888rc3 wc ti,od czego sa te regulacje?

ronsek
Posty: 103
Rejestracja: 15.06.2011 15:02:50
Kontakt:

888rc3 wc ti,od czego sa te regulacje?

Post autor: ronsek »

co sie reguluje tymi pokretlami, ktora od czego i co one daja?:D
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

ronsek pisze:co sie reguluje tymi pokretlami, ktora od czego i co one daja?:D
Weź lepiej sprzedaj je komuś, kto jest obeznany bo więcej sobie bałaganu zrobisz..
Masz tam regulacje kompresji szybkiej i wolnej, tłumienie, naprężenie wstępne (???) i chyba tyle.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Instrukcja obsługi dostepna na stronie marzocchi naprawde sporo o tym mowi ;)


Kupiłem lamborghini po co jest wajcha ruszajaca sie na wszystkie strony między siedzeniami? ;D

Mniej wiecej tak ten temat wygląda z mojej perspektywy.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

autor nie pytał co zrobić z amorem, tylko do czego służą regulacje.

o ile dobrze sie orientuje to jest tam regulacja "wirtualnej objetosci oleju"(coś jak kompresja, to chyba jest od twardości), naprezenia wstepnego sprezyny(typowa regulacja twardości), kompresja(niby twardośc, ale bardziej bym to nazwał zamułą amora), tlumienie(odpowiada za powrót widelca) + automatyczna szybka kompresja (anty-dobijacz)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

AdiFreerider pisze: kompresja(niby twardośc, ale bardziej bym to nazwał zamułą amora), tlumienie(odpowiada za powrót widelca) + automatyczna szybka kompresja (anty-dobijacz)

Jezu nie udzielaj jak masz takie rzeczy gadać. To jak amor sie ugina to nie tłumi i tłumi tylko po powrocie? I jaka automatyczna szybka kompresja? To nawet nie jest regulacja. Sugeruje jak koledzy wyzej pisali tez do instrukcji zajzec.

RC3 ma regulacje progresywnosci (zwieksza/zmniejsza to jak trudno dobic amora), naprezenie wstepne (regulacja twardości do KALIBROWANIA twardosci miedzy sprezynami), TŁUMIENIE kompresji (reguluje jak bardzo tłumione są uderzenia przy ugięciu - im wiecej tym wiecej energi amor wytłumi ale bedzie tez twardszy) i tłumienie powrotu (to samo co kompresji ale przy powrocie).


Swoja droga koledzy dobrze radza bo forum nie służy jako substytut instrukcji jak sie nie chce poczytać. Najpierw poczytac, a potem zadawac konkretne pytania. Troche jak na konsultacjach u wyładowcy na uczelni.
ronsek
Posty: 103
Rejestracja: 15.06.2011 15:02:50
Kontakt:

Post autor: ronsek »

chcialem sie dowiedziec co daja w praktyce i co od czego, bo stwierdzilem, ze tu wystarczy napisac i po kilku min ma sie jasna odpowiedz:)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Można też zajżec do instrukcji i po kilku minutach mieć jasna odpowiedz. Prosze nie dołączaj do grona użytkowników, którzy w offtopicku prosza o zrobienie pracy domowej.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

nawet wystarczy przeczytać naklejki na amorze, pomyśleć sekunde nad znaczeniem słów po angielskiemu i mosz :D
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Albo wsiąść na rower i pobawić się nimi :P
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

Spaced pisze:Jezu nie udzielaj jak masz takie rzeczy gadać.
ok;)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

ronsek w praktyce to sobie weź rower na dwór i pokręć regulacjami ...
Coś czuje że lepiej było kupić RCV, tam masz prostszą regulację.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

AdiFreerider pisze:o ile dobrze sie orientuje to jest tam regulacja "wirtualnej objetosci oleju"(coś jak kompresja, to chyba jest od twardości), naprezenia wstepnego sprezyny(typowa regulacja twardości), kompresja(niby twardośc, ale bardziej bym to nazwał zamułą amora), tlumienie(odpowiada za powrót widelca) + automatyczna szybka kompresja (anty-dobijacz)
Ale swoją droga, to jest piękne. Zniszczyła mnie "zamuła amora", ale prawdziwym killerem jest "wirtualna objętość oleju". Dla mnie czad, zostań pisarzem
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

SeraaX pisze:
ronsek w praktyce to sobie weź rower na dwór i pokręć regulacjami ...
Coś czuje że lepiej było kupić RCV, tam masz prostszą regulację.

Na trase, nie na dwór. Na parkingu to juz widziałem niezłe regulacje sobie ludzie ustawiali.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Spaced nie chodzi o samą regulację, a o rozpoznanie "Co do czego jest", parking wystarczy :)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Spaced na dwór, nie na parking. Z pierwszej lepszej górki zjedziel, pokręci i się dowie OCB.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

SegatiV pisze:Spaced nie chodzi o samą regulację, a o rozpoznanie "Co do czego jest", parking wystarczy

Strasznie nierówne parkingi masz skoro HSC możesz na nich poczuć ;) Bo niestety ale to pokretło marza jest tez razem od hsc i lsc ;)



Moje zdanie takie - poczytaj instrukcje, pojedz na trase, na której zwykle jezdzisz i ustawiaj pod nia. Sugerowałbym ustawiać nie tak jak jest najwygodniej tylko jak czujesz, że rower najpewniej sie prowadzi/ma najmniej dziwnych zachowań/jest najszybszy. Bo nie zawsze mieko = lepiej.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Od tego jestem :P
ronsek
Posty: 103
Rejestracja: 15.06.2011 15:02:50
Kontakt:

Post autor: ronsek »

wiem ze miekko to nie najlepiej :) nie lubie jak rower plywa itd..
przy najbizszej okazji ustawie go by byl dla mnie ok:)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości