Wymiana ramy z wadą fabryczną w SCOTT

SeiK
Posty: 124
Rejestracja: 24.08.2006 23:08:30
Kontakt:

Wymiana ramy z wadą fabryczną w SCOTT

Post autor: SeiK »

Witam!
Mam dosc nieciekawa sprawe z ramą scott contessa 50 z 2011 roku. Sprawa wyglada nastepująco.- zakupilem rower u dystrybutora scoot polska na śląsku. po przywiezieniu roweru do domu i dokladnych ogledzinach okazało sie ze: rama pod naklejkami jest wypalcowana smarem(w sklepie myslelismy ze jest to zwykle zabrudzenie ktore sie zmyje) okazalo sie ze jest inaczej, no ale był to do przezycia. Gorszą niespodzianką było zarysowanie lakieru nad korbą na dolnej ruze przedniego trojkąta, ktore po zawieziemiu na serwis gwarancyjny po ok 1 msc okazało się pęknięciem (wadą fabryczną). Wtedy dostałem odpowiedz "zrobimy zdięcia, ktore wyslemy do producenta(przy mnie robione telefonem komorkowym!) i narazie roweru nie przyjmniemy bo jak jest pekniecie to nic z tym i tak nie zrobimy a na 99% bedzie nowa rama wiec prosze na tym jezdzic i ją DOŁAMAC-cokolwiek to znaczy"Mimo to za kilka dni odwiozłem rame na serwis. Dzis dostałem tel z serwisu ze jest nowa rama przysłana przez scotta ale z modelu contessa 10 w malowaniu brązowo czarnym a nie jak wczesniejsza różowo biala. I jest teraz problem bo albo wezme te albo co...??niechce brazwej tylko taka jak była, w serwisie powiedzieli ze jak dzieje sie cos z rama to scott zawsze daje rame z najwyzszego modelu, ale w tym wypadku to zadna pociecha a jeszcze wiekszy problem,mam dzwonic we wtorek dowiedziec sie czy jest mozliwosc sprowadzenia ramy w tym samym kolorze jaki był, bo jaki ma sens kupic rower ktory sie podoba, bo w tej kategorii cenowej chyba tylko o to chodzi, a dostac cos zupełnie innego??. Moje pytanie do WAS brzmi: mial ktos kiedys docczynienia z wymianą ramy w scottie i czy istnieje szansa na dostanie ramy w tym samym malowaniu w jakim ją oddałem czy sprawa generalnie jest przesadzona ze bede mial brazowo czarny rower i rózowy amortyzator?bo jesli tak to zapowiada sie nieciekawie....:(
slayer90
Posty: 131
Rejestracja: 24.03.2011 23:10:59
Kontakt:

Re: Wymiana ramy z wadą fabryczną w SCOTT

Post autor: slayer90 »

Chłopie jak masz nerwy , to walcz !!! Kupiłeś różowy - ma być różowy .
A jak nie mogą tego załatwić to zwrot pieniędzy.
Nie ma opcji aby Ci zmienili kolor ramy z powodu naprawy gwarancyjnej - wymiany gwarancyjnej .
Oni dobrze o tym wiedzą ale chcą znaleźć " głupka " .

Pozdro i powiadom jak poszło z tym do końca
Jo
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Proponuję przeczytać dokładnie gwarancję , element wymienia się na sprawny, przynajmniej tej samej klasy, nikt nie gwarantuje tego samego koloru .
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

A ja ma takie pytanie... dlaczego masz różowy, damski rower?! :twisted:
pozdro

frango
SeiK
Posty: 124
Rejestracja: 24.08.2006 23:08:30
Kontakt:

Post autor: SeiK »

Bo jest to rower kupiony dla mojej dziewczyny, a co za roznica ze rozowy? kiedys mialem różowego DM fr 4.0 i tez był fajnie:), narazie jeszcze nic niwiem mam sie kontktowac ze sklepem we wtorek.Dam odpowiedz co i jak.
slayer90
Posty: 131
Rejestracja: 24.03.2011 23:10:59
Kontakt:

Re: Wymiana ramy z wadą fabryczną w SCOTT

Post autor: slayer90 »

Nie ulegaj !!!!! Masz dostać taki sam kolor jaki kupiłeś !!! Moja dziewczyna ma contese biało czarną i też miałem z nią problemy.

Przyszedłem do sklepu rower się spodobał mi ( był na wieszaku pod sufitem ), kolo powiedział , że jak go chcę to zaliczka i on go ściągnie i za dwie godziny do odbioru. Ja z powodu braku czasu tak postąpiłem i dwie godziny później byłem po rowerek. Zapłaciłem, dokument, rower i do domu.

W domu wyciągam z auta i daje kobiecie , na drugi dzień na rower i w słońcu patrze a prawa strona przerysowana, aż do aluminium. No to ja do sklepu co to kur*a jest. A sprzedający mi, że rower porysowałem wkładając do bagażnika w samochodzie .
Nie wiem w jakim miejscu rower może się porysować w bagażniku w BMW :evil: cały bagażnik wyłożony jest grubym materiałem !!!!
Ale on swoje . Więc mi nie wymienili .

Co do twojej sprawy walcz o to -
Kobiety nie kupują rowera aby jeździć !!!! One kupują rower aby wyglądał !!!! ( może nie wszystkie )

P.S.
Moja sprawa działa się w największym rowerowym w TYCHACH , a więc pamiętajcie - gwarancja tam nie działa, a jak odbieracie rowery to sprawdzajcie dokładnie
Jo
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

slayer90 człowiek weź się ogarnij, co ma porysowana rama do wymiany gwarancyjnej?
Zachęcasz innych do wykłócania się (zresztą wbrew warunkom gwarancji , którą podpisali) a sam nie potrafiłeś kupić roweru jak Bozia przykazała.
misiuk666
Posty: 122
Rejestracja: 11.05.2007 17:18:52
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: misiuk666 »

Masz problem, bo to ty wybrzydzasz. Scott wywiązał się z warunków gwarancji, dał ci ramę odpowiadającą wymogowi taka sama lub lepsza. Kupując rower zaakceptowałeś te warunki finalizując transakcję, teraz to już jest ich dobra wola, jeśli ci dadzą taką ramę jaką ty chcesz. Gdyby ci oferowali ramę gorszą to owszem możesz tego nie zaakceptować, jednak wtedy jest jeden kruczek o którym się głośno nie mówi. Gwarant ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego, a nie realizację gwarancji. Oni mogą przyznać wymianę ramy, ale powiedzą przy tym, że teraz nie mają ram na stanie i trzeba czekać np miesiąc... lub dłużej... Sam się niestety z czymś takim spotkałem w Meridzie, a dokładniej w UMF-ie. I teraz też Ci mogą powiedzieć że ok różową dostaniesz ale za 3-4 miechy, oni mają karty w ręce, bo ze swojej strony się wywiązali. Ja bym sugerował nie walczyć, a uderzyć w delikatne negocjacje, bo to ty jesteś petentem.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Generalnie w gwarancjach jest zapisane, że kolor może się różnić. Nie wiem jak było w Twoim wypadku.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

drogi autorze tematu-gwarancja jest-wg polskiego prawa-dobrowolnym "gestem" producenta w kierunku konsumenta,jej zasady dyktuje producent,wiec jesli zapisal ze moze byc w innym kolorze to znaczy ze moze.
dales ciala,bo jakbys to zglosil z tytulu rekojmi,a nie gwarancji to mieliby troche trudniej.
slayer90 pisze:Ale on swoje . Więc mi nie wymienili .
i dobrze,bo nie miales prawa domagac sie wymiany.Twoim obowiazkiem bylo dokladnie ogladnac rower w momencie zakupu,szczegolnie ze kupowales rower wystawowy ktory jest narazony na uszkodzenia lakieru.
Rower da sie porysowac w 5minut po wyjezdzie ze sklepu,w ciagu doby mozna go zmielic na proszek.

misiuk666 pisze:Gwarant ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego, a nie realizację gwarancji.
dokladnie tak!
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
slayer90
Posty: 131
Rejestracja: 24.03.2011 23:10:59
Kontakt:

Re: Wymiana ramy z wadą fabryczną w SCOTT

Post autor: slayer90 »

Czyli z tego co każdy tu pisze

WITAMY W POLSCE :twisted:

Gwarant ma wymienić ramę na ramę takiej samej jakości ( bez względu na kolor ).
Rama ma swój nr brązowo biała bodajże najniższy, różowo biała najwyższy.
Czyli patrząc na to nie są tej samej klasy - jakości skoro w katalogu jest modelem niższym !!!

Jeżeli chodzi o mnie to był mój błąd, że nie obejrzałem roweru przy odbiorze ale też pokazuje nieuczciwość sprzedającego ( tylko teoretycznie ).

Mam pytanie.

Kupuję ramę Limited edition RMB - wychodzą tylko 9 szt w tym kolorze. I po miesiącu się łamie. RMB nie ma takich ram już bo wszystkie sprzedał.
Czyli co daje mi inny kolor ?? Który jest tańszy.

I jeszcze mi mówi abym mu podziękował bo rozpatrzył moją gwarancję pozytywnie ??

Czyli co kupujący nie ma żadnych praw ?? Co do koloru kupującego produktu ??
Jo
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

umiesz czytac?to przeczytaj ponownie co napisalem,a nie pluj sie.

gwarancja to jedno,rekojmia to drugie.opierajac roszczenie o gwarancje DOBROWOLNIE godzisz sie z jej warunkami.

p.s.w Twojej sytuacji niekoniecznie winna jest nieuczciwosc-skoro Ty nie zauwazyles to mozliwym (nie pewnym,ale mozliwym) jest ze sprzedawca rowniez nie zauwazyl.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
slayer90
Posty: 131
Rejestracja: 24.03.2011 23:10:59
Kontakt:

Re: Wymiana ramy z wadą fabryczną w SCOTT

Post autor: slayer90 »

Kupując coś w sklepie kupujesz z gwarancją !! W zamyśle myślisz, że jak się ******* to wymienią Ci na takie same ! Nie czytasz tej gwarancji przy zakupie ( przynajmniej ja ).
Gwarancje - regulamin wymiany ustala producent i jego prawnicy , ustalają sobie to tak aby im było lepiej i mieli większe prawa niż kupujący.

To mnie właśnie boli. Że tylko na drodze prawnej da się do tego dojść ale nikt się nie będzie sądzić o coś takiego.

Wcześniej też był na forum temat o odpadającym lakierze od pedałów. I gdyby kupujący się nie hajował o to, to by nie dostał nowych !!!
Wszyscy na forum odradzali mu bo na kolorze się nie jeździ !!
A moim zdaniem właśnie dla koloru się kupuje te części.

Jakby się to tobie przytrafiło to napewno poruszyłbyś niebo i ziemię aby dostać to co Ci się należy.
Jakbyś kupił Auto i zepsuła by się w nim klamka drzwi, salon by zaraz ją wymienił na czarną ale ty miałeś chromowaną - z droższego pakietu.
Zaraz byś poszedł do rzecznika praw konsumenta , lub do wyższej instancji, ale i tak salon miał by rację bo w gwarancji pisze , że salon musi usunąć usterkę i może do tego użyć elementu innego koloru jak poprzedni.

SeiK , weż kartę gwarancyjną, i idź z nią do rzecznika praw konsumenta - on sprawdzi te zapisane punkty czy są zgodne z prawem konsumenta !
Następnie napisz parę postów na wszystkich forach rowerowych i wyślij maila do przedstawiciela Scotta.
I powodzenia w dążeniu do swojego ! Niech kobieta będzie szczęśliwa z modnego różowego koloru a nie SRAKOWATEGO brązowego
Jo
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

widze ze dalej masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem,zatem zanim skrobneisz nastepnego posta przeczytaj sobie moje dwa posty powyzej.nie sa dlugie.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
slayer90
Posty: 131
Rejestracja: 24.03.2011 23:10:59
Kontakt:

Re: Wymiana ramy z wadą fabryczną w SCOTT

Post autor: slayer90 »

piotrex pisze:drogi autorze tematu-gwarancja jest-wg polskiego prawa-dobrowolnym "gestem" producenta w kierunku konsumenta,jej zasady dyktuje producent,wiec jesli zapisal ze moze byc w innym kolorze to znaczy ze moze.
dales ciala,bo jakbys to zglosil z tytulu rekojmi,a nie gwarancji to mieliby troche trudniej.
A o czym ja piszę - o tym że Gwarant ma w dupie klienta :

Gwarancja Scotta " W razie wystąpienia przypadku gwarancyjnego firma SCOTT ma możliwość, według własnej oceny, naprawić uszkodzenie lub wymienić wadliwą część. Kosztami części zużytych eksploatacyjnie a zakwalifikowanych do wymiany podczas serwisów lub przeglądów obciążony będzie właściciel "

SeiK - Wszyscy oprócz mnie mają racje , lepiej idź do Scott'a i podziękuj za Srakowato brązową ramę.

Albo pokaż im temperament, dzwoń, pisz, a napewno Ci ustąpią bo ich to nic nie kosztuje , wyciągnąć różową a brązową.

Jedyny problem jest taki, że Contessa to model damski, a brązowy najniższy model nikt nie kupuje i stare rowery wystawowe się rozbiera na części !!!!
Jo
SeiK
Posty: 124
Rejestracja: 24.08.2006 23:08:30
Kontakt:

Post autor: SeiK »

Wiec sprawa wyglada tak..Jest jak piszecie, scott dal mi rame z modelu contessa 10 jest to o wiele lepsza rama od modelu 50 i lzejsza, mimo to kolor nie podlega zadnym negocjacją, daja rame z najwyzszego modelu, czyli nawet jesli kupisz rame karbonowa z najnizszego modelu i bedzie cos z nia nie tak to przy pozytywnym pozpatrzeniu gwarancji dostajesz rame z najwyzszego modelu,taki przykład. Jedynie co to sprzedawca moglby zrobic jakas "podmiane" na rame w kolorze ,takim jaki chce no ale niestety ostatnia wyszła,w scottcie tez juz niemaja ram w tym rozmiarze, wiec pozostaje mi zacisnac zęby i probowac cieszyc sie z tego co mi dali, Chyba ze przeczyta ten temat jakis dobroduszny sprzedawca i zechce sie zamienic rama contessa 10 na 50 w malowaniu rozowo srebrno białym w rozmiarze XS ewentualnie S. To było by rewelacyjnie. Więc temat ze strony wymiany i negocjacji kolorow z producentem uwazam za zamkniety.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

SeiK pisze: pozostaje mi zacisnac zęby i probowac cieszyc sie z tego co mi dali
Lub możesz niespodziankę zrobić dziewczynie i oddać ramę do przemalowania np. na biało + aerograf i wzory z czymś, co dziewczyna lubi (jest nawet na forum gość który się tym zajmuje jeśli się nie mylę) ;)
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

miki_ck pisze:Lub możesz niespodziankę zrobić dziewczynie i oddać ramę do przemalowania np. na biało + aerograf i wzory z czymś, co dziewczyna lubi (jest nawet na forum gość który się tym zajmuje jeśli się nie mylę) ;)
Co spowoduje natychmiastowa utratę gwarancji....
slayer90 pisze:Jedyny problem jest taki, że Contessa to model damski, a brązowy najniższy model nikt nie kupuje i stare rowery wystawowe się rozbiera na części !!!!
Ponownie bredzisz , skąd Ty takie mądrości bierzesz ?
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

ravfr pisze:Co spowoduje natychmiastowa utratę gwarancji....
Jeśli ta rama nie ma wad jak poprzednia (pierwsze co, to bym dokładnie ją obejrzał) to nie spodziewałbym się, żeby gwarancja była potrzebna. No chyba, że dziewczyna lubi poskakać albo waży 100kg :twisted:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości