Karbonowa kierownica w DH

osi0717
Posty: 98
Rejestracja: 17.05.2011 09:00:45
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Karbonowa kierownica w DH

Post autor: osi0717 »

Siemka od dłuższego czasu męczy mnie zakup karbonowej kierownicy. Co myślicie o tym pomyśle? Czy taka kierownica nada się do DH dodam że mam sztywniaka z dwupółką ( jeśli miałoby to coś do rzeczy ). Proszę o pomoc i pokazanie mi wszystkich za i przeciw tego rozwiązania.
DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

dalaczam sie do tematu - raczej z ciekawosci bo nie zamierzam inwestowac w karbon w moim rowerze, moze poza podkladkami do mostka.

przeraza mnie ze zarysowania i zaciecia na karbonie oslabiaja go bardziej niz takie same zniszczenia w aluminium. ja nie mowie ze kiere z alu nie mozna rozawlic w 1 kraksie po prostu troche szkoda by mi bylo zniszczyc taka droga kiere przez jakies glebsze zardrapanie.
mam kolege z krotsza kierownica karbonowa - 711mm.
mimo ze rower ma do AM, to tlucze go na trasach DH i to dosyc ostro. mniej skoku z przodu, kiera dostaje w d... bardizje niz przy 200mm i to daje rade. wiec sumie czemu nie.
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

Ja już kiedyś miałem karbonową kierownicę w rowerze DH i skończyło się to tak http://www.pinkbike.com/photo/5643786/ Nie mniej jednak bardzo chętnie zaopatrzyłbym się w karbonowego Eastona lub Enve, myślę, że przy wyrobach tych firm przygoda z karbonem nie skończyłaby się tak nagle jak w przypadku Syncrosa ;) W każdym razie kupując kierownicę karbonową nie ma co oszczędzać na jakiś tanich wynalazkach, trzeba kupić porządną, sprawdzoną kierownicę, przeznaczoną do DH.
osi0717
Posty: 98
Rejestracja: 17.05.2011 09:00:45
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: osi0717 »

Aha. Ja upatrzyłem sobie Ritchey Super Logic nówkę na wyprzedaży za 500zł ( normlanie 650 ). Co sądzisz o tej kierownicy Cesiu?
prezes#
Posty: 30
Rejestracja: 26.02.2010 22:59:56
Kontakt:

Post autor: prezes# »

Jestem zdecydowanym przeciwnikiem teorii że karbon się nie nadaje do DH.

Mam aktualnie drugą kierownicę karbonową (Controltech), a wcześniej przez 3 lata jeździłem na Eastonie 711mm. Kierownica oberwała bardzo wiele razy, była strasznie porysowana, dwa razy klamki połamałem a kierownica nawet nie westchnęła.
Ważę 90 kg +/- 10kg
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

znam parę osób z karbonem w dh-niemniej jednak sa to kierownice strikte do tego przeznaczone- a nie kierownice AM w rowerach DH.
od samej jazdy nie powinno się nic wydarzyć - jednak przy upadku,karbon może nie wytrzymać - nie wiem czy zainwestowałbym 500pln z myślą ,że można ja złamać przy pierwszej ewentualnej glebie.
prezes#
Posty: 30
Rejestracja: 26.02.2010 22:59:56
Kontakt:

Post autor: prezes# »

Przy pierwszym upadku może też aluminiowa od razu się złamać... Nie sądzę żeby dobra kierownica carbonowa była mniej wytrzymałą od aluminiowej.

U mnie aluminiowa RaceFace wytrzymała krócej niż carbon... W tym przypadku nie jestem teoretykiem tylko praktykiem
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

prezes# pisze:Jestem zdecydowanym przeciwnikiem teorii że karbon się nie nadaje do DH
ja również (miałem kierownicę karbonową w zjazdówce, mam karbon w szosówce, miałem też sztyce karbonowe) jednak z naciskiem, żę
diskordia pisze:sa to kierownice strikte do tego przeznaczone- a nie kierownice AM w rowerach DH.
bo inaczej kończy się jak w przypadku mojego Syncrosa ;)
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

tak przy okazji, jakie sa teraz dostepne najszersze kierownice carbonowe? mowiac najszersze, rozumiem nie te przeznaczone do xc.
prezes#
Posty: 30
Rejestracja: 26.02.2010 22:59:56
Kontakt:

Post autor: prezes# »

Jak szukałem na początku roku to najszersza była Controltech (750mm), ale ostatnio gdzieś widziałem 780mm, ale nie pamiętam teraz co to było.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

http://www.enve.com/handlebars/mtb.aspx Tylko czy jest sens takiej kierownicy w takim rowerze
tsuful_zoo
Posty: 272
Rejestracja: 16.07.2008 23:53:30
Kontakt:

Post autor: tsuful_zoo »

Tak jak Dh-Luka mowi katuje swoja kiere w AM, DH i lekkim FR juz drugi sezon i choc wyglada jakby ja pies pogryzl nadal prosi o wiecej. Nie jezdze delikatnie i kraks miala dosc duzo ale za kazdym razem jak wstawalem to nawet przez mysl mi nie przeszlo ze moglem ja zlamac. Mam do niej 100% zaufanie.Zdecydowanie polecam. Jezdze na FSA Gravity Light DH Carbon 711 mm ( moglem troche tutaj przesadzic z ta nazwa bo pisze z pamieci) W tym sezonie zmieniam tylko dla tego ze brakuje szerokosci troche ale tez na karbon.
Enve robi 800 a Bontrager ma wprowadzic 820mm

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

GgG pisze:http://www.enve.com/handlebars/mtb.aspx Tylko czy jest sens takiej kierownicy w takim rowerze
Dokładnie. Duzo lepiej jest zainwestować w kilka partsów, ze średniej wyzszej półki cenowej niz w jeden idiotycznie drogi.

Inna sprawa, ze i tak bardziej ufałbym eastonowi niz enve. Mialem 3 lata monkeylite dh, skatowałem ta kiere jak nic w zyciu, a ci co mnie znaja wiedza ile glebie i nic sie z nia nie stało.
p.iwo
Posty: 171
Rejestracja: 25.07.2005 03:49:30
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: p.iwo »

eksploatowałem karbonowego Eastona Monkey w zjazdówce przez 3 sezony, teraz mam Hevena (1 sezon) i mimo iż kawał ze mnie chłopa i gleb zdarzyło się kilka kierownice mają się doskonale, a zmieniłem na nową tylko dla kaprysu. Osobiście polecam
P.S sztycę też mam karbonową Easton EC70 i jest niezniszczalna
niemłody zapaleniec
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

2 lata na FSA Gravity Carbon /202g realne/ i nie chcę żadnej innej, a już na pewno nigdy kiery z metalu nie kupię.
miecio000027
Posty: 701
Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
Lokalizacja: Oberschlesien
Kontakt:

Post autor: miecio000027 »

Cesiu

Przecież ten SYNCROS wg producenta był przeznaczony do DH.
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

miecio000027 pisze: Przecież ten SYNCROS wg producenta był przeznaczony do DH.
Może trochę źle się wyraziłem w drugim poście, chodzi mi o to co napisałem w pierwszym, czyli markowa (nie twierdze, że Syncros jest złą firmą, ale na pewno nie ma takiej renomy jak wymienione przeze mnie wcześniej firmy), sprawdzona kierownica stricte do DH. To, że był przeznaczony do DH tym bardziej go dyskredytuje, że przy takiej glebie poległ, w nic nie walnąłem, było to przy bardzo małej prędkości, po prostu straciłem równowagę i zleciałem z roweru, a jak podbiegłem, żeby jechać dalej to kierownica była w dwóch kawałkach ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości