[Damper] Fox DHX 5.0 - olej, jaki i ile.
[Damper] Fox DHX 5.0 - olej, jaki i ile.
Chciałbym po raz pierwszy przeserwisować swojego Fox'a, ale mam kłopot, jaki olej (gęstość, firmę) zastosować. W Marzocchi 888 używam Motorex 7,5W.
Jaka ilość jest potrzebna do zalania dampera? Czy ktoś mógłby odsprzedać potrzebną ilość/
Dzięki za sugestie i pomoc.
Jaka ilość jest potrzebna do zalania dampera? Czy ktoś mógłby odsprzedać potrzebną ilość/
Dzięki za sugestie i pomoc.
zyra1974
Re: Olej do Fox'a DHX 5.0. Jaki i ile.
Ja do dhx 4.0 obecnie używam BEL RAY 5w ,regulacji jest tyle że można prawie zblokować damper (tłumienie powrotu) wcześniej z braku innego oleju zalewałem motorexem 7.5w i też było dobrze. Jak pisał kolega wyżej potrzebujesz około 100 ml.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Olej do Fox'a DHX 5.0. Jaki i ile.
Mam tytanowego RCS'a 450 lbs. w Specialized Demo 8 II 2008 S-ka.
zyra1974
Swojego zalewałem akurat silkolene 7,5W.
http://allegro.pl/silkolene-pro-rsf-7-5 ... 00006.html
Z tego co pamiętam to fox używa właśnie olei silkolene dając na nie tylko swoją etykiete.
Zresztą butelka nawet identyczna:
http://waxtone.info/img.php?fl=c4t4t4y5 ... r424p5j4c4
Kup sobie 1l, to wystarczy Ci na kilka sezonów.
http://allegro.pl/silkolene-pro-rsf-7-5 ... 00006.html
Z tego co pamiętam to fox używa właśnie olei silkolene dając na nie tylko swoją etykiete.
Zresztą butelka nawet identyczna:
http://waxtone.info/img.php?fl=c4t4t4y5 ... r424p5j4c4
Kup sobie 1l, to wystarczy Ci na kilka sezonów.
Witam, robiłem właśnie przymuszony serwis dhx'a 4.0 (sam rozkręcił się tłok!), skok dampera to 2.8, sprężyna 450. Zalałem go olejem 5w, jednak wydawało się jakby nie miał tłumienia przy ugięciu, powracał normalnie. Zalałem go olejem 10 w i tłok nie był w stanie się ruszyć w tym oleju. Zalałem go z powrotem 5w z dziwnymi odczuciami podczas pracy.
Shimy poskładałem według tych zdjęć:
http://images.ridemonkey.com/index.php? ... 1-a46107c8
http://www.pinkbike.com/photo/3278630/
możliwe jest, że przez zle poskładanie shimów, damper ma za dużo tłumienia powrotu i za mało tłumienia ugięcia? Dodam, że shimy raczej nei miały możliwości się wymieszać, oddziela je tłok.
Shimy poskładałem według tych zdjęć:
http://images.ridemonkey.com/index.php? ... 1-a46107c8
http://www.pinkbike.com/photo/3278630/
możliwe jest, że przez zle poskładanie shimów, damper ma za dużo tłumienia powrotu i za mało tłumienia ugięcia? Dodam, że shimy raczej nei miały możliwości się wymieszać, oddziela je tłok.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
OMG... poskładałeś albo z piramidki której nie widać albo z tłoka do wersji Air dla ram Stumpjumper/Enduro.
10wt to olej jaki masz mieć. Motula używam i jest git. Ja mam crossover dla Demo zrobiony(pod zawieszenia fsr przez foxa). Jeszcze jest standardowy.
Masz oba:
http://wyslijto.pl/plik/pj3bjni6qd - standard
http://wyslijto.pl/plik/ty3xzio9p6 - demo
10wt to olej jaki masz mieć. Motula używam i jest git. Ja mam crossover dla Demo zrobiony(pod zawieszenia fsr przez foxa). Jeszcze jest standardowy.
Masz oba:
http://wyslijto.pl/plik/pj3bjni6qd - standard
http://wyslijto.pl/plik/ty3xzio9p6 - demo
10wt będzie ok. Lżejsze to tylko przy naprawdę słabych sprężynach, jakieś 200-250lbs. I to też nie jakoś koniecznie raczej. A cięższe to właściwie wcale. Po to masz regulator żeby móc sobie precyzyjniej ustawić.
Mi ze sprężyną 450 i olejem 10wt odbija albo natychmiast, albo 2-3 sekundy(może nawet 4).
Tłumienie powrotu w dhxie jest raczej prostym systemem. Tłumienie kompresji niewiele bardziej skomplikowanym także nie ma co tam dobierać za dużo.
Grzebanie przy shimach miało by zdecydowanie większe znaczenie.
Mi ze sprężyną 450 i olejem 10wt odbija albo natychmiast, albo 2-3 sekundy(może nawet 4).
Tłumienie powrotu w dhxie jest raczej prostym systemem. Tłumienie kompresji niewiele bardziej skomplikowanym także nie ma co tam dobierać za dużo.
Grzebanie przy shimach miało by zdecydowanie większe znaczenie.
podczepie się do tematu
otóż wczoraj przełożyłem tłok wraz z tłumikiem i oczkiem montażowym z foxa vanr do dhx-a 4.0 (w dhxie było uszkodzone oczko montażowe) zalałem go olejem 7.5W motorexa. Amorka zalałem "pod korek"
Pomimo rozkręcenia wszystkich regulacji na maxa amortyzator bardzo wolno odbija tak jakby tłumienie powrotu było maksymalnie skręcone.
Czy to wina oleju ? tłumika ?
help

otóż wczoraj przełożyłem tłok wraz z tłumikiem i oczkiem montażowym z foxa vanr do dhx-a 4.0 (w dhxie było uszkodzone oczko montażowe) zalałem go olejem 7.5W motorexa. Amorka zalałem "pod korek"
Pomimo rozkręcenia wszystkich regulacji na maxa amortyzator bardzo wolno odbija tak jakby tłumienie powrotu było maksymalnie skręcone.
Czy to wina oleju ? tłumika ?
help

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość