[Amortyzator] Marzocchi 888 EVO 2011 - smar

zyra74
Posty: 56
Rejestracja: 16.12.2011 11:09:51
Kontakt:

[Amortyzator] Marzocchi 888 EVO 2011 - smar

Post autor: zyra74 »

Czołem.
Chciałbym wymienić uszczelki w moim 888 EVO 2011 na Enduro, mam jednak problem, ponieważ nie mam pojęcia jaki smar dać na uszczelki: z zawartością teflonu, czy normalny.
Dzięki za sugestie.
zyra1974
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Daj lepszy... może zniweluje trochę chujowość uszczelek enduro.
zyra74
Posty: 56
Rejestracja: 16.12.2011 11:09:51
Kontakt:

Post autor: zyra74 »

Czyli uszczelki Enduro są do dupy, Marzocchi lepsze. Dysponuję smarem Finish Line Teflon Grease, Park Tool zwykły bez dodatku teflonu, czekam na sugestie.
zyra1974
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

roczny widelec marcoka i juz uszczelki do zmiany ? O_O
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Opinia że te uszczelki są złe nie jest moja i tylko moja. Na wielu forach spotykałem się z opinią że to gówno(szukałem czy może jakieś tańsze zamienniki kurzowych są).

Daj teflonowy.
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

pietryna pisze:Opinia że te uszczelki są złe nie jest moja i tylko moja.

wtf?
Digas
Posty: 856
Rejestracja: 05.03.2006 15:12:54
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Digas »

http://89.25.241.65:5005/produkt/2602/s ... 100gr.aspx

ja polecam ten smar do smarowania uszczelek w amortyzatorach. Lepszego smarowidła nie miałem okazji używać, a kilka już przetestowałem.
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Potwierdzam słowa Digasa.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

poco przepłacać, wazelina techniczna 3 zł taka puszka jak ta za 39, poprawa płynności w rx2x dość znaczna wogóle nie zacinają
SkowronWro
Posty: 556
Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontakt:

Post autor: SkowronWro »

odnośnie enduro uszczelek wiele osób zarzuca im ze są"za ciasne" i odbieraja płynność
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

.. i wycierają anodę
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Akurat że wycierają anodę to bym nie przesadzał... anodę wycierają idioci którzy nie czyszczą regularnie przestrzeni między uszczelkami.
zyra74
Posty: 56
Rejestracja: 16.12.2011 11:09:51
Kontakt:

Re: Smar do Marzocchi 888 EVO 2011

Post autor: zyra74 »

Uszczelki nie są dowymiany, chciałem w przyszłości zmienić uszczelki, a miałem w poprzednim modelu Enduro i były lepsze od oryginalnych. Co do smaru, to chcę zmienić olej na Motul 7,5W, a przy okazji przesmarować (uzupełnić) uszczelki. Dzięki za odpowiedzi, do zobaczenia na zawodach.
zyra1974
premier
Posty: 61
Rejestracja: 11.05.2006 15:29:54
Kontakt:

Post autor: premier »

Witam mam ten sam amor i eksperymentowałem z różnymi olejami no i najlepszym okazało się połączenie liqui moly 10W który tak na prawdę ma gęstość 7,5 W marcoka czyli coś około 28csT. Zmieszałem ten olej z teflonizerem protone dostępnym na stronie www.bicyklon.pl. Na innych olejach było wrażenie przycinania płynności. Jeśli rozwaliła ci się ta owijka na sprężynie to nie panikuj i nie oklejaj jej niczym, wygładź jedynie na obu końcach sprężyny ostre zakończenia jeśli u ciebie występują a następnie papierem ściernym zewnętrzną powierzchnię sprężyny na całej długości tylko przyłóż się do tego żeby było lustro. U mnie po wyrzuceniu tej niby owijki i załadowaniu sprężyny w stanie fabrycznym bez żadnych owijek dochodziły z amora dźwięki jak byś orał prętem po goleni i strasznie pukała. Po wyszlifowaniu jej z zewnątrz na lusterko wszystko jak ręką odjął. Dodatkowo po stronie sprężyny zamiast zalecanych 80 ml zalałem jakieś 180ml. Zawsze to lepiej dla ślizgów i smarowania. Co do smaru to stosuję z powodzeniem od 5 lat smar silikonowy do uszczelek, jest mega tani neutralny dla gumy i na tyle mało gęsty że nie zmuli nawet przy mrozach. Można go kupić w sklepie albo moto albo ze sprzętem agd ogrodniczym. Mam nadzieję, że pomogłem. Napisz czy coś z tego co napisałem ci się przydało.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

premier pisze:Na innych olejach było wrażenie przycinania płynności
To się fenomen Stick-slip nazywa radze wam o tym poczytać ;)
W marcokach i w swoim awalanche zauważyłem ze najmniej to zjawisko czuć na oleju finish line do tego smarowaniu niebieskim park toolem uszczelek w trakcie zakładania. Oraz smarowania i wcierania w lagi Finish Line stanchion lube :)

Polecam ogarnąć:
http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... owania.pdf

http://www.elf.com.pl/wiedza/rozdzial%2010.pdf
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
zyra74
Posty: 56
Rejestracja: 16.12.2011 11:09:51
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Marzocchi 888 EVO 2011 - smar

Post autor: zyra74 »

Dzięki wszystkim za sugestie, osobiście używam oleju Motorex 7,5 W do przelewania Marzocka (robiłem to na 888 RC3 2009 i 66 RC3 2009) różnica w pracy w stosunku do oryginalnego oleju była bardzo wyraźna.
zyra1974
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości