[Amortyzator] Marzocchi 888 EVO 2011 - smar
[Amortyzator] Marzocchi 888 EVO 2011 - smar
Czołem.
Chciałbym wymienić uszczelki w moim 888 EVO 2011 na Enduro, mam jednak problem, ponieważ nie mam pojęcia jaki smar dać na uszczelki: z zawartością teflonu, czy normalny.
Dzięki za sugestie.
Chciałbym wymienić uszczelki w moim 888 EVO 2011 na Enduro, mam jednak problem, ponieważ nie mam pojęcia jaki smar dać na uszczelki: z zawartością teflonu, czy normalny.
Dzięki za sugestie.
zyra1974
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
http://89.25.241.65:5005/produkt/2602/s ... 100gr.aspx
ja polecam ten smar do smarowania uszczelek w amortyzatorach. Lepszego smarowidła nie miałem okazji używać, a kilka już przetestowałem.
ja polecam ten smar do smarowania uszczelek w amortyzatorach. Lepszego smarowidła nie miałem okazji używać, a kilka już przetestowałem.
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
- Kontakt:
Re: Smar do Marzocchi 888 EVO 2011
Uszczelki nie są dowymiany, chciałem w przyszłości zmienić uszczelki, a miałem w poprzednim modelu Enduro i były lepsze od oryginalnych. Co do smaru, to chcę zmienić olej na Motul 7,5W, a przy okazji przesmarować (uzupełnić) uszczelki. Dzięki za odpowiedzi, do zobaczenia na zawodach.
zyra1974
Witam mam ten sam amor i eksperymentowałem z różnymi olejami no i najlepszym okazało się połączenie liqui moly 10W który tak na prawdę ma gęstość 7,5 W marcoka czyli coś około 28csT. Zmieszałem ten olej z teflonizerem protone dostępnym na stronie www.bicyklon.pl. Na innych olejach było wrażenie przycinania płynności. Jeśli rozwaliła ci się ta owijka na sprężynie to nie panikuj i nie oklejaj jej niczym, wygładź jedynie na obu końcach sprężyny ostre zakończenia jeśli u ciebie występują a następnie papierem ściernym zewnętrzną powierzchnię sprężyny na całej długości tylko przyłóż się do tego żeby było lustro. U mnie po wyrzuceniu tej niby owijki i załadowaniu sprężyny w stanie fabrycznym bez żadnych owijek dochodziły z amora dźwięki jak byś orał prętem po goleni i strasznie pukała. Po wyszlifowaniu jej z zewnątrz na lusterko wszystko jak ręką odjął. Dodatkowo po stronie sprężyny zamiast zalecanych 80 ml zalałem jakieś 180ml. Zawsze to lepiej dla ślizgów i smarowania. Co do smaru to stosuję z powodzeniem od 5 lat smar silikonowy do uszczelek, jest mega tani neutralny dla gumy i na tyle mało gęsty że nie zmuli nawet przy mrozach. Można go kupić w sklepie albo moto albo ze sprzętem agd ogrodniczym. Mam nadzieję, że pomogłem. Napisz czy coś z tego co napisałem ci się przydało.
To się fenomen Stick-slip nazywa radze wam o tym poczytaćpremier pisze:Na innych olejach było wrażenie przycinania płynności

W marcokach i w swoim awalanche zauważyłem ze najmniej to zjawisko czuć na oleju finish line do tego smarowaniu niebieskim park toolem uszczelek w trakcie zakładania. Oraz smarowania i wcierania w lagi Finish Line stanchion lube

Polecam ogarnąć:
http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... owania.pdf
http://www.elf.com.pl/wiedza/rozdzial%2010.pdf
Re: [Amortyzator] Marzocchi 888 EVO 2011 - smar
Dzięki wszystkim za sugestie, osobiście używam oleju Motorex 7,5 W do przelewania Marzocka (robiłem to na 888 RC3 2009 i 66 RC3 2009) różnica w pracy w stosunku do oryginalnego oleju była bardzo wyraźna.
zyra1974
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość