[Damper] Fox DHX 5.0 - olej, jaki i ile.

zyra74
Posty: 56
Rejestracja: 16.12.2011 11:09:51
Kontakt:

[Damper] Fox DHX 5.0 - olej, jaki i ile.

Post autor: zyra74 »

Chciałbym po raz pierwszy przeserwisować swojego Fox'a, ale mam kłopot, jaki olej (gęstość, firmę) zastosować. W Marzocchi 888 używam Motorex 7,5W.
Jaka ilość jest potrzebna do zalania dampera? Czy ktoś mógłby odsprzedać potrzebną ilość/
Dzięki za sugestie i pomoc.
zyra1974
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Ja używam w dhx Castrola 15W. Lubię stłumione zawieszenie :)
Oleju potrzebujesz około 100ml.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
standby
Posty: 59
Rejestracja: 25.03.2011 19:12:52
Kontakt:

Re: Olej do Fox'a DHX 5.0. Jaki i ile.

Post autor: standby »

Ja do dhx 4.0 obecnie używam BEL RAY 5w ,regulacji jest tyle że można prawie zblokować damper (tłumienie powrotu) wcześniej z braku innego oleju zalewałem motorexem 7.5w i też było dobrze. Jak pisał kolega wyżej potrzebujesz około 100 ml.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

standby pisze:BEL RAY 5w ,regulacji jest tyle że można prawie zblokować damper (tłumienie powrotu)
Ale to zależy też mocno od sprężyny, jak masz tak przy 250lbs, to przy 600 będzie wracał dużo szybciej... Ja też mam 10W Motula.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Lasek dobrze prawi, cza dobierać olej nie tylko pod damper ale pod sprezyne 15W nie dziwi mnie nigdy gdy mowimy o 600lbs :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
zyra74
Posty: 56
Rejestracja: 16.12.2011 11:09:51
Kontakt:

Re: Olej do Fox'a DHX 5.0. Jaki i ile.

Post autor: zyra74 »

Mam tytanowego RCS'a 450 lbs. w Specialized Demo 8 II 2008 S-ka.
zyra1974
wert
Posty: 135
Rejestracja: 06.07.2009 21:34:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: wert »

Swojego zalewałem akurat silkolene 7,5W.
http://allegro.pl/silkolene-pro-rsf-7-5 ... 00006.html
Z tego co pamiętam to fox używa właśnie olei silkolene dając na nie tylko swoją etykiete.
Zresztą butelka nawet identyczna:
http://waxtone.info/img.php?fl=c4t4t4y5 ... r424p5j4c4
Kup sobie 1l, to wystarczy Ci na kilka sezonów.
zyra74
Posty: 56
Rejestracja: 16.12.2011 11:09:51
Kontakt:

Post autor: zyra74 »

... a co jeśli zastosuję Motorex'a 7,5 W, mam taki bo zmieniąłem olej w 888 RC3 EVO 2011?
zyra1974
drMadej
Posty: 201
Rejestracja: 04.12.2005 22:09:05
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Post autor: drMadej »

Polecam silkolene rsf 5 lub 7,5 W , testowałem w dhx kilka olei i ten spisywał się najlepiej , poza tym jak ktoś już wyżej napisał , fox używa silkolene tylko nakleja swoją etykiete.Seryjnie w dhx jest 7,5 lub 10W w zależności od rocznika.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

zyra74 pisze:... a co jeśli zastosuję Motorex'a 7,5 W
Rzadka papka wg mnie.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Witam, robiłem właśnie przymuszony serwis dhx'a 4.0 (sam rozkręcił się tłok!), skok dampera to 2.8, sprężyna 450. Zalałem go olejem 5w, jednak wydawało się jakby nie miał tłumienia przy ugięciu, powracał normalnie. Zalałem go olejem 10 w i tłok nie był w stanie się ruszyć w tym oleju. Zalałem go z powrotem 5w z dziwnymi odczuciami podczas pracy.
Shimy poskładałem według tych zdjęć:
http://images.ridemonkey.com/index.php? ... 1-a46107c8
http://www.pinkbike.com/photo/3278630/

możliwe jest, że przez zle poskładanie shimów, damper ma za dużo tłumienia powrotu i za mało tłumienia ugięcia? Dodam, że shimy raczej nei miały możliwości się wymieszać, oddziela je tłok.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

OMG... poskładałeś albo z piramidki której nie widać albo z tłoka do wersji Air dla ram Stumpjumper/Enduro.
10wt to olej jaki masz mieć. Motula używam i jest git. Ja mam crossover dla Demo zrobiony(pod zawieszenia fsr przez foxa). Jeszcze jest standardowy.

Masz oba:
http://wyslijto.pl/plik/pj3bjni6qd - standard
http://wyslijto.pl/plik/ty3xzio9p6 - demo
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

pietryna - dzięki, wydaje mi się, że poskładałem jak w standardzie, ale dokładnie sprawdzę, damper chodzi inaczej, nawet jak wcześniej był zalany 5w.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Jeszcze raz dzięki, okazało się, że dałem 2 ostatnie podkładki nie z tej strony tłoka co trzeba. Teraz wszystko hula jak powinno na 10W
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
HighFly
Posty: 168
Rejestracja: 12.12.2011 17:41:32
Kontakt:

Post autor: HighFly »

A tak by the way to jaką gestość polecacie pod spręzynę 450 skoro jedno ma wpływ na drugie ??

pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

10wt będzie ok. Lżejsze to tylko przy naprawdę słabych sprężynach, jakieś 200-250lbs. I to też nie jakoś koniecznie raczej. A cięższe to właściwie wcale. Po to masz regulator żeby móc sobie precyzyjniej ustawić.

Mi ze sprężyną 450 i olejem 10wt odbija albo natychmiast, albo 2-3 sekundy(może nawet 4).

Tłumienie powrotu w dhxie jest raczej prostym systemem. Tłumienie kompresji niewiele bardziej skomplikowanym także nie ma co tam dobierać za dużo.

Grzebanie przy shimach miało by zdecydowanie większe znaczenie.
Maćko_9
Posty: 38
Rejestracja: 24.05.2010 21:25:25
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Maćko_9 »

podczepie się do tematu :)

otóż wczoraj przełożyłem tłok wraz z tłumikiem i oczkiem montażowym z foxa vanr do dhx-a 4.0 (w dhxie było uszkodzone oczko montażowe) zalałem go olejem 7.5W motorexa. Amorka zalałem "pod korek"

Pomimo rozkręcenia wszystkich regulacji na maxa amortyzator bardzo wolno odbija tak jakby tłumienie powrotu było maksymalnie skręcone.

Czy to wina oleju ? tłumika ?

help :D
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Sprawdź 2 rzeczy:

1. czy iglica pracuje w prawidłowym zakresie
2. czy shimmstack jest oryginalnej wysokości. Mimo ewentualnych zmian zawsze trzeba zachować ogólną wysokość.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość