66 RC3 EVO 2011 ;((((

AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

pietryna oczywiście, że tak. zreszta tak na prawdę serwis to wyczyszczenie doszczętne, odtłuszczenie wszystkich ścianek, nowe uszczelki i zalanie nowym olejem. To można nazwać serwisem, ale nie o tym mowa teraz.
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

Czy wy też macie takie ciulowe smarowanie goleni w Marzocchi w rocznikach 2011?
Czy może być to kwestia tego, że są nowe uszczelki i zbierają aż za dużo?
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

AdiFreerider pisze:Czy wy też macie takie ciulowe smarowanie goleni w Marzocchi w rocznikach 2011?
Co masz na myśli? Amor jest "tępy" czy nie poci Ci się, jak każdy inny, normalny?
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

boogiel, chodzi mi o to, że słabo smaruje goleń, pozostawia na niej bardzo niewielką ilość oleju, goleń nie jest tak śliska jak te starsze, typu rc2x z 06. Czy to jest normalne?
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

dobre uszczelki nie zostawiają oleju na goleni. To normalne
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ale powinno być widać że olej pokrywał golenie. Taki rozmazany, tęczowy ślad. Często na fotach czarnych goleni to widać.
maciek000111999
Posty: 665
Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
Kontakt:

Post autor: maciek000111999 »

pietryna popieram
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

boogiel pisze:dobre uszczelki nie zostawiają oleju na goleni. To normalne
tyle to ja też wiem, ale on chodzi praktycznie na sucho, to chyba nie jest normalne.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

pietryna pisze:Ale powinno być widać że olej pokrywał golenie. Taki rozmazany, tęczowy ślad. Często na fotach czarnych goleni to widać.
to prawda, co piszesz, zgadzam się, ale myślałem, że jemu o większe lanie chodzi.
W sumie w weekend zobacze na moich 888 z uszelkami enduro- ale mimo, że są niby szczelniejsze, to coś na lagach zostaje.
Dałeś wazelinę na uszczelki?
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

boogiel pisze:myślałem, że jemu o większe lanie chodzi.
nie, broń Boże nie chodz o lanie.

ok, sprawdź i daj znać. Dałem "Military Grease" Rock Shox'a.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

boogiel pisze:Dałeś wazelinę na uszczelki?
Ja kiedyś dałem smar sylikonowy do protone gdzie miał kontakt z olejem. To był pierwszy i ostatni raz gdzie zrobiłem coś takiego.

Z między uszczelek cały smar mi amor wyrzygał także nie rozumiem czemu ludzie upierają się na ten smar... W uszczelce i ślizgach zwilżonych samym olejem praktycznie nie ma tarcia wyczuwalnego ręką.
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Między uszczelkami olejową a kurzową musi być smarowanie, albo gąbka nawilżona olejem albo smar stały, i tu polecam wazelinę białą z apteki. Jeśli chodzi o wazelinę to po napchaniu jej między uszczelki i złożeniu amortyzatora przez pierwsze ugięcia będzie wychodził jej nadmiar- zazwyczaj całkiem sporo, ale po dokładnym wytarciu będzie zostawał tylko tłusty film.

Autor tematu martwi się, że amortyzator jest słabo smarowany, bo laga zostaje sucha. Jeśli uszczelki są nasmarowane a w środku jest olej to nic takiego nie ma miejsca. To, że lagi są suche to nic tylko się cieszyć, bo uszczelki spełniają swoją role idealnie: wewnątrz smarowanie - na zewnątrz sucho. Tak samo jak z łańcuchem, ma on mieć nasmarowane wnętrze tulejek a nie być cały oblany olejem.

To, że amortyzator chodzi tępo to może być wina ślizgów albo jakiegoś skrzywienia. Poza tym dochodzi jeszcze kwestia dotarcia a niektóre amory po prostu tak mają, że chodzą mniej płynnie od innych. I co z tego!? Nic. uginanie amora rękami ma się nic do sił, które działają na koło podczas jazdy. Nie da się tego wyczuć na trasie do momentu aż coś działa jak duro...
jasiek_krk
Posty: 742
Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jasiek_krk »

trochę dziwi mnie ten temat, rozumiem problemy z amortyzatorem, pecha z trafieniem na felerną sztukę ( popatrzyłem w sieci i nigdzie takich problemów nie widziałem a i moje 66 działają perfekcyjnie od pierwszego ugięcia także tylko tak bym to nazwał ) ale dziwi mnie pytanie na forum czy uznają gwarancję.

Ja bym najpierw działał a później pytał jeżeli pojawiły by się problemy bo co z tego ze 1000 osób napisze że gwarancja powinna być uznana skoro dystrybutor ją odrzuci?
pietryna pisze:Taki rozmazany, tęczowy ślad. Często na fotach czarnych goleni to widać.
chyba na niklowanych a nie czarnych, na czarnych to musiało by rzygać
olejem żeby było coś widać :)
boogiel pisze:dobre uszczelki nie zostawiają oleju na goleni. To normalne


Dokładnie, a Marzocchi ma jedne z najlepszych uszczelek. Jak wiadomo kurzowe są dodatkowo dociśnięte sprężynką zupełnie jak w motorach i są na tyle dobre że zaprawieni w boju serwisanci mówią o około 2 sezonach jazdy (a czasem dłużej) bez konieczności robienia z widelcem czegokolwiek ( oczywiście w zależności od tego ile i jak się jeździ ten czas może ulec wydłużeniu lub skróceniu)
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

Schokowafel pisze:To, że amortyzator chodzi tępo to może być wina ślizgów albo jakiegoś skrzywienia.
nie ma mowy o żadnym skrzywieniu, ten amor nie widział jeszcze żadnych gór, nie miałem ani jednej gleby, nawet żadnej ryski nie ma. Jeszcze go nie zdążyłem nawet dobrze przetestować.

ok, czyli zakładam, że on ma smarowanie tam gdzie potrzeba - czyli wewnątrz, a na zewnątrz nie potrzebuje.
mam nadzieję, że tak jest ;)
dziękuję za wszystkie mądre odpowiedzi.
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

tylko w boxxer'ach blackbox widać to tak wyraźnie, tylko na tej powłoce.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

u mnie w 888 vf było leciutko widać, na nowych uszczelkach nawet. Ale ogólnie, to w dotyku mają byc suche lagi
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Widać na obu goleniach ale co ja tam ślepiec wiem...

W moich 888 jest dokładnie to samo.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości