Dobór opon

Maciex09
Posty: 1209
Rejestracja: 28.09.2009 20:48:04
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Dobór opon

Post autor: Maciex09 »

Siema. Panowie jakie minionki lepiej wziąć 2x fronta czy front i rear ?
dodam, że oponki do HT w mieszance 60a
http://tnij.org/p4e4 Scott Voltage YZ 25 + Mz Drop Off II
http://tnij.org/p4qp Pinkbike
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Front na przód, hill roller na tył.
Maciex09
Posty: 1209
Rejestracja: 28.09.2009 20:48:04
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: Maciex09 »

a high roller też ma zaniżoną numeracje jak minion ?
czy mniej więcej odpowiada rozmiarowi opisanemu na oponie ?
http://tnij.org/p4e4 Scott Voltage YZ 25 + Mz Drop Off II
http://tnij.org/p4qp Pinkbike
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

high roller 2.35 ma grubość podobną jak Kenda 2.1 (sam balon opony), malutki jest.
http://brooce.pinkbike.com
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Tak jak wszystkie maxxisy. Bierz 2.5 i tyle.
Maciex09
Posty: 1209
Rejestracja: 28.09.2009 20:48:04
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: Maciex09 »

na przód na milion minionka wezmę, na tył to sie jeszcze zastanowie :)
http://tnij.org/p4e4 Scott Voltage YZ 25 + Mz Drop Off II
http://tnij.org/p4qp Pinkbike
.proXof
Posty: 430
Rejestracja: 25.02.2010 17:16:03
Kontakt:

Post autor: .proXof »

Spaced pisze:Front na przód, hill roller na tył.
Wiesz co, mam obecnie taki komplet też w HT 2,35. Średnio jestem z niego zadowolony, raczej skłaniałbym się ku komplecie DHF. Na przód 2,5 w mieszance 42a, a na tył 2,35 i obowiązkowo dwa płaty. Przednia nie koniecznie w podwójnym oplocie (opcja redukcji wagi).
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

.proXof pisze:Wiesz co, mam obecnie taki komplet też w HT 2,35. Średnio jestem z niego zadowolony, raczej skłaniałbym się ku komplecie DHF. Na przód 2,5 w mieszance 42a, a na tył 2,35 i obowiązkowo dwa płaty. Przednia nie koniecznie w podwójnym oplocie (opcja redukcji wagi).
Jezdzisz gdzies poza lokalnymi trasami? Bo DHF gdziekolwiek gdzie jest stromiej ma zerowe hamowanie i to niestety jest BARDZO widoczne.

Do HR trzeba sie przyzwyczaić bo bardziej w drift wchodzi ale to jest w miare przewidywalne. I tak ma wiecej trakcji niz DHR i sie od niego lepiej toczy, przy czym hamule lepiej od DHFa. Przerobiłem własciwie wszystkie warianty opon maxxisa poza nowymi HR i Minionami. Można pomyśleć o HR2 albo Minionie 2 na tył.

A co do 1ply na przodzie to juz nic nie bede mówic. 1ply = gorsza przyczepnosc bo albo trzeba dawac wieksze cisnienie albo bedzie opona pływac.
maciek000111999
Posty: 665
Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
Kontakt:

Post autor: maciek000111999 »

dolacze sie , co bedzie lepsze na tyl
Schwalbe Muddy Mary 26x2,35 Downhill G-Gluey
czy
minion front 2,5 60a
.proXof
Posty: 430
Rejestracja: 25.02.2010 17:16:03
Kontakt:

Post autor: .proXof »

Spaced pisze:Jezdzisz gdzies poza lokalnymi trasami? Bo DHF gdziekolwiek gdzie jest stromiej ma zerowe hamowanie i to niestety jest BARDZO widoczne.
Męczyłem głównie na tym zestawie kielecki Telegraf ;) ok 10 dni jazdy. Na lokalnych tasach u siebie stosowałem DHF na przodzie i DHR na tyle oba 2,5 42a ST. Na Kielce zamieniłem się z bratem i to on stosował DHF i DHR. Obaj stwierdzamy że dla sam lepiej komplet DHF, zresztą takie rozwiązanie widziałem już u kilkunastu osób i są naprawdę zadowoleni.
Spaced pisze:A co do 1ply na przodzie to juz nic nie bede mówic. 1ply = gorsza przyczepnosc bo albo trzeba dawac wieksze cisnienie albo bedzie opona pływac.
Stwierdziłem tak na podstawie własnych doświadczenie, a nie wiedzy teoretycznej, albo ze ktoś gdzieś mi tak powiedział czy tak przeczytałem. Ciśnienie ustawiam wedle moich potrzeb do danych warunków. Wybieram 1-ply dlatego, że rzadko przebijam przednią dętkę i nie widzę sensu zakładania 2-ply. Takie jest moje zdanie i autor tematu jeśli chce to weźmie to pod uwagę. W moi zdaniem powinno się używać to czego ja chce, a nie to co jest modne, czy jest "lepsze".
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

.proXof pisze:Męczyłem głównie na tym zestawie kielecki Telegraf
Ale przecież tutaj hamuje się tak naprawdę dopiero na dole góry :roll:
Komplet 2x DHF bardzo fajnie się prowadzi, ale tak jak Spaced zaznaczał na tyle nie hamuje zbyt dobrze.
DHR miałem jednego 42a i rewelacji nie ma, faktycznie lepiej kupić High Rollera na tył.

A do dh to tylko opony 2ply i nie tylko o pływanie przy niskim ciśnieniu chodzi.
Boczne ścianki mocno się zużywają (przynajmniej przy mojej jeździe), z 2ply starcza ich spokojnie do czasu kiedy się bieżnik zużyje. Ale przy 1ply na przodzie było tak, że bieżnika jeszcze zostawało całkiem sporo ale boki już były tak przetarte, że snejki co chwilę ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

.proXof pisze:Męczyłem głównie na tym zestawie kielecki Telegraf ok 10 dni jazdy. Na lokalnych tasach u siebie stosowałem DHF na przodzie i DHR na tyle oba 2,5 42a ST. Na Kielce zamieniłem się z bratem i to on stosował DHF i DHR. Obaj stwierdzamy że dla sam lepiej komplet DHF, zresztą takie rozwiązanie widziałem już u kilkunastu osób i są naprawdę zadowoleni.
No to pojedz gdzies gdzie jest stromo. Dobrym przykładem jest trasa Karpia na Żarze żeby zagranicznych przykładów nie podawać. W 1 miejscu jest tam scianka. Jechalismy raz w 8 osób. 3 osoby w grupie dhfx2, reszta inne. Zgadnij kto sie w zakret na sciance nie zmiescił? Osoby z 2 dhfami w tym ja. Tak pewnie by sie dało z idealna techniką ale róznica w hamowaniu była DUŻA.
.proXof pisze:Stwierdziłem tak na podstawie własnych doświadczenie, a nie wiedzy teoretycznej, albo ze ktoś gdzieś mi tak powiedział czy tak przeczytałem. Ciśnienie ustawiam wedle moich potrzeb do danych warunków. Wybieram 1-ply dlatego, że rzadko przebijam przednią dętkę i nie widzę sensu zakładania 2-ply. Takie jest moje zdanie i autor tematu jeśli chce to weźmie to pod uwagę. W moi zdaniem powinno się używać to czego ja chce, a nie to co jest modne, czy jest "lepsze".
Nie sugeruje ci wiedzy teoretycznej. Na traski lokalne 1 ply jest ok. Jak nie macie tam band gdzie wchodzi sie ostro czy wysokich predkosci to spoko ale uwierz mi przerobiłem w zyciu troche głupich eksperymentów z oponami. Jak ci nie pływa 1ply przy danym cisnieniu to znaczy, że z 2ply mógłbyś mieć niższe = lepszą trakcje. Na prawde nie trzeba jezdzić szybko by to poczuć. Wiec i tak coś tracisz z 1ply. Wiec chłopie nie sugeruj mi mody. Podwójny oplot nie jest do przebijania dętek.
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

Spaced pisze:Nie sugeruje ci wiedzy teoretycznej. Na traski lokalne 1 ply jest ok. Jak nie macie tam band gdzie wchodzi sie ostro czy wysokich predkosci to spoko ale uwierz mi przerobiłem w zyciu troche głupich eksperymentów z oponami. Jak ci nie pływa 1ply przy danym cisnieniu to znaczy, że z 2ply mógłbyś mieć niższe = lepszą trakcje. Na prawde nie trzeba jezdzić szybko by to poczuć. Wiec i tak coś tracisz z 1ply. Wiec chłopie nie sugeruj mi mody. Podwójny oplot nie jest do przebijania dętek.
Co racja to racja!!
Slavvduro
Dh.Matt
Posty: 154
Rejestracja: 27.05.2011 20:50:40
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Dh.Matt »

A opony do FR jakie możecie polecić? Chociaż zazwyczaj musze wnosić rower na góre. Dlatego też myślałem o zwykłych zjazdowych i teraz nie wiem co wybrać. Może na przód zjazdowa, a tył jakaś FR?
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Co masz na myśli pisząc opona do FR? WTB Timberwolf 2.5'... 1.5kg, można jeździć bez tras. Miałem, polecam. Mam jeszcze ponad pół w sumie :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości