vanilie czy Van
F670ES
Posty: 26
Rejestracja: 25.06.2011 15:17:51
Kontakt:

Re: Pytanie o damper do SX Traila 2008

Post autor: F670ES »

Tak, jest ta zaślepka i widziałem instrukcje do przeróbki Van, ale to dość problematyczne,tym bardziej że DHX jest inaczej zbudowany i nie wiem jak tam z tą membraną może być w jego przypadku.
Myślałem, że jakoś to obejdę sprzedając ten damper i kupując inny z niedużą stratą. Problem w tym, że właśnie teraz znalazłem wymiary zbiorniczka wyrównawczego od DHX 5.0 i okazuje się, że się chyba nie zmieści w tej ramie. Chyba że można zdjąć kapturek od zaworka na stałe ? Myślałem też ewentualnie nad Manitou 6-Way,ale tam jeszcze większy zbiorniczek. Ja nie wiem jak ta rama jest pomyślana :shock:
Zostaje mi chyba kombinowanie tą metodą z igłą, wentylem od dętki i imbusem :cry:
F670ES
Posty: 26
Rejestracja: 25.06.2011 15:17:51
Kontakt:

Re: Pytanie o damper do SX Traila 2008

Post autor: F670ES »

Coś ten link nie działa, wyskakuje jakieś logo tylko. Albo to przez mój net wspaniały. Co w nim jest ?
Jeżeli chodzi o to, że jest tam włożony DHX 5.0 to jest to ten OEMowy też, bez zaworka.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

http://img683.imageshack.us/img683/5624 ... il2008.jpg
Jebać hotlinki... :| Jak ja tego blokowania nienawidzę.
F670ES
Posty: 26
Rejestracja: 25.06.2011 15:17:51
Kontakt:

Re: Pytanie o damper do SX Traila 2008

Post autor: F670ES »

Tak myślałem, że o to foto chodzi, tam jest też OEM wsadzony, bez tego wystającego dzyndzla. Z tym dzyndzlem i kapturkiem nie wejdzie do tej ramy raczej. Chyba że można zdjąć kapturek na stałe to wtedy powinien ledwo ledwo wejść.
SkowronWro
Posty: 556
Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontakt:

Post autor: SkowronWro »

http://www.pinkbike.com/photo/5700865/ tu widać lepiej ze jest dość sporo miejsca by wkręcic zawór, co do dhx5 on ma ten dzyndzel tylko jest on w reg bottom out ukryty. jak sie przyjrzysz to zobaczysz;) http://www.pinkbike.com/photo/5636187/ obczaj na zdjęciach o ile jest krótszy dhx5 a ten dhx 4 bez regulacji;) spokojnie jak na wojnie z tym DHX'em
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Akurat ten ze zdjęcia twojego jest oemowy bez shradera xD

http://www.khcycle.com.sg/images/pdt_fo ... 50_h13.jpg
Tyle wystaje w DHX5.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Przecież ten damper można normalnie serwisować, nie ma sensu kombinować... Ten damper nie jest dłuższy bez powodu, lepiej upewnij się, że 222mm nie będzie tłuc o ramę przy złożeniu zawieszenia, bo urwiesz zbiornik przy pierwszym ugięciu.
F670ES
Posty: 26
Rejestracja: 25.06.2011 15:17:51
Kontakt:

Re: Pytanie o damper do SX Traila 2008

Post autor: F670ES »

Macie rację, pokombinuje tym sposobem z igłą. Póki co nie mogę wyciągnąć ni cholery tej plastikowej zaślepki. Jakieś pomysły jak to wyjąć ?
SkowronWro
Posty: 556
Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontakt:

Post autor: SkowronWro »

wiertareczka i wygrzebac reszte z gwintu?? bo pewnie wklejana na klej + teflon jest.
F670ES
Posty: 26
Rejestracja: 25.06.2011 15:17:51
Kontakt:

Re: Pytanie o damper do SX Traila 2008

Post autor: F670ES »

Wiertareczka pomogła, dzięki :wink:
Mam jeszcze takie 2 pytania natury serwisowej,ale nie warto dla nich zakładać wątku więc zadam je tutaj. Bardzo ciężko chodzi u mnie pokrętło propedala przy ruchu w stronę minusa,w stronę plusa idzie gładko (w środku nie ma tych kuleczek). Co może być przyczyną ? Jeżeli trzeba się dostać do mechanizmu propedala to czy po wyjęciu tłoka (oddzielającego powietrze od oleju) w zbiorniku wyrównawczym trzeba koniecznie wymienić oringa ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość