Mondraker tym razem wciela swoje pomysly do Enduro\AM

tsuful_zoo
Posty: 272
Rejestracja: 16.07.2008 23:53:30
Kontakt:

Mondraker tym razem wciela swoje pomysly do Enduro\AM

Post autor: tsuful_zoo »

Mondraker jest to jedna z tych firm ktora mysli "outside the box" i zapowiadaja na 2013 "male" rowery z nowa geometria ktora w polaczeniu z 0mm mostkiem ma dzialac cuda.
Ciekawe ?
BARDZO!
http://www.bikeradar.com/news/article/e ... tem--32859
Co sadzicie?

Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

Z tym mostkiem to będzie albo wysoko albo w ogóle. Dziwne to to.

Po co pakować krótkie mostki do Enduro/AM jeśli do efektywnego podjeżdżania przydaje się mostek o długości 50 + ?

EDIT: Niby jest nowa geometria. Ale jeśli ktoś kupi samą ramę to będzie zmuszony kupić też mostek "zero" żeby czuć się dobrze na swoim rowerze.

Z resztą co oni z tym zero mają... Zawiecha zero, mostek zero... Szkoda, że cena też nie jest zero :D
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
tsuful_zoo
Posty: 272
Rejestracja: 16.07.2008 23:53:30
Kontakt:

Post autor: tsuful_zoo »

Tutaj nie chodzi o sam mostek ale dodatkowo do tego przednie trojkat bedzie mial dluzszy TT

=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

reasumujac, tzw "reach" pozostaje ten sam. i to ma sens. nie dlugosc mostka decyduje o komforcie podjezdzania, tylko Reach wlasnie, czyli w praktyce odleglosc pomiedzy osia suportu a gripami mierzona rownolegle do ziemi (w odroznieniu od podawanego w nowych geo, od suportu do gornej miski sterow). jesli zalozmy te 50mm zostanie przeniesione z mostka na przedni trojkat, dokladniej na gorna rure, to komfort podjazdu pozostanie bez zmian, za to stabilnosc i manewrowosc w kazdych innych warunkach (w dol lub po plaskim) - bezcenna. fakt, ze opcja jest nieuniwersalna, i ma sens tylko w ramach ktore maja bardzo dluga gorna rure.

aha, logiczne ze tym samym chcac zachowac aktualny kat glowki wydluzy sie baza kol wlasnie o te przykladowe 50mm, co juz wcale takie dobre nie bedzie.
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

Każdy nowy system lub patent ma swe "zady i walety". Jest to ciekawe, ale moim zdaniem się nie przyjmie. Wątpię żeby nagle wszyscy zaczęli robić mostki zero + długie górne rury.

A stabilność można osiągnąć w inne sposoby. Chociażby używając szerszej kiery.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
tsuful_zoo
Posty: 272
Rejestracja: 16.07.2008 23:53:30
Kontakt:

Post autor: tsuful_zoo »

Czy sie przyjmie? Zobaczymy.
Nowe Yeti tez juz idzie podobna ( mniej radykalna ) droga i napewno jeszce pare firm sie przylaczy.
Nie mowie ze zostanie to przyjete jako standard ale fajnie widziec ze ktos ma troche inne podejscie do tematu geo roweru.
Ja bym chetnie zarzucil noge na taka maszyne i sam sie przekonal o zaletach/wadach.

Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

Hehe, ja też bym chętnie śmignął na takim czymś po jakichś fajnych kamyczkach czy inszych bandach. Może zmieniłbym zdanie :).

Ogółem dobrze widzieć, że jednak coś się dzieje w naszym świecie. Niby wszystko jest i ciężko sobie wyobrazić coś nowego, ale kto by 100 lat temu pomyślał o czymś takim jak np. tablet? :)


PS. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie gdybym miał nowy amortyzator i nie chciałbym ucinać za dużo sterówki aby nie mieć problemów przy odsprzedaży to bym musiał władować tryliard podkładek pod mostek. Ciekawe co by się stało z tym całym "reach" i pozycją za kierą.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

kiedyś już było coś podobnego w rowerach XC Garego Fishera i treka...geometria genesis...nie przyjeło się.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Sam jeżdżę na mostku 0mm. Mam takowy niezintegrowany, stara włoska konstrukcja. Bardzo ciekawie się rower zachowuje, żeby nie powiedzieć że można z nim robić co się zechce w porównaniu do chociażby 25mm...
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

Przecież mostki 0 mm dawał marzocchi kiedyś, do dwupółek... żadna mi nowość.
Dobra opcja jak ktoś ma mega długi rower(np. mosnter+da bomb Projectile)
Ale za to podwyższa kokpit- zastosowanie flata może to zredukować minimalnie.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Azonic lata temu wymyślił taki mostek [nie DM] i się nie przyjęło. http://2.bp.blogspot.com/_J19mjdPHFUo/S ... 081d_o.jpg
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Co to kur.. jest? o_O

Szczerze? nie przyjmie się to.
Back in black
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Panowie narzekacie ale przeciez długi rower na podjazdach nie kuleje jesli to sa podjazdy enduro jak enduro widzi sie we francji np. To 30% podjazd i jednak wiekszosc zjazd.
Dla mnie pomysł fajny bo dłuzszy rower to plus a nie minus przy wiekszych prędkosciach.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

Spaced pisze:dłuzszy rower to plus a nie minus przy wiekszych prędkosciach.
przy predkosciach owszem, ale w gorach lub lasach czesta sa ciasne, krete sciezki z ciasnymi zakretami i tutaj dlugi rower juz moze nie byc tak przydatny. poza tym, idea mi sie podoba.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Paola Pezzo na olimpiadę wybrała rower bez geometri genesis (czyli dłuższa rura górna, za to krótszy mostek)

zawsze byłem jej fanem ;)
http://fstatic1.rennrad-news.de/img/pho ... ubli10.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_vQP-DMkG-5Y/T ... cyling.jpg
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Nie całkiem rozumiem ten pomysł - czaję,że to daje większą stabilność. Tylko widzę masę niejasności :
- czy takie rozwiązanie nie zwiększa całej masy
- problem z długością sterówki
- brak łatwej możliwości zmiany kokpitu pod siebie,bo teraz można było dorwać mostki różniące się długością o 10mm - nowe mostki z małymi przesunięciami,by to rozwiązały,ale to trochę by niszczyło cała idee
- chyba kierownice by musiały mieć inne gięcia,bo jednak inaczej obraca się kierownica wokół samej sterówki,a inaczej z mostkiem
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Jak dla mnie, idea przeniesiona z MX - poprzednio testowany przez Cesara mostek "zero" DM i teraz "klasyczny" do widelca jednopółkowego, przemawia, ale...
Czy nie jest tak, że jak się ściska podstawę mostka, by zacisnąć go na sterówce, to odległość między górnymi śrubami (bliższymi tyłowi roweru) zmniejsza się? A co za tym idzie, w jakiś sposób przeszkadza to w przykręceniu kapsla mostka?
No i jest też kwestia ściągania/likwidowania luzu na sterach, do czego trzeba odkręcić kierownicę.
Eh... my, zjazdowcy, to lubimy sobie komplikować życie :D
pozdro

frango
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Jakoś do 2 pólek ludzie docinają sterówkę że zostaje z 15cm i nie ma problemu ze sprzedaniem. Nie dramatyzujcie ;)
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

Do dwupółek w których sterówka wcale nie musi być szczególnie długa.

Co innego rowery do AM czy Enduro. Tam nie wszystkie główki są krótkie.
Sterówka potrzebna do ramy EN/AM zazwyczaj ma jakieś 19cm. 4cm różnicy to dużo. Nawet bardzo dużo jeśli chodzi o wysokość kokpitu.

BTW. W rowerach EN/AM nie mamy zintegrowanych mostków. Te 15cm w dwupółkach to jest zazwyczaj długość główki + trochę sterów + parę mm górnej półki.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] i 2 gości