Cool Bomb - nowy patent do hampli

F4rr3ll
Posty: 882
Rejestracja: 21.08.2009 12:35:22
Lokalizacja: Bielsko Biała / Gliwice
Kontakt:

Cool Bomb - nowy patent do hampli

Post autor: F4rr3ll »

Znalazłem takie cos :
http://bicyklon.pl/index.php?page=shop. ... 1&Itemid=1
Ma ktoś jakieś głębsze pojęcie jak to działa i czy w ogóle ? xD
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Nie taki znów nowy ten patent ;) na pewno nie szkodzi :) tylko czy temperatura płynu jest az tak straszna ze trzeba go chlodzić dodadkowo?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
XxUzixX
Posty: 711
Rejestracja: 03.03.2010 19:36:32
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Cool Bomb - nowy patent do hampli

Post autor: XxUzixX »

Wcale nie taki nowy :)
http://www.pinkbike.com/photo/6534176/ poczytaj komentarze.
Jozan
Posty: 2296
Rejestracja: 06.08.2005 20:46:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Jozan »

Japie***** facepalm. Było i to z pół roku temu wypowiadał się chyba Spaced albo Artur na ten temat.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
.proXof
Posty: 430
Rejestracja: 25.02.2010 17:16:03
Kontakt:

Post autor: .proXof »

Nie wiem jak to ma się to dokładnie, bo nie miałem jeszczy styczności z mechaniką płynów czy jak ta nauka się zwie, jednakże na fizyce uczyli mnie, że ciepło zawsze idzie do góry. Trzymając się ściśle tej teorii to powinno coś takiego być przy klamce, bo przecież ona zawsze jest wyżej, niż zacisk ;) Odprowadzi tylko ciepło z zacisku, co z resztą układu?
F4rr3ll
Posty: 882
Rejestracja: 21.08.2009 12:35:22
Lokalizacja: Bielsko Biała / Gliwice
Kontakt:

Post autor: F4rr3ll »

Jozan pisze:Japie***** facepalm. Było i to z pół roku temu wypowiadał się chyba Spaced albo Artur na ten temat.
to moze Ty siedzisz na dh-zonie 24/7 inni sie jeszcze uczą /pracują

.proXof zgadza sie , ale to chyba zapobiega właśnie przemieszczaniu sie ciepła do góry rekujac jego ilość
TGMJ
Posty: 81
Rejestracja: 14.06.2006 14:56:55
Kontakt:

Post autor: TGMJ »

.proXof pisze:Nie wiem jak to ma się to dokładnie, bo nie miałem jeszczy styczności z mechaniką płynów czy jak ta nauka się zwie, jednakże na fizyce uczyli mnie, że ciepło zawsze idzie do góry. Trzymając się ściśle tej teorii to powinno coś takiego być przy klamce, bo przecież ona zawsze jest wyżej, niż zacisk Odprowadzi tylko ciepło z zacisku, co z resztą układu?
A planujesz mieć styczność z tą piękną dziedziną nauki? jeśli tak to uciekaj - jeszcze masz szansę, a potem już nic nie będzie takie samo ;) . Na poważnie to akurat z płynami jako takimi to raczej niewiele ma wspólnego po prostu układ grzeje się najbardziej od tarcia występującego w zacisku dlatego też dodatkowe odprowadzenie ciepła - o ile w ogóle potrzebne - generalnie koncepcja czegoś takiego wydaje się dużym przerostem formy nad treścią - w tamtym miejscu wydaje się dość logiczne (chociaż równie dobrze można by przyspawać do zacisku radiator ;) )
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Na pewno jest hamulec z radiatorem ale nie wiem jaki.

Lepszą wydajność by to miało jakby było zamontowane "między" klamką a zaciskiem(zaraz za banjo zacisku) a nie tak od czapy. Zdecydowanie większą część płynu by mogło schłodzić.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

pietryna nie wiadomo jak kanaliki są poprowadzone - a z tyłu/nad zaciskiem nie przeszkadza w montażu/użytkowaniu.

Te heble to nowe shimano - tam są radiatorki, ahh, ja już chce mieć swoje nowe xtr'y :D
Grooke
Posty: 115
Rejestracja: 23.06.2009 20:41:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Grooke »

pietryna pisze:Na pewno jest hamulec z radiatorem ale nie wiem jaki.


http://rowerowy.com/czesci/hamulce/tarc ... tr_br_m985

Co do samej idei, skoro już jakiś czas jest opcja czegoś takiego, a jak dotąd się nie przyjęła - przynajmniej ja o tym nie słyszałem - to albo nie działa to zbyt dobrze, albo jest zbędne. Wydaje mi się, że jest to jedynie opcja dla gorszych hamulców.

#edit
SegatiV - byłeś szybszy :evil:
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Grooke Hehe 8-)

Możesz mieć rację, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że ludzie:

a) uważają, że ich heble są hiper duper - użytkownicy Avidów - prawie każdy mówi, że to dobry hebel.
b) uważa, że jego hebel jest gniotem i chce kupi lepszy, w dodatku nie ma ochoty na eksperymenty z patentami
c) hebel gniot - ale boi się wypróbować czegoś, co jest nie sprawdzone, tym bardziej za swoją kasę, firmy która jest mało znana (nie jest sprawdzone ponieważ patrz pkt a, b, c).

Mnożyć można takie gdybania, póki ktoś nie przetestuje na poważnie.

Szkoda, że na złomie nie ma takich prawdziwych, obiektywnych testów :P

Spaced - może w 43 ride będą? :D
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Jozan pisze:Było i to z pół roku temu wypowiadał się chyba Spaced albo Artur na ten temat.
Właśnie ktoś z nich kupił i miał to testować, ale nie widziałem żadnego odzewu w tej sprawie.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

SegatiV pisze:użytkownicy Avidów - prawie każdy mówi, że to dobry hebel.
Code to dobry sprzęt ale w porównaniu do gustavów które są trochę cięższe Code to awaryjne gówno nie warte swojej ceny.
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Artur pisał że to kupił i miał dać koledze do juicy 7 o ile dobrze pamiętam. Panie Arturze prosimy o recenzję ;)
.
F4rr3ll
Posty: 882
Rejestracja: 21.08.2009 12:35:22
Lokalizacja: Bielsko Biała / Gliwice
Kontakt:

Post autor: F4rr3ll »

jedno mnie ciekawi : radiatory są w XTR-ach i SLX-ach które seryjnie są dedykowane pod XC , za to w saintach dedykowanych po DH ich nie ma . WTF?
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Sainty wyszły wcześniej.
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

a który się grzeje szybciej ? mineralny czy DOT ???
Swoją drogą zastawia mnie cały czas czy rzeczywiście aż tak się grzeje płyn ?
Slavvduro
TGMJ
Posty: 81
Rejestracja: 14.06.2006 14:56:55
Kontakt:

Post autor: TGMJ »

Grooke pisze:http://rowerowy.com/czesci/hamulce/tarc ... tr_br_m985
ok i mamy triumf nauki nad zdrowym rozsądkiem, chociaż myślę, że w tym wypadku naukę można swobodnie zamienić na marketing.
pietryna pisze:Lepszą wydajność by to miało jakby było zamontowane "między" klamką a zaciskiem(zaraz za banjo zacisku) a nie tak od czapy. Zdecydowanie większą część płynu by mogło schłodzić.
niekoniecznie - zupełnie teoretyzując - konwekcja powoduje przemieszczanie się gorącego płynu do zbiorniczka przez co mniej ciepła trafia do "podstawowego układu", w twoim wypadku całość ciepła byłaby wprowadzana do układu głównego nagrzewając przewód etc. Tak czy inaczej nie sądzę aby to rozwiązanie było szczególnie efektywne, czy komukolwiek przydatne.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Panowie a może by tak na paście przewodzacej ciepło dokleić radiatory (z kompa) do zacisku? :D
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość