Filmy Canon'em 550D ?
Filmy Canon'em 550D ?
Siema, mam w/w aparat ( lustrzanka ). Widziałem na necie, że parę osób kręci nim filmy. Czy mógłby mi ktoś doradzić jak nim nagrać jakieś ciekawe demko ?
Nakręcić sceny a zmontować filmik to dwie różne rzeczy. Kręć dużo, szybkie sceny, loty, powolne sceny z jazdy, urywki z poza jazdy etc. Większość nakręconego materiału i tak nie trafia do filmu gdyż sęk tkwi w montażu i doborze odpowiednich scen do muzyki.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
http://videodslr.pl/ - polskie forum filmowania lustrzankami, znajdziesz Mnie tam po nicku Tellmewhoiam , w razie pytań służymy fachową poradą
. Pozdrawiam

-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
Vin- domyślam się, że chodzi Ci o kłujący w oczy przeplot ( interlacing ) pewnie związane jest to z fabryczną canonowską kompresją obrazu. Średnio znam się akurat na Canonach i nie spotkałem się osobiście z wymienionym przez Ciebie problemem, sam filmuje na Panasonic'ach Lumix z najwyższej serii GH, ale Vin w twoim przypadku rozwiązanie powinno przynieść wgranie najnowszego firmware'u lub ściągnięcie "Magic Lantern" który odblokowuje wiele nowych funkcji i pozwala na podkręcenie combocama. Problem paskowania lub pływania obrazu może być spowodowany również przez zbyt wolną kartę pamięci- większość dostępnych na rynku lustrzanek z HD nagrywa filmy przy średnim bitrate ponad 20Mbit/sek. [czyli ok. 2,5Mb/sek ] przez co zwyczajne karty class 4 nadają się tylko do wyrzucenia do śmietnika, ponieważ są za wolne. Osobiście polecam zaopatrzyć się w http://allegro.pl/sandisk-16gb-extreme- ... 55381.html sam pracuje na takich kartach i są naprawdę niezawodne
lub chociaż w porządną kartę class 10 http://www.skapiec.pl/site/cat/16/comp/839024.
I jeszcze mała porada dla każdego początkującego filmowca DSLR - jeżeli pierwszy raz zabierasz się do poważniejszego filmowania lustrzanką, najlepiej zastosuj się do tych kilku porad:
1.Jeżeli twoja lustrzanka nie dysponuje autofocusem, wtedy przysłonę ( f ) ustaw na jak najwyższą wartość, jednak zwykle nie więcej niż o f 3-4 stopnie przysłony w górę od minimalnej światłosiły obiektywu, czyli np. nasz Canon dysponuje obiektywem o jasności f3,5 - 5,6. przysłonę ustawiamy na wartość ok. f6,5/ f7/f8 ( nie dotyczy to filmowania w bardzo mocnym słońcu ). Taki zabieg zwiększy nam głębie ostrości ( czyli ostre będzie więcej planu ).
2.Staraj się nagrywać przy jak najniższych wartościach ISO np. 100, 200 ( wyższe ISO to wyższe ziarno )
3.Jeżeli filmy, które kręcicie wychodzą mocno poruszone, filmujcie na niższych wartościach ogniskowej np.18mm, 14mm, 20mm im krótsza ogniskowa, tym mniejsza wrażliwość na drgania.
4.Wartość migawki ustaw na dwukrotność liczby klatek z jaką nagrywasz, czyli np. kręcimy zwykle przy 25fps ( PAL ) , to wartość migawki powinna wynosić 50.
Ogólnie filmowanie DSLR ( lustrzankami ) jest to temat rzeka i nie mam chwilowo za bardzo czasu na szerokie opisy i wyjaśnienia [ w ten poniedziałek 10ego się bronię ] , ale postaram się co jakiś czas udzielać odpowiedzi w tym temacie jeżeli będziecie mieć jakieś pytania.

I jeszcze mała porada dla każdego początkującego filmowca DSLR - jeżeli pierwszy raz zabierasz się do poważniejszego filmowania lustrzanką, najlepiej zastosuj się do tych kilku porad:
1.Jeżeli twoja lustrzanka nie dysponuje autofocusem, wtedy przysłonę ( f ) ustaw na jak najwyższą wartość, jednak zwykle nie więcej niż o f 3-4 stopnie przysłony w górę od minimalnej światłosiły obiektywu, czyli np. nasz Canon dysponuje obiektywem o jasności f3,5 - 5,6. przysłonę ustawiamy na wartość ok. f6,5/ f7/f8 ( nie dotyczy to filmowania w bardzo mocnym słońcu ). Taki zabieg zwiększy nam głębie ostrości ( czyli ostre będzie więcej planu ).
2.Staraj się nagrywać przy jak najniższych wartościach ISO np. 100, 200 ( wyższe ISO to wyższe ziarno )
3.Jeżeli filmy, które kręcicie wychodzą mocno poruszone, filmujcie na niższych wartościach ogniskowej np.18mm, 14mm, 20mm im krótsza ogniskowa, tym mniejsza wrażliwość na drgania.
4.Wartość migawki ustaw na dwukrotność liczby klatek z jaką nagrywasz, czyli np. kręcimy zwykle przy 25fps ( PAL ) , to wartość migawki powinna wynosić 50.
Ogólnie filmowanie DSLR ( lustrzankami ) jest to temat rzeka i nie mam chwilowo za bardzo czasu na szerokie opisy i wyjaśnienia [ w ten poniedziałek 10ego się bronię ] , ale postaram się co jakiś czas udzielać odpowiedzi w tym temacie jeżeli będziecie mieć jakieś pytania.
Jestem zielony, i z ciekawości (po części dla celów praktycznych) zapytam.
Lustro daje świetną opcję wymiennej optyki, ale jak wtedy zachowuje się AF, czy kręcąc dużym szkłem (75-200mm), robię panoramę, potem szybki obrót i "zoom'uje" AF działa szybko, czy gubi się?
Zaznaczam, że nie kręciłem jeszcze aparatem, i właśnie dlatego nurtuje mnie to pytanie, bo chcę
Co do "paskowania" obrazu, spróbuj z aktualizacją/wymianą kodeków na Twoim kompie - to 90% powód takiego stanu rzeczy. Można też zaktualizować soft w lustrze, ale tutaj poczytał bym w sieci.
Głównie chodzi o kompresje, wersja zapisana nie zgadza się z kodekiem który chce ją odczytać.
Pytanie do Wuja - pakowałeś tą kartę (lepszą) do GoPro, lub innego helmeta? Domyślam się, że jest różnica, ale czy bardzo znaczna?
Lustro daje świetną opcję wymiennej optyki, ale jak wtedy zachowuje się AF, czy kręcąc dużym szkłem (75-200mm), robię panoramę, potem szybki obrót i "zoom'uje" AF działa szybko, czy gubi się?
Zaznaczam, że nie kręciłem jeszcze aparatem, i właśnie dlatego nurtuje mnie to pytanie, bo chcę

Co do "paskowania" obrazu, spróbuj z aktualizacją/wymianą kodeków na Twoim kompie - to 90% powód takiego stanu rzeczy. Można też zaktualizować soft w lustrze, ale tutaj poczytał bym w sieci.
Głównie chodzi o kompresje, wersja zapisana nie zgadza się z kodekiem który chce ją odczytać.
Pytanie do Wuja - pakowałeś tą kartę (lepszą) do GoPro, lub innego helmeta? Domyślam się, że jest różnica, ale czy bardzo znaczna?
Filmują lustrzanką nie mamy AF ! ostrzy się ręcznie, a to wymaga wprawy.Lustro daje świetną opcję wymiennej optyki, ale jak wtedy zachowuje się AF, czy kręcąc dużym szkłem (75-200mm), robię panoramę, potem szybki obrót i "zoom'uje" AF działa szybko, czy gubi się?
Dla ścisłości - nowe lustra Sony mają AF, ale podobno działa to średnio.
www.gkkg.pl
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
Segativ- Różnicy jakościowej na + poprzez zmianę karty nie osiągniesz, poprawa jakości będzie widoczna jedynie wtedy, gdy wcześniej ktoś wsadził zbyt wolną kartę... np. zaobserwowałem to na przykładzie mojego GoPro960 - przy karcie class 4 kamera masowo gubiła klatki, a obraz "pływał", dopiero po wsadzeniu karty class 10 obraz wygląda tak jak trzeba ( z tym, że class 8 też na pewnie dałaby radę, ponieważ GoPro osiąga zapisy na poziomie 10-25 Mbitów/sek. ) w tym miejscu warto zatrzymać się i przeczytać test wydajnościowy karty, którą zamierzamy kupić.SegatiV pisze:Pytanie do Wuja - pakowałeś tą kartę (lepszą) do GoPro, lub innego helmeta? Domyślam się, że jest różnica, ale czy bardzo znaczna?
SegatiV pisze:Lustro daje świetną opcję wymiennej optyki, ale jak wtedy zachowuje się AF, czy kręcąc dużym szkłem (75-200mm), robię panoramę, potem szybki obrót i "zoom'uje" AF działa szybko, czy gubi się?
Segativ- wszystko zależy od "combocamu" i jego obiektywu ( nazwa dla filmujących lustrzanek ). Na chwilę obecną istnieje tylko kilka modeli luster mogących poszczycić się możliwością autofocus'a podczas nagrywania. Najlepiej pod tym względem wypadają "combo" Panasonic Lumix GH2 / GH1 ( GH1 był to pierwszy na świecie combo m4/3 w pełni przystosowany do nagrywania filmów- live view, szybki autofocus, stabilizacja, obrotowy wyświetlacz LCD ) , także Olympus PEN oraz Nikon D7000. Niestety filmowanie lustrzankami w dalszym ciągu jest to pewna nowość, jednak z upływem czasu na rynek wchodzi coraz więcej sprzętu i gadżetów, dzięki którym filmuje się łatwiej i wygodniej ( największą wadą lustrzanek jako narzędzia do nagrywania filmów jest ich nietypowa ergonomia ). Niestety nie mogę Ci odpowiedzieć jak danym lustrem będzie się kręciło dopóki nie podasz mi nazwy konkretnego modelu. Warto pamiętać o tym, że większość obiektywów do fotografii nie nadaję się do nagrywania filmów ze względu na różnice w budowie optycznej obu rodzajów obiektywów. Z drugiej strony największym plusem combo'sów jest możliwość uzyskania małej, filmowej głębi ostrości, oraz jakość filmów, która bije na głowę tą uzyskiwaną z nawet 5-10krotnie droższych kamer video...A żeby jeszcze bardziej zamieszać w zupie dorzucam zdjęcie combo w 100% przystosowanego do płynnego kręcenia filmów.

Uploaded with ImageShack.us
Pozdrawiam,
wasz Wujo

edit:
thomson -chyba nie jesteś na bieżąco, na rynku od 2009roku jest już kilka modeli combosów nagrywających z autofocusem np. Panasonic Lumix GH1
http://www.youtube.com/watch?v=rgv2T6w2lYI
A co do Sony, widziałem sample z nowej alphy SLT-A77, może i autofocus superszybki ale szumy i jakość w ciemnych pomieszczeniach...tragedia... mam nadzieję, że to na razie wczesna wersja i poprawią to firmware'em.
Wg. opinii filmowców na chwilę obecną niekwestionowanym królem filmujących aparatów ( combo ) jest Panasonic Lumix GH2, który z najnowszych, złamanym firmware i hackiem na stabilny zapis 250Mbit/sek. jest teraz prawdziwym potworem jakościowym, i porównują go z hollywoodzką kamerą RED ONE, której samo body kosztuje 25tysięcy$ baksów.
Wujek_cieta_riposta dzięki, o takie info właśnie mi chodziło.
Czyli, mam rozumieć, że za ok 4000pln, dostaję wypasiony sprzęt do nagrywania, w postaci panasonic lumix gh2?
Ile trzeba jeszcze włożyć w szkła i dodatkowe pierdołki - wspomniałeś o ergonomii, tego właśnie się poję, aparat trzyma się całkowicie inaczej niż kamerę (zwłaszcza tą PRO) - więc jakieś uchwyty potrzebne są.
Nie wspominam już innych fajnych wózków itd. bo w to dobiera się według własnych upodobań.
W lustrach, właśnie podoba mi się głębia ostrości, można tak świetne rzeczy wyprawiać..
Tylko przestraszyłem się brakiem AF, jednak żeby wszystko ciągle było w ruchu, to raczej baaaaaaaardzo ciężkie do osiągnięcia. Zwłaszcza w naszym przypadku.
Jak sprawa AF i szkieł ma się do aparaatu z tego tematu? Ile działą bateria w trybie filmowania?
Czyli, mam rozumieć, że za ok 4000pln, dostaję wypasiony sprzęt do nagrywania, w postaci panasonic lumix gh2?
Ile trzeba jeszcze włożyć w szkła i dodatkowe pierdołki - wspomniałeś o ergonomii, tego właśnie się poję, aparat trzyma się całkowicie inaczej niż kamerę (zwłaszcza tą PRO) - więc jakieś uchwyty potrzebne są.
Nie wspominam już innych fajnych wózków itd. bo w to dobiera się według własnych upodobań.
W lustrach, właśnie podoba mi się głębia ostrości, można tak świetne rzeczy wyprawiać..
Tylko przestraszyłem się brakiem AF, jednak żeby wszystko ciągle było w ruchu, to raczej baaaaaaaardzo ciężkie do osiągnięcia. Zwłaszcza w naszym przypadku.
Jak sprawa AF i szkieł ma się do aparaatu z tego tematu? Ile działą bateria w trybie filmowania?
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
No, świat nie jest aż taki piękny...ale... za 3 klocki kupisz już body i żeby być wszechstronnym potrzebujesz:SegatiV pisze:Czyli, mam rozumieć, że za ok 4000pln, dostaję wypasiony sprzęt do nagrywania, w postaci panasonic lumix gh2?
1. jeden dosyć jasny obiektyw zoom - do GH1/GH2 najlepsze będzie szkiełko Olympus Zuiko 14-54mm f2.8-3,5 II ( odpowiednik 28-108mm dla pełnej klatki ) z kontrastowym trybem autofocusa - tutaj licz 2300zł
2. typowo do sportu przydałby się drugi, szybki zoom tj. Panasonic Vario G 14-140mm ( 28-280 dla pełnej klatki ) tutaj licz 3000zł
3.przydałoby się z jeszcze jedno szkiełko jeżeli zamierzasz kręcić w nocy przy naprawdę beznadziejnym oświetleniu - w tym przypadku polecam stałkę Panasonic 20mm f1.7 - ok. 950zł
Dobrą wiadomością jest to, że Panasonic ciągle rozwija system 4/3 / micro4/3 i dostępnych jest coraz więcej obiektywów do filmowania.
Pana niedawno wypuścił fajne szkiełko z funkcją power zoom, które tak jak w pro kamerach nie zmienia swych rozmiarów podczas zmiany ogniskowej.
Tak więc przygodę z prawdziwym filmowaniem można zacząć już od około 5300zł a później już tylko rozwijać szklarnie. http://www.e-cyfrowe.pl/panasonic-lumix ... 20459.html
Niestety dodatkowym kosztem jaki trzeba wziąć pod uwagę jeżeli chcesz żeby kręciło się wygodnie i stabilnie są takie akcesoria jak rod support ( około 700zł ) , cage ( ok.450zł ) , view finder ( 150zł ) czy mattebox ( 700zł ) ,ale jeżeli masz smykałkę to większość tych akcesoriów można wykonać samemu przy pomocy kątówki i wiertarki o wiele mniejszym kosztem...

Na twoim miejscu wstrzymałbym się jeszcze z miesiąc, ponieważ zaraz w Polsce swoją premierę będzie mieć combo od Sonego - model Alpha SLT-A77, który zapowiada się naprawdę ciekawie ( np. nagrywanie przy 60klatkach progresywnych w Full HD , wbudowana w korpus stabilizacja, super szybki autofocus- jednak poczekałbym oficjalne testy ) chociaż jakościowo sony i tak na 99% nie pobije dostępnego już GH2.
Tak więc, jeżeli ktoś z was zechciałby zagłębić się w temat kręcenia DSLR, polecam zacząć od lektury blogu http://inspiredbylife.pl/category/filmowanie-dslr/ .
Edit:
Bateria w Panasonicu GH1/GH2 podczas filmowania trzyma ponad 2godziny, Canon osiąga w tej kategorii nieco słabsze wyniki.
Pozdrawiam, Wujo.

znalazłem przed chwilą taką stronę:
http://videodslr.pl/
dużo w niej się dowiedziałem o filmowaniu odnośnie mojego lustra.
Czy polecacie Magic Lantern ? Na czym to w ogóle polega ?
http://videodslr.pl/
dużo w niej się dowiedziałem o filmowaniu odnośnie mojego lustra.
Czy polecacie Magic Lantern ? Na czym to w ogóle polega ?
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
Re: Filmy Canon'em 550D ?
Z drugiej strony, zaczynając przygodę z filmowaniem nie musimy od razu celować w najwyższą półkę typu Lumix GH2, Canon 5Dmark II czy NikonD7000. Różnica jakościowa pomiędzy kamerą compact, a lustrzanką, nawet najtańszą będzie duża. Jest również sporo niższych modeli do nagrywania, które nie ustępują flagowcom aż tak bardzo, a są dostępne za sporo mniejsze pieniądze, a z trafieniem używki w b.dobrym stanie też nie ma problemów.
Tak więc dla zainteresowanych przedstawiam przybliżone ceny innych modeli:
Canon 60D body ( nowy, tylko manual focus ) ok.3400zł
Olympus Pen E-PL1 body (nowy, autofocus, manual focus ) ok.950zł
Plympus Pen E-P3 body (nowy, autofocus, manual focus ) ok.2800zł
Panasonic Lumix GH1 body (używany, autofocus, manual focus ) ok.2200zł
Panasonic Lumix G3 body (nowy, autofocus,manual focus ) ok.2200zł
Panasonic Lumix G2 body (nowy,autofocus, manual focus ) ok.1100zł.
Należy dodać do tego cenę obiektywu, zależną od producenta i zastosowanego systemu/standardu.
Pozdrawiam
Tak więc dla zainteresowanych przedstawiam przybliżone ceny innych modeli:
Canon 60D body ( nowy, tylko manual focus ) ok.3400zł
Olympus Pen E-PL1 body (nowy, autofocus, manual focus ) ok.950zł
Plympus Pen E-P3 body (nowy, autofocus, manual focus ) ok.2800zł
Panasonic Lumix GH1 body (używany, autofocus, manual focus ) ok.2200zł
Panasonic Lumix G3 body (nowy, autofocus,manual focus ) ok.2200zł
Panasonic Lumix G2 body (nowy,autofocus, manual focus ) ok.1100zł.
Należy dodać do tego cenę obiektywu, zależną od producenta i zastosowanego systemu/standardu.
Pozdrawiam
Witam, chcialbym sie podpiac do tematu.. Krece sie juz troche w teamacie, i moje pytanie brzmi : Lepiej zainwestowac w tansze body (typu 550d + magic latern) i do tego lepsze szkla, czy moze zainwestowacw pelna klatke z jednym szklem ? Mialem mozliwosc bawienia sie 550d w lesie (niestety na kitowym obiektywie) i wydawal mi sie on troche ciemny. Moglby ktos mi jeszcze przedstawic zalety pelnej klatki ?
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
Re: Filmy Canon'em 550D ?
Bez wątpienia lepszym wyborem będzie 5DmarkII z jednym szkłem. Główne zalety pełnej klatki, to większa jasność ( większa matryca łapie więcej światła ) no i w przypadku pełnej klatki mamy możliwość uzyskania pięknego, filmowego bokeh'u. Poza tym z tego co się orientuje procesor 5D jest dużo wydajniejszy od tego w 550D.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości