
CUSTOM - made in poland
[quote][/quote]Blonek
Nie do końca jest tak jak piszesz .Moim zdaniem protone to produkt mocno niedopracowany , wzorowany na dual air rs-a.Custom odrużnia się jakością wykonania oraz tym że każdy kit jest robiony indywidualnie pod ridera i ustawiany pod dane preferencje oraz styl jazdy.Myśle że każdy system w którym pompowane są niezależnie komory negatywna i pozytywna jest podobny.Natomiast jeśli piszesz że domowej roboty to jestem zaskoczony ,że obróbka cnc to hałupnicza metoda:)
Nie do końca jest tak jak piszesz .Moim zdaniem protone to produkt mocno niedopracowany , wzorowany na dual air rs-a.Custom odrużnia się jakością wykonania oraz tym że każdy kit jest robiony indywidualnie pod ridera i ustawiany pod dane preferencje oraz styl jazdy.Myśle że każdy system w którym pompowane są niezależnie komory negatywna i pozytywna jest podobny.Natomiast jeśli piszesz że domowej roboty to jestem zaskoczony ,że obróbka cnc to hałupnicza metoda:)
Taka gadka. Planuję przerobić na powietrze shivera ale tam są dwa problemy które nie pozwolą na użycie czegoś takiego jak Protone czy Custom czy powietrza od Manitou czy Rock Shoxa. Tylko coś ATA podobne wchodzi w grę. Koszta spodziewam się że będą koło 100-150zł z materiałem i robocizną. Prototypowania w detalu. Masówka wyjdzie pewnie 2-3 (ak nie więcej) taniej.
No może 200zł w porywach przez to że trzeba będzie to wsadzić do osobnej aluminiowej czy stalowej(taniej na razie) tuby, a nie puścić w goleni. Ale to tylko dla shivera. 90% innych amorów może mieć opcję że goleń jest częścią komory.
Ustawianie tego to pic na wodę. Zostawiasz regulator taki jak w protonie(tylko to i masa to dobre punkt tego zestawu) i mówisz jak go używać. Zerżnięcie proporcji komór z solo air nie uważam za jakieś wielkie zło, szczególnie że są bardzo dobre na fabryczne ustawienie.
edit:
Tylko nie podniecajcie się niskimi kosztami bo w tym kraju żeby to legalnie sprzedawać trzeba płacić tak horrendalne opłaty że cena na pewno skoczy(ponad poziom prototypu - zakładając produkcję masową). Zainteresowanie tym nie jest duże i imho jakby się z 10-20 sztuk rocznie w Polsce sprzedało to byłoby nieźle.
No może 200zł w porywach przez to że trzeba będzie to wsadzić do osobnej aluminiowej czy stalowej(taniej na razie) tuby, a nie puścić w goleni. Ale to tylko dla shivera. 90% innych amorów może mieć opcję że goleń jest częścią komory.
Ustawianie tego to pic na wodę. Zostawiasz regulator taki jak w protonie(tylko to i masa to dobre punkt tego zestawu) i mówisz jak go używać. Zerżnięcie proporcji komór z solo air nie uważam za jakieś wielkie zło, szczególnie że są bardzo dobre na fabryczne ustawienie.
edit:
Tylko nie podniecajcie się niskimi kosztami bo w tym kraju żeby to legalnie sprzedawać trzeba płacić tak horrendalne opłaty że cena na pewno skoczy(ponad poziom prototypu - zakładając produkcję masową). Zainteresowanie tym nie jest duże i imho jakby się z 10-20 sztuk rocznie w Polsce sprzedało to byłoby nieźle.
tu nie chodzi czy to super zaawansowane, chodzi o to czy dobrze to działa? czy nie przepuszcza powietrza między komorami? jaka jest jakość pracy?
300 zł to kwotą która w sumie można poświęcić za zbicie wagi i poprawną pracę, ale chce żeby to poprostu działało i w ogóle zapomnieć że mam taką część w rowerze
300 zł to kwotą która w sumie można poświęcić za zbicie wagi i poprawną pracę, ale chce żeby to poprostu działało i w ogóle zapomnieć że mam taką część w rowerze
[quote][/quote]Blonek
Moim zdaniem wykonanie protona jest kpiną w stosunku do jego ceny- plastikowy korek i stalowa laga slizgowa.W customie korek jest z alumiunium anodowanego ( waga niemal ta sama co w plastkiowym protone) to samo laga slizgowa- jest aluminiowa i anododwana.Objętość komory będzie ustawiana indywidualnie pod dane preferencje.Dodam jeszcze że zrobiliśmy customa z simeringiem zamiast o-ringa , który znacząco wpływa na czułość , jednak ten system jest w fazie testów .Podsumowując - zależy nam na maksymalnym zmniejszeniu oporów na połączeniu lagi z uszczelniaczami czemu służyć ma zastosowanie anody na powierzchniach ślizgowych i odpowiednio dobranych uszczelek(o-ringów/simeringów).
Moim zdaniem wykonanie protona jest kpiną w stosunku do jego ceny- plastikowy korek i stalowa laga slizgowa.W customie korek jest z alumiunium anodowanego ( waga niemal ta sama co w plastkiowym protone) to samo laga slizgowa- jest aluminiowa i anododwana.Objętość komory będzie ustawiana indywidualnie pod dane preferencje.Dodam jeszcze że zrobiliśmy customa z simeringiem zamiast o-ringa , który znacząco wpływa na czułość , jednak ten system jest w fazie testów .Podsumowując - zależy nam na maksymalnym zmniejszeniu oporów na połączeniu lagi z uszczelniaczami czemu służyć ma zastosowanie anody na powierzchniach ślizgowych i odpowiednio dobranych uszczelek(o-ringów/simeringów).
Dlaczego niby? Przecież można ustawić komory tak żeby nic się nie dotykało w środku(tak jak w protone). Tylko nie można pompować jednej lagi wtedy bo może wyskoczyć jak jest źle jakaś odległość dobrana.GgG pisze:negatywnej to sprężyna tłucze się
Ale tak to laga z tłumikiem trzyma całość w kupie jeśli jest skręcone półkami.
drMadej, jeśli produkty Custom nie "odrużniają" się od Twoich "hałupniczo" pisanych postów, to kiepsko widzę to rewelacyjne "anododwanie" i wykonanie.
Zainstaluj sobie jakąś przeglądarkę z obsługą języka polskiego i sprawdzaniem pisowni bo teraz ani ten Twój "dr" ani cały projekt "Custom" nie budzi większego zaufania jeśli chodzi o dbałość o szczegóły czy jakość.
Pomysł całkiem fajny ale swoimi niedbałymi postami spowodowałeś, że we mnie klienta nie masz. Nie mam zaufania do tej jakości o jakiej piszesz jeśli piszesz to w taki sposób.
Zainstaluj sobie jakąś przeglądarkę z obsługą języka polskiego i sprawdzaniem pisowni bo teraz ani ten Twój "dr" ani cały projekt "Custom" nie budzi większego zaufania jeśli chodzi o dbałość o szczegóły czy jakość.
Pomysł całkiem fajny ale swoimi niedbałymi postami spowodowałeś, że we mnie klienta nie masz. Nie mam zaufania do tej jakości o jakiej piszesz jeśli piszesz to w taki sposób.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
www.hcc-components.pl
luke_ - myślę że nastąpiło pewne nieporozumienie , moja nazwa użytkownika nie wiąże się w żaden sposób z posiadaniem tytułu naukowego , jest to po prostu ksywka wymyślona przez kolegów z którymi jeżdżę na rowerze i nic poza tym.
Zgadzam się z Tobą że moje posty nie są napisane w dobrym stylu ,mogą wydawać się chaotyczne , niemniej jednak zależy mi głównie na tym żeby odpowiedzieć na zadawane pytania .
Nie mam tutaj zamiaru nikogo nakłaniać ani przekonywać do kupna części CUSTOM, nie twierdzę też że do produkcji używane są jakieś kosmiczne technologie rodem z NASA , opisuje produkt tak jak wygląda i czym różni się od "konkurencji", pomimo że tak naprawdę nie chce z nikim konkurować.Po prostu posiadam czas i środki na to żeby realizować swój pomysł a forum traktuje jako miejsce w którym mogę zaproponować to innym użytkownikom .Jeżeli ktoś myśli że posiadam fabrykę w której produkuje dziesiątki egzemplarzy dziennie to jest w błędzie .Wszystkie części są wykonywane na zamówienie na obrabiarkach numerycznym oraz tokarkach, zaprojektowane przez studenta politechniki na wydziale budowy maszyn .
Zgadzam się z Tobą że moje posty nie są napisane w dobrym stylu ,mogą wydawać się chaotyczne , niemniej jednak zależy mi głównie na tym żeby odpowiedzieć na zadawane pytania .
Nie mam tutaj zamiaru nikogo nakłaniać ani przekonywać do kupna części CUSTOM, nie twierdzę też że do produkcji używane są jakieś kosmiczne technologie rodem z NASA , opisuje produkt tak jak wygląda i czym różni się od "konkurencji", pomimo że tak naprawdę nie chce z nikim konkurować.Po prostu posiadam czas i środki na to żeby realizować swój pomysł a forum traktuje jako miejsce w którym mogę zaproponować to innym użytkownikom .Jeżeli ktoś myśli że posiadam fabrykę w której produkuje dziesiątki egzemplarzy dziennie to jest w błędzie .Wszystkie części są wykonywane na zamówienie na obrabiarkach numerycznym oraz tokarkach, zaprojektowane przez studenta politechniki na wydziale budowy maszyn .
W sumie to pytam z czystej ciekawości. Mam rok szoka z dual airem i tam jest właśnie gumowy odbojnik który nawet przy źle ustawionym ciśnieniu niweluje stukanie. Ale może to tylko dla osób nie potrafiących obsługiwać się pompką, nie wiempietryna pisze:Dlaczego niby? Przecież można ustawić komory tak żeby nic się nie dotykało w środku(tak jak w protone). Tylko nie można pompować jednej lagi wtedy bo może wyskoczyć jak jest źle jakaś odległość dobrana.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość