Ocena hamulców - formula oro 24k
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 19.04.2007 10:32:12
- Lokalizacja: Bielsko-Biała /Stare bieslko
- Kontakt:
Ocena hamulców - formula oro 24k
Witam jak oceniacie te hamulce ?
jeździł z was ktoś z tymi hamulcami ?
chce je kupić i właśnie nie wiem czy je brać czy nie
jeździł z was ktoś z tymi hamulcami ?
chce je kupić i właśnie nie wiem czy je brać czy nie
Na Sell ! lookac ! :D
http://allegro.pl/show_item.php?item=1845345219
http://allegro.pl/show_item.php?item=1845345219
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jeżdżę jakieś 3 miesiące na ORO K18 (różnice pomiędzy K18 a K24 ograniczają się do jednej regulacji...) i jestem bardzo zadowolony, w miarę lekkie a na tarczach 203 mocy nigdy nie brakuje (ważę ok 80kg, rower 20kg). Co do pochłaniania klocków - niczego takiego nie zauważyłem. Modulacja jest więcej niż przyzwoita (z przewodami w oplocie stalowym), podobnie jak kwestie radzenia sobie z temperaturą. Jedyną chyba wadą jest serwis - dobrze odpowietrzyć te hamulce to wręcz sztuka magiczna. Co do wytrzymałości mechanicznej się nie wypowiadam żadnych "crash testów" jeszcze nie zaliczyły.
Re: Ocena hamulców - formula oro 24k
Na K24 jeździłem ok. 2 lat, moim zdaniem bardzo fajne i mocne hamulce, nie miałem z nimi żadnego problemu, klamka fajna twarda i niezła modulacja, to były moje najlepsze hamulce aż do teraz bo moim zdaniem Elixiry R są jeszcze lepsze 

przecież te hamulce bardzo dobrze się odpowietrza, gdyż pasuje zestaw avida, albo jego domowej roboty zamiennik. To akurat spory plus, w porównaniu do np hayesów, gdzie odpowietrzanie nie jest tak wygodne.Soulforged pisze:Jedyną chyba wadą jest serwis - dobrze odpowietrzyć te hamulce to wręcz sztuka magiczna.
http://chr.rybnik.pl
Mam w rowerze XC. Na początku myślałem że to jednak gówno bo rower był używany. Ale na tyle mało używany że klocki się nie dotarły jednak. Teraz jest ok na standardowych organikach. Nie wiem co by się stało jakbym tam wsadził jakieś spiekane metaliki + stalowy oplot. A ważę lekko ponad 100kg.
A i żeby nie było, testowałem je przy sporej prędkości a nie rekreacyjnej jeździe.
A i żeby nie było, testowałem je przy sporej prędkości a nie rekreacyjnej jeździe.
Jeżdżę na nich od ponad roku i naprawdę polecam. Ważę niecałe 70kg, więc mocniejszych hampli też nie potrzebuję. Dużym plusem w tych hamulcach jest jak ktoś wyżej napisał "wytrzymałość mechaniczna". Od początku przygody z DH używam tych hampli i naprawdę plusem jest odginająca się klamka jeśli do tego nie będziesz jeździł na mocno skręconej obejmie (btw hamulec można ściagać bez zrzucania gripa) masz naprawdę wytrzymały hamulec na gleby. Nie zgodzę się również z bardzo szybkim pochłanianiem klocków niezależnie czy są to organiczne czy też półmetaliki (na razie tylko tych używałem).
Niestety muszę zgodzić się z Soulforged również mam kłopot z dobrym odpowietrzeniem tych hamulców. Stąd moja prośba czy mógłby ktoś napisać jak dobrze odpowietrzyć te hamulce?
Niestety muszę zgodzić się z Soulforged również mam kłopot z dobrym odpowietrzeniem tych hamulców. Stąd moja prośba czy mógłby ktoś napisać jak dobrze odpowietrzyć te hamulce?
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ja nim odpowietrzyłem te hamulce tak by zupełnie usunąć powietrze z układu poświęciłem na zabawę z nimi dobre 4h, a nie był to pierwszy hydraulik jaki miałem "na warsztacie";) Zestaw miałem własnej roboty i dobrze uszczelniony.artek700 pisze:przecież te hamulce bardzo dobrze się odpowietrza, gdyż pasuje zestaw avida, albo jego domowej roboty zamiennik
Polecam ten filmik instruktażowy - http://www.youtube.com/watch?v=6mg6NbIjmOM zarezerwuj sobie też nieco wolnego czasu oraz cierpliwości;)///Adamus pisze:Niestety muszę zgodzić się z Soulforged również mam kłopot z dobrym odpowietrzeniem tych hamulców. Stąd moja prośba czy mógłby ktoś napisać jak dobrze odpowietrzyć te hamulce?
Odpowietrzanie ich nie jest takie trudne jak juz raz sie ogarnie. Gorzej, ze heble potrafia byc kapryśne. Trafi sie na dobry model spoko, a same problemy sa raczej mało powazne. Nic nigdy nie cieknie i hebel zawsze hamuje, klocków tez wcale tak nie zjadaja jak sie tylko ebc redów nie pakuje, bo one we wszystkim oprócz gustava ida w dzien. Problemem u mnie byla tylko losowa praca klamki. Raz pare mm a raz po cm chowac sie umiała.
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Miałem taki efekt gdy układ nie był do końca odpowietrzony. Obecnie zwracam uwagę na długość skoku klamki i jest zawsze taki sam.Spaced pisze:Problemem u mnie byla tylko losowa praca klamki. Raz pare mm a raz po cm chowac sie umiała.
Zapomniałem jeszcze wspomnieć - z moich doświadczeń wynika że ORO nie z każdymi tarczami się "lubią" wcześniej miałem Accent Blade 203 które z Juicy 5/7 współpracowały bardzo dobrze, z Formulami miały problem. Podczas hamowania można było odczuć swego rodzaju szarpanie, dodatkowo po mocniejszych hamowaniach tarcza zaczynała niemiłosiernie ocierać, dzwonić itd - ewidentnie K18 to już za dużo na tą tarczę;)
Mi pracował hebel długi czas dobrze, a potem widocznie łapał powietrze bo takie rzeczy działy sie po czasie. Wiem, ze raz rozwalone uszczelki musiałem wymieniac. Hebel dobry ale jesli to co mówisz to prawda to bardzo nadwrażliwy na dobre zalanie.Soulforged pisze:Miałem taki efekt gdy układ nie był do końca odpowietrzony. Obecnie zwracam uwagę na długość skoku klamki i jest zawsze taki sam.
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mam wrażenie że większość modeli Formuli ma taką przypadłość - z tego co słyszałem/czytałem The One też trzeba odpowietrzać w warunkach laboratoryjnych i z zegarmistrzowską dokładnością;) Pod tym względem wiele im brakuje do np. Shimano.Spaced pisze:Hebel dobry ale jesli to co mówisz to prawda to bardzo nadwrażliwy na dobre zalanie.
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości