Rama specialized demo 8 2012

Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Dziwne, że nikt nie wspomniał o LifeLine ;) Ceny w podobnym przedziale oscylują ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Lifeline fajny. W sumie Horizon ma jeszcze Canfielda Jedi i to jest jedyna ramka, której mogłaby być konkurencja dla tego co teraz posiadam. Chociaz pewnie bez testu nie przekonałbym sie do zmiany na nic.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Skoro Perini i Śliwa uważają, że lepszej ramy nie mieli, to nie sądzę że demo takie złe jest. Rama ogarnia raczej.

AirBike wyprzedaż robi ramek 2011

http://www.rowerowysklep.pl/specialized ... l_303.html
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Arturze ja myśle, ze ktoś twierdzi, ze to zła rama. Za tą wyprzedażową cene to nawet bardzo dobra. Po prostu za 4 koła więcej już nie ;)
Damian04
Posty: 549
Rejestracja: 08.08.2007 21:01:02
Kontakt:

Post autor: Damian04 »

Wydaje mi, się że autor tematu mniej więcej wie czego chce, ma już pewne doświadczenie ze sprzętem dh i wie czego się można spodziewać po ramie spoglądając na dane techniczne, geometrie ramy. Myślę, że nikt trzeźwo stąpający po ziemi nie wydaje 10koła na coś o czym nie ma zielonego pojęcia...

Pytając o konkretną rame, w tym przypadku demo, patrząc na specyfikacje, konstrukcje ramy, moim zdaniem, nie na miejscu jest proponowanie "lepszych ram" w stylu; tr450, glory, czy NP scalpa...
Demo jest ramą specyficzną o bardzo krótkim tylnym trójkącie, więc proponujcie ramy zbliżone parametrami np. nowy canfield, LL (na drugim ustawieniu tylnej osi koła), czy chociażby kona operator 2012...

Pomyślcie... jak się ma demo do gianta glory? To są dwie zupełnie inne konstrukcje pod każdym względem...
SELL OGARNIJ! --->http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=25075252
PiTa
Posty: 12
Rejestracja: 07.08.2011 21:19:15
Kontakt:

Post autor: PiTa »

Czesc,
Tez w tym chce kupic nowy sprzet i mecza mnie podobne dylematy. Jak do tej pory lista przedstawiala sie nastepujaco:
1. Spec Demo II (23k-rabat) - fajny fun bike, ekstremalnie krotki tyl a przy tym duzy rozstaw kol, chce duzej odmiany po moim poprzednim V10 wiec dla mnie taka geo jest plusem, dobrze zlozony choc drogi. Nie wiem czy nie wolal bym FOXa niz RS WC ale z drugiej strony sprobowac 'powietrza' mozna.
2. Summum Pro Team (19.900-rabat) - swietnie zlozony i na dodatek tanszy niz Demo. Bardziej racing niz fun bike, taki 'bezpieczny' wybor.
3. Devinci Wilson (UK, kolo 23 bez rabatu) - nie ma dystrybucji w pl ale geo fajne, dobrze zlozony, rower ciekawy i nie tak popularny jak konkurencja. Najblizej do kupienia widzialem go w UK. Drogo.
4. V10 carbon (6790$ co dzisiaj daje 21-22k) - geo standard, fabryczny kit ma troche 'dziur'. Dla mnie Elixiry w DH to stanowczo za malo, wiec musial bym od razu zmieniac na CODE, Saint. Cena uzalezniona od kursu a te jak wiadomo ostatnio zachowuja sie iscie szatansko.
5 zlozyc cos - nieeee chceeeee mi sieeee... Skladalem juz kilka rowerow, chcial bym sprawdzic jak to jest kupic kompletny wypasiony rower. Plusem jest to ze mial bym w rowerze to co chce a nie to co producent mi zaoferuje :)

Ale wszsytko to uleglo malemu zamrozeniu po tym co napisal Artur. Aktualnie no.1 na licie to
rama Demo z airbike, reszta FOX, hample saint+klamki xtr, renthal, hope, mavic. Rower zlozony tak jak ja chce i na dodatek troche taniej niz kompletne Demo II.

A w kwestii wyborow, to czym mozna sobie wytlumaczyc nawet najbardziej szalencze wybory to moj ulubiony cytat:
'kto bogatemu zabroni !'
rower powinien spelniac wiele warunkow ale jednym z glownych jest to ze powinien sie podobac. Nudno by bylo na 'stokach' jak by tam jezdzily same rozsadkowe wybory. Najwazniejsze aby miec swiadomosc tych najwazniejszych roznic miedzy jednym rowerem a drugim. W przypadku Demo jest to krotki tyl, ponoc wymaga przyzwyczajenia a zdarzaja sie tacy co tego nie znosza.
p.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

PiTa pisze:5 zlozyc cos - nieeee chceeeee mi sieeee... Skladalem juz kilka rowerow, chcial bym sprawdzic jak to jest kupic kompletny wypasiony rower. Plusem jest to ze mial bym w rowerze to co chce a nie to co producent mi zaoferuje
Dobry zachodni sklep złoży ci rower na częsciach, które ci leża. Nie jestem pewien czy Horizon bikes nie ma takiej opcji. Napisz/Zadzwon zapytaj.

W tej cenie masz też komplet morewooda na bosie z przodu i tyłu.



@Damian widocznie znasz lepiej autora bo ja patrząc na pierwszy post nie zakładalem, ze wie co chce. Cheć zakupu najbardziej rozreklamowanej ramy na rynku chyba nie oznacza tego z założenia ;)
hemi427
Posty: 455
Rejestracja: 09.01.2005 16:46:53
Kontakt:

Post autor: hemi427 »

dlaczego nie rozważysz PIVOT PHOENIX DH?http://www.horizonbikes.com/bikes/item/ ... ix-dh.html
Podajcie prosze lepiej pracujący sprzęt, lepszy zawias i stosunek cena/jakość.
Sam zamówiłem 2 spece 2012, dostałem potężny rabat i odzyskam VAT - tylko temu się zdecydowałem bo takto brałbym tylko PIVOT-a. Z cały szacunkiem dla speca-pl ale 15k za rower na boxxie RC, VAN RX i elixiry to gruba przesada.
Z kim nie rozmawiałem to docenia nowe demo za geo, ale praca jest bez rewelacji. zobacze jak mi się będzie jeździć, jak nie podejdzie mi demo to wracam do pierwotnego wyboru czyli sunday II - Phoenix DH. Ciężko moim zdaniem o lepszy stosunek ceny do jakość na PL rynku i do tego fajnie wygląda, nie jest "filigramowy" jak summum. Tu trochę widać jak tłoczy;
http://www.youtube.com/watch?v=Yel8nN6ihu4
Moim zdaniem- bdb bike i świetna cena.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Też mi przypomniałes, w sumie jak demo wchodzi w gre to czemu nie Knolly?

http://beastiebikes.pl/bestiarium/displ ... od=3&id=11

Też 4 zawias. Pomysł zblizony do Demo. Znajomy ma i po pierwszych jazdach sobie bardzo chwali.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

hemi427 pisze:Z kim nie rozmawiałem to docenia nowe demo za geo, ale praca jest bez rewelacji
Geo jest rewelacja, mi podeszlo bardzo. Zawieszenie nie jest tak czułe jak w Mondi ale naprawdę wystarczające.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
hemi427
Posty: 455
Rejestracja: 09.01.2005 16:46:53
Kontakt:

Post autor: hemi427 »

pomysł knolly to słaba sprawa jak dla mnie, mimo wszystko - podstawa to damper jako wyraźny środek ciężkości musi być pod tyłkiem i nisko, zdecydowanie wpływa to latanie po zakrętach i stabilność w moim odczuciu po rowerach jakie przerobiłem. Tu akurat myślę demo albo legend mają pozycję nr 1 na rynku.
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

w 7annie sprzedają summuma pro teama 2012 demo bike za dobre pieniądze ( ten co jest na tescie w dh-zonie)
PiTa
Posty: 12
Rejestracja: 07.08.2011 21:19:15
Kontakt:

Post autor: PiTa »

Pivot Phoenix - nie wiem jak autor tematu ale ja 'odnotowalem' jego pojawienie sie na rynku. Cena naprawde dobra (choc na dole strony stoi - przy kursie1 USD = 3 pln), ale geo mi nie pasi, caly rower krotki a CS dlugi, dokladnie odwrotnie niz w demo. W dircie, ostatnim bodajze, pisza troche o nim, z tego co pamietam to artykul mozna strescic do: 'dupy nie urywa'. To co im sie dodatkowo spodobalo to to ze rower bardzo dobrze zaprojektowany pod katem wytrzymalosci.
Jest jeszcze Transition TR450, pytalem i sklepowo ma byc kolo 19k z FOXem.
Makulu - BOSy to duzy plus, rozejrze sie na necie ale kurde przydalo by sie jakies umocnienie naszej ukochanej waluty.
Knolly - odpada w przedbiegach, uroda kwestia gustu, w moich gustach sie nie miesci. Geo wyglada ok, dlugi CS ale i caly rower.

Artur - a jak to jest z tym pakietem w demo ? Tam jest zdaje sie ten press fit.
Idzie to normalnie kupic ?
p.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

hemi427 pisze:pomysł knolly to słaba sprawa jak dla mnie, mimo wszystko - podstawa to damper jako wyraźny środek ciężkości musi być pod tyłkiem i nisko, zdecydowanie wpływa to latanie po zakrętach i stabilność w moim odczuciu po rowerach jakie przerobiłem. Tu akurat myślę demo albo legend mają pozycję nr 1 na rynku.
No to niestety nie przekłada sie w 3/4 przypadków na praktyke w brew pozorom. Jak machasz rowerem na parkingu to to czuć ale podczas jazdy niżej damper nie przekłada sie na niższy środek ciężkosci z jednego powodu. Nie liczy sie środek ciężkosci samego roweru ale RIDERA + Roweru. A ty jako rider ważysz dużo więcej niż rower, co dopiero damper. Zakładajac wage dampera 1kg, a rower 16+ 75kg własciciela to damper waży 1.5% całego zestawu. 1.5% masy to bardzo mało i podobny efekt może ci dać 5-10mm dłuzszy kokpit (obniżenie klatki piersiowej).

Oczywiscie łatwiej jest pochylić rower bardziej niz ciało i przy manewrowaniu nim niezaleznie od ciała srodek ciezkosci jest niżej ale to nie jest coś co sie często wykorzystuje. Po prostu z reguły rowery z niskim damperem mają też nisko środek supportu ;)
hemi427
Posty: 455
Rejestracja: 09.01.2005 16:46:53
Kontakt:

Post autor: hemi427 »

No wiadomo że damper sam to ok 1 kg i najważniejszy jest środek ciężkości kierowcy - tu bezsprzecznie. Tyle tylko że damper projektowany tak jak w knolly to nie tylko damper a cały pomysł na ramę (linki, umiejscowienie łożysk itp) idą "do przodu". Potężnej różnicy to nie robi ale jednak w jeżdzeniu da się odczuć że ta "praca" ramy odbywa się niejako "przed tobą"- może to subiektywne ale jeżdząc długo np na sundayu a 2011 na wilsonie (>2010) da się to zauważyć, mimo że "na kartce" oba rowery są niskie i mają nisko BB. Jeśli chodzi o wizualne aspekty to z wyżej wymienionych rzeczywiście knolly i summum odpada jak dla mnie.
Nie chce bronić Phoenixa ale myślę że jest lepszym rowerem niż tr450, głównie z uwagi na to że prasa fachowa - każda wskazuje że tr450 słabo radzi sobie na technicznyh, krętych odcinkach z uwagi na długość ramy i mniejszy "vivid" w czuciu zwieszenia. Co by nie było wymienione sprzęty to i tak top level i trzeba umieć je wykorzystać w pełni, sprzęt nie ważny - możesz wybrać co Ci się wizualnie podoba a to sport i tak gdzie skill i psycha licza się najbardziej. To nie F1 :D
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Artur - a jak to jest z tym pakietem w demo ? Tam jest zdaje sie ten press fit.
Idzie to normalnie kupic ?
p.

Są na CRC pakiety PF, ale w komplecie do ramy dostajesz plastikowe tulejki dzięki którym montujesz tradycyjny pakiet.

Obrazek
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

ja tu widzę samych "papierowych" specjalistów od DH :D

a prawda jest taka że wszystko teraz jest dobre, kwestia przyzwyczajenia i objeżdżenia roweru - takie moje zdanie ;]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

hemi427 pisze: ale jeżdząc długo np na sundayu a 2011 na wilsonie (>2010) da się to zauważyć, mimo że "na kartce" oba rowery są niskie i mają nisko BB
Mierzyłes realne geo willsona? Bo znajomy u siebie z miarka podszedł i od fabrycznego sie o mile różniło wiec tak na prawde moglyby nie byc takie same ;)



hemi427 pisze:sprzęt nie ważny

Ostatnio bardzo sie zdziwilem. Nie wiem czy na RM siedzisz i czytales temat o sztywnych zawieszeniach ale Socket twierdzi, ze robił pomiary i twarde zawieszenie + duzo tłumienia dało im przy pomiarach 8s na trasie.



A co do tr450 na technicznych kretych odcinkach wiekszosc nowych ram radzi sobie gorzej. Sa dłuzsze i gorsze od tr ramy pod tym wzgledem. Tylko, że to często jest odczucie, a nie zawsze realny czas.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

mlynooo pisze:
ja tu widzę samych "papierowych" specjalistów od DH
Również i tacy muszą być, chyba że lepiej mieć to w dupie i się nie odzywać
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości