[Amortyzator] RS boxxer rc 2011 - serwis

monster11pl
Posty: 251
Rejestracja: 08.03.2011 17:17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[Amortyzator] RS boxxer rc 2011 - serwis

Post autor: monster11pl »

Czy istnieje jakiś ogarnięty poradnik serwisu boxxa rc 2011 (coś z obrazkami, wszystko ładnie pokazane) ? :|
Od razu spytam:
1) w manualu rs'a jest napisane, że do mc trzeba lać 10ml 5W, a do sprężyny 40ml 15w - czy w praktyce też tak ma być czy lepiej coś minimalnie zmienić? (ew. jakie oleje dokładnie?)
2) jak zrobić/czego użyć do zakładania uszczelek (np. kurzowych)?

Z góry dzięki za pomoc ;)
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

monster11pl pisze:2) jak zrobić/czego użyć do zakładania uszczelek (np. kurzowych)?
w rocznym amorku uszczelki zmieniać ? O.o
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
szumasta
Posty: 137
Rejestracja: 31.12.2007 13:25:37
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

Post autor: szumasta »

http://www.youtube.com/user/SRAMtech

Wszystko w temacie, odszukujesz z listy filmik, ktory cie interesuje i lecisz z serwisem, prosciej sie nie da. Poziom oleju masz w instrukcji, rowniez do pobrania ze strony srama. Do MC na pewno nie idzie 10ml tylko 150 albo 200 (cos tego typu nie chce mi sie sprawdzac), 10ml to do dolnych goleni moze isc smarujacego.

Na 2 pytanie bedziesz mial odpowiedz jak obejrzysz filmik. Cos podobnego sobie poszukaj do wciskania uszczelek i tyle.
monster11pl
Posty: 251
Rejestracja: 08.03.2011 17:17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Amortyzator] RS boxxer rc 2011 - serwis

Post autor: monster11pl »

szumasta - dobra, będę się zagłębiał w temat :lol:
diesel2117 pisze:
monster11pl pisze:2) jak zrobić/czego użyć do zakładania uszczelek (np. kurzowych)?
w rocznym amorku uszczelki zmieniać ? O.o
A kto Ci powiedział, że chce wymieniać na nowe... Chodziło mi bardziej o ich ściągnięcie i dokładniejsze wyczyszczenie, nasmarowanie tego co trzeba
(czy ich ściąganie jest konieczne?).

Do smarowania uszczelek mam użyć Judy Butter'a?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

monster11pl pisze:(czy ich ściąganie jest konieczne?).
Jeśli nie ciekną to, po prostu drzesz golenie dolne z gornych.
Szmatką delikatnie czyscisz uszczelki z syfu uprezdnio zerkajac ile przepusciła kurzowa.
Po tym czyszczenie goleni ewentualna zmiana oleju w tłumiku.
Smarujesz smarem do amortyzatorow uszczelki skladasz zalewasz i popiatalasz dalej :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
monster11pl
Posty: 251
Rejestracja: 08.03.2011 17:17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Amortyzator] RS boxxer rc 2011 - serwis

Post autor: monster11pl »

Przy okazji w tym temacie jeszcze zapytam, gdyż mam jeden problem z kompresją (u kolegi w totemie zauważyłem to samo).
Sprawa wygląda tak, że coś się popierdzieliło z regulacją kompresji (zupełnie bez powodu - żadnej ostrej jazdy w tym czasie amor nie miał).
Na pierwszych stopniach kompresji (teoretycznie najmniejszej kompresji) amor jest twardy, jedyne sensowne ustawienie jest bodajże na 4 lub 5 stopniu i jest średnio miękki, kolejne stopnie kompresji twarde, a na ostatnim stopniu jest prawie jak z blokadą skoku...
Ktoś z Was miał taki przypadek? Mógłby odpowiedzieć na pytanie wtf i co z tym można zrobić? (serwis, to oczywiste, tylko pytanie czy sam serwis wystarczy, żeby się to samo naprawiło...)
Nerwus
Posty: 347
Rejestracja: 17.11.2006 23:19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Nerwus »

Mi też tak się robiło.
Trzeba wykręcić tłumik odpowiedzialny za kompresję.
Rozłożyć go (na zatrzaski jest).
W środku tłumika jest taki plastikowy języczek (czarny) co wchodzi w szczelinę w takim aluminiowym pręcie co idzie przez cały tłumik aż od pokrętła, to ten języczek plastikowy się obrócił przez co regulacja nie działa poprawnie.
Można go ściągnąć z tego pręcika bo on jest na wcisk założony, albo go na nim obrócić delikatnie w odpowiednią stronę (uważać trzeba żeby się nie złamał). I na następny raz nie kręcić regulacją kompresji jak amortyzator jest ugięty.

Tutaj na czerwono zaznaczyłem ten czarny element.
Obrazek
monster11pl
Posty: 251
Rejestracja: 08.03.2011 17:17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Amortyzator] RS boxxer rc 2011 - serwis

Post autor: monster11pl »

No to fajnie, to nie będzie za duży problem...

Tylko teraz pytanie jak z tymi olejami?
MC - 290ml 5W (góra)
10ml 15W (dół)
coil - 40ml 15W

Obojętne jaki olej 5W? (może macie jakieś dobre, sprawdzone i niedrogie)
Podobnie z 15W - zwykły silnikowy 15W może być czy coś innego?
Nerwus
Posty: 347
Rejestracja: 17.11.2006 23:19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Nerwus »

Olej musi być do amortyzatorów.
na górze w ladze z motion control lejesz 290ml oleju 5W
na dole w tej samej ladze lejesz 10ml oleju 15W.

w ladze ze spręzyną lejesz 40ml oleju 15W.

Ten olej 5W lepiej lać lepszej jakości, ten na dole 15W może być coś tańszego, bo to tylko olej do smarowania, ale musi to być olej do amortyzatorów, nie jakiś silnikowy.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ja bym brał Motula.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość