[Amortyzator] Marzocchi SL1 ATA manual

HugO
Posty: 38
Rejestracja: 03.06.2011 15:15:12
Kontakt:

[Amortyzator] Marzocchi SL1 ATA manual

Post autor: HugO »

Ma ktoś manual do 66 SL1 ATA?
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Po co ci manual?
Czyżby coś ci się rozwaliło albo masz jakieś dolegliwości?
Napisz problem, a ci pomogę, 2 miesiące się z nimi borykałem..

http://www.pinkbike.com/photo/5384253/ ---> tu masz rozkręcone sl1 ata oraz rozkręcony PAR
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
tosiekDH
Posty: 97
Rejestracja: 15.07.2010 18:20:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: tosiekDH »

do tego nie ma manuala :D ja go ogarnialem 2 dni :D
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=60954
[S] koło , kiera, mostek
HugO
Posty: 38
Rejestracja: 03.06.2011 15:15:12
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Marzocchi SL1 ATA manual

Post autor: HugO »

Dzięki było mi to potrzebne do serwisu, który moje 66 już przeszły :)
Mam jeszcze pytanie jak je ustawiacie? Ja wymyśliłem, że w tłumiku, który ma kompresje i tłumienie powrotu (tłumik 56) daje podciśnienie a w drugim trochę ponad połowę z tego co zaleca producent. Miałem jeszcze problem z obniżaniem się ale wystarczyło dokręcić te śrubki po bokach korka.
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Źle myślisz..
Pompujesz w określonej kolejności..
PAR/główna/rc2
par- zalecam około 1 bar
główna-to od ciebie zależy
rc2-tu polecam podciśnienie i więcej powietrza w głównej (charakterystyka zmienia się niesamowicie na plus :) )
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
tosiekDH
Posty: 97
Rejestracja: 15.07.2010 18:20:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: tosiekDH »

powiedz coś więcej o zmianie tej charakterystyki :D
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=60954
[S] koło , kiera, mostek
HugO
Posty: 38
Rejestracja: 03.06.2011 15:15:12
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Marzocchi SL1 ATA manual

Post autor: HugO »

Tak dla upewnienia się PAR to ta przy regulacji skoku głowna to ta na dole a Rc2 to ta w tłumiku od kompresji i tłumienia powrotu?
Dzięki za odpowiedzi :)
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Par - jedyne na dole, główna to tak gdzie pokrętło ATA a rc2 - naprężenie wstępne.
tosiekDH Zapewne masz to denerwujące coś, że pracuje płynnie, ale dopiero jak jest już wciśnięty (podczas zjazdu) a gdy amorek jest wyciągnięty na 180mm (podczas jazdy) to trzeba większej siły żeby go wcisnąć na początku skoku. podciśnienie w rc2 nieweluje ci właśnie to zachowanie powietrznych amorków, a praca jest jeszcze bardziej podobna do sprężynowych amorków :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
HugO
Posty: 38
Rejestracja: 03.06.2011 15:15:12
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Marzocchi SL1 ATA manual

Post autor: HugO »

Aha ok dzięki waże około 50 kg także ten 1 bar to troszkę zadużo :) Ale myśle, że 70 psi będzie ok :) Moje 66 miały serwis i na ślizgach był taki drobny piasek a w kadridżu (niewiem jak to się piszę zawsze się mylę) było dużo syfu (błoto itd...) to normalne?
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Ja waże 51kg, w parze musi być minimum 1 bar, inaczej będzie się zapadać.
Do głównej dawałem więcej.
Piastek przy ślizgach to w 66 raczej norma, przynajmniej u mnie było :)
Ale że w oleju ?Chyba że zabrudzony wyrobiony olej to tak :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
tosiekDH
Posty: 97
Rejestracja: 15.07.2010 18:20:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: tosiekDH »

o co chodzi z podcisnieniem w rc2 , jak to zrobić bo nie ogarniam ;)
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=60954
[S] koło , kiera, mostek
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Tak w skrócie..
1.pompujesz par
2. wciskasz 66 do oporu w dół
3.naciskasz wewnątrz wentyl po stronie rc2
4. puszczasz amorka, nie będzie chciał wyjść (podciśnienie)
5.pompujesz główną komore żeby ustawić twardość.

Pamiętaj, żeby główną więcej napompować, bo przy podciśnieniu na danym ciśnieniu które np. już próbowałeś i by było odpowiednie, to teraz będzie dużo miekkszy :)
Ostatnio zmieniony 30.07.2011 01:07:20 przez GgG, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: skrót nie skrut
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
tosiekDH
Posty: 97
Rejestracja: 15.07.2010 18:20:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: tosiekDH »

popróbuje :D może będzie fajnie :D
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=60954
[S] koło , kiera, mostek
HugO
Posty: 38
Rejestracja: 03.06.2011 15:15:12
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Marzocchi SL1 ATA manual

Post autor: HugO »

diesel To PAR/główna/podciśnienie w RC2 czy PAR/podciśnienie w RC2/główna?
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

PAR-PODCIŚNIENIE W RC2 - GŁÓWNA
Przed pompowaniem głównej trzeba podciśnienie zrobić, inaczej nie uda ci się go do końca wcisnać, żeby je zrobić
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
HugO
Posty: 38
Rejestracja: 03.06.2011 15:15:12
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Marzocchi SL1 ATA manual

Post autor: HugO »

Dzięki już zrobiłem :) Par/główna/Rc2 podciśnienie zrobiłem jak 4 osoby go śdobiły :)
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

HugO pisze:Par/główna/Rc2 podciśnienie zrobiłem jak 4 osoby go śdobiły :)
<facepalm>
Dlatego najpierw podciśnienie w RC2 a później główna...
HugO
Posty: 38
Rejestracja: 03.06.2011 15:15:12
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Marzocchi SL1 ATA manual

Post autor: HugO »

@Vin_OSV <faceplam> jak tak zrobię to amor nawet jak na nim nikt nie siedzi ma 5cm sagu i gdfgdf pracuje... -.-
Ostatnio zmieniony 30.07.2011 01:08:39 przez GgG, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: na forum nie przeklinamy.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

HugO pisze:@Vin_OSV <faceplam> jak tak zrobię to amor nawet jak na nim nikt nie siedzi ma 5cm sagu i chujowo pracuje... -.-
diesel2117 pisze:Pamiętaj, żeby główną więcej napompować, bo przy podciśnieniu na danym ciśnieniu które np. już próbowałeś i by było odpowiednie, to teraz będzie dużo miekkszy :)
Jakieś pytania?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości