[Damper] 5th elemnet usuwanie platformy.

diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

[Damper] 5th elemnet usuwanie platformy.

Post autor: diesel2117 »

Siema!
mam ten damperek i udało mi się wmiare zrobić, żeby aż tak nie mulił.. lecz okropnie daje mi swe znaki platforma :/.
Może ktoś mi wyjaśnić pokolej, na czym polega wywalenie plaformy? Co ona zmienia w charakterystyce pracy (u mnie chyba go cholernie utwardza..)?
Mam sprężynę 300lbs w akicie proto FR, kumpel też ma taką sprężynę w van R 2011 również w akicie proto FR i różnica pracy, sagu i "twardości :shock: " wejścia dampera również (tak na sucho bez springa). Na sprężynowych średnio się znam, stąd moje pytania :twisted:
Z góry dzięki za pomoc :D :D
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... ent+tuning nie wiem czy pomoglem ale tam sporo sie dowiesz ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Niestety to nic nie wskura do tematu, większość najważniejszych linków po prostu wygasła.
Przeszykałem conajmniej połowę wyników z google, ale też nic nie ma o tym.
Muszę wywalić te platformę, bo muli, jest mało czuły i w dodatku "tłumi" wejście. Dodam, że jak do m3 go wsadziłem z przyjacielem, to działał dobrze, nawet zaskakująco dobrze..
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Obrazek


Zacytuję:
"Platforma to dwie części, druga i trzecia od lewej. Jedna wchodzi w drugą, zamykając w środku powietrze, które działa jak sprężyna. W moim damperze ostatnia część była podkładką z nawierconymi otworami, tutaj jest 5 nacięć, ale niczego to nie zmienia. Bajer polega na tym, aby blaszkę podobną tej z zaworu odbicia (rząd cienkich podkładek po prawej) umieścić pomiędzy częścią 1 i 2 od lewej. Jak już rozkręcacie, to koniecznie posmarujcie oringi w części nr 2 od lewej, aby wszystko płynnie pracowało. Generalnie tyle. Złożyć w całość i jeździć."
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

Zagadaj tez do GgG bo wiem ze On ze swoim 5th cos kombinowal, kiedys go o cos pytalem to mi fajnie wszystko wytlumaczyl.
Jak wroce do domu to sprobuje tak jak napisal Wojtas zrobic ze swoim 5th, chociaz kupilem juz dhx5 to zawsze moge 5th jako zapasowego miec jak cos taki zabieg zmieni ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Dalej nijak nie rozumiem tego, co mi wojtas napisał..
Potrzebował bym pokolej zdjęcia jak to zrobić xd.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

poprostu, patrzysz od lewej strony, i miedzy pierwsza a druga czesc od lewej wchodza te wszystkie male podkladki od prawej liczac ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

LisuKrakow pisze:poprostu, patrzysz od lewej strony, i miedzy pierwsza a druga czesc od lewej wchodza te wszystkie male podkladki od prawej liczac ;p
Czyli mam jedynie te 2 najmniejsze wsadzić pomiędzy 2 a 3 element (platformą) ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

nie, masz miedzy ten element pierwszy od lewej (ponacinany) a ten drugi (on jest polaczony z 3cim) wsadzic te wszystkie cienkie podkladki co od prawej strony widac ;p - tak to zrozumialem z tekstu Wojtasa.
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

LisuKrakow pisze:nie, masz miedzy ten element pierwszy od lewej (ponacinany) a ten drugi (on jest polaczony z 3cim) wsadzic te wszystkie cienkie podkladki co od prawej strony widac ;p - tak to zrozumialem z tekstu Wojtasa
Było od razu mówić, że shimy xd.
Kupie olej i spróbuję :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Mam jeszcze pytanie.
Czy podejdą mi shimy z manitou metel? Jeśli tak, to nie lepiej je wsadzić, zamiast platformy?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Czaruś jak bd to robił to weź mnie zaproś , chętnie bym zobaczył co w tym ustrojstwie siedzi ;) Nigdy nie widzialem piatego elementu na stole operacyjnym ;)
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Spoko.
Swoją drogą wyślij mi w końcu te zdjęcia! :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

BTW:
da się przyspieszyć 5th elementa bez wywalania zaworu spv. Są jeszcze shimy powrotu. Nie opowiem jak to wygląda dokładnie, ale kolega mechanik wywalił mi jeden z nich przy okazji serwisu i różnica jest zauważalna.
Osobiście planowałem wywalenie platformy, ale po porównaniu z przerobionymi damperami mój jedynie po przyspieszeniu powrotu mi odpowiada.
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

SeraaX pisze:BTW:
da się przyspieszyć 5th elementa bez wywalania zaworu spv. Są jeszcze shimy powrotu. Nie opowiem jak to wygląda dokładnie, ale kolega mechanik wywalił mi jeden z nich przy okazji serwisu i różnica jest zauważalna.
Osobiście planowałem wywalenie platformy, ale po porównaniu z przerobionymi damperami mój jedynie po przyspieszeniu powrotu mi odpowiada.
A mógłbyś się dowiedzieć jak to dokładnie zrobić? :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Wywalasz jeden shim z tych po prawo, ot co... Ja osobiście jak bym usuwał z tego spv to bym całość(lub ewentualnie część, zależnie od tego jak zawór wygląda) po lewej(odnoszę się do zdjęcia) stronie wywalił i dał tam shimy.
Pedros
Posty: 322
Rejestracja: 21.04.2004 08:33:58
Kontakt:

Post autor: Pedros »

można też zalać rzadszy olej
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

pietryna pisze:Wywalasz jeden shim z tych po prawo, ot co... Ja osobiście jak bym usuwał z tego spv to bym całość(lub ewentualnie część, zależnie od tego jak zawór wygląda) po lewej(odnoszę się do zdjęcia) stronie wywalił i dał tam shimy.
Mam jeszcze dhx 5.0 aira w domu, przed wysyłką jeszcze rozkręcę oba i porównam. Ze zdjęć wnioskuję, ze tłumienie bedzie działać nie zależnie od tego, jak shimy będą ułożone względem platfowmy. Ewentualnie dołożę shimów bądź dorobie :)
Nie wiem czym jest teraz zalany, ale 2.5w będę zalewać
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości