opona zwijana a DH - sprostowanie

Yncy
Posty: 91
Rejestracja: 15.10.2011 11:20:21
Lokalizacja: Polanica-Zdrój
Kontakt:

opona zwijana a DH - sprostowanie

Post autor: Yncy »

Witajcie !

Jak to się maja opony zwijane w zjeździe ? Działa ona na takiej samej zasadzie jak drutowa, jest bardziej podatna na przebicia ? Wiem tylko, że decydując się na zwijaną, zyskuję na wadze. Mam ochotę na Intense 909, albo Intrudera, a producent podaje, że to zwijane. Można z powodzeniem używać takie oponki w DH i nie martwić się o snake'i i ześlizgnięcia z obręczy, czy są one zarezerwowane głównie dla XC i szosy ?
piotrmarch
Posty: 297
Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
Kontakt:

Post autor: piotrmarch »

Nie powiem Ci jak z Intensami, ale miałem zwijane Micheliny 2,5" tubeless z grubą ścianką. Oponki dawały radę bardzo wdzięcznie, jednak do momentu kiedy "przydzwoniłem" tylnym kołem w wystający ostry kamień. Pojawiło się przecięcie ok 1-1,5 cm. Po tym wypadku kupiłem Maxxisy 2-ply i już o innych oponach nie chcę słyszeć:)
Krzyś
Posty: 371
Rejestracja: 21.04.2009 08:26:02
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Krzyś »

Ja mam Specializedy zwijane, oplot coś w stylu 1,5 ply i jest fajnie, ale na lokalnych trasach, bo co jak co nie jest to podwójny oplot i na ostrzejszej trasie taka opona raczej nie ogarnie...
Yncy
Posty: 91
Rejestracja: 15.10.2011 11:20:21
Lokalizacja: Polanica-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Yncy »

Chce wiedziec tylko jak zachowuje sie taka opona na obreczy, ta Intensa jest w podwojnym oplocie. :)
eMDe
Posty: 208
Rejestracja: 11.05.2005 02:25:02
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: eMDe »

Mialem intensy - łapałem snejki. Do DH nie polecam zwijanych opon.
masteeff
Posty: 58
Rejestracja: 03.11.2011 11:21:35
Kontakt:

Post autor: masteeff »

A ja mam moze glupie pytanie ale ja takiego terminu nigdy nie uzywalem...

Mianowicie.. Co to znaczy "zlapac snejka" ?? wydaje mi sie ze to po prostu "kapec"
Krzyś
Posty: 371
Rejestracja: 21.04.2009 08:26:02
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Krzyś »

Tzn. że na rozwalonej dętce masz dwie dziurki/dwa rozcięcia powstałe od dobicia dętki do obręczy. Trochę to wygląda jakby ci właśnie taki dętko-żerny wąż ją ugryzł, stąd określenie "snake".
Smietana
Posty: 76
Rejestracja: 23.03.2010 21:13:45
Kontakt:

Post autor: Smietana »

Krzyś pisze:Tzn. że na rozwalonej dętce masz dwie dziurki/dwa rozcięcia powstałe od dobicia dętki do obręczy. Trochę to wygląda jakby ci właśnie taki dętko-żerny wąż ją ugryzł, stąd określenie "snake".
tak, i jeszcze zaraz po przebiciu syczy jak wąż.
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

Jeździłem na 909 fro 2ply zwijane i nie polecam w góry. Na lokalnych trasach opona super, wolno się zdziera, dobrze trzyma ale jak się pojedzie w góry to na kamieniach łapie kapcie.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
Yncy
Posty: 91
Rejestracja: 15.10.2011 11:20:21
Lokalizacja: Polanica-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Yncy »

No nic, w takim razie zdecyduję się na najpopularniejszego Maxxisa Miniona 2,5 2PLY w mieszance 42/60a na przód. Liczyłem, że znajdę oponę, która bedzie się jakoś wyróżniać, ale trudno. Dzięki za pomoc
piotrmarch
Posty: 297
Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
Kontakt:

opona zwijana a DH - sprostowanie

Post autor: piotrmarch »

Smietana pisze:Krzyś napisał(a):
"Tzn. że na rozwalonej dętce masz dwie dziurki/dwa rozcięcia powstałe od dobicia dętki do obręczy. Trochę to wygląda jakby ci właśnie taki dętko-żerny wąż ją ugryzł, stąd określenie "snake". "


tak, i jeszcze zaraz po przebiciu syczy jak wąż.
Pierwszy raz spotkałem się z takim wyjaśnieniem^^
Polecam na przód 42a na tył 60a.
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

W góry tylko 2x 42 a 2ply jak coś znaczna różnica pomiedzy 60 a
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Zalezy jakie warunki bo 60a sie duzo lepiej toczy.
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

ja bym wziął 42a przód, 60a tył

jeśli trasa nie jest zbyt hardcore'owa i jesli nie przegniesz z cisnieniem to zwiajana opona da rade NA PRZODZIE. ja w Wisle przez dwa dni jezdzilem na zwijanej oponie, cisnienie 2 bary, oczywiscie tylko na przodzie, z tylu mialem druta na 2ply. na przodzie mialem na przemian, Kenda Nevegal i Panaracer CG 4x. Panaracer swietnie, snake'a nie zlapalem zadnego, nie spadl z obreczy ani razu, a na wadze zyskalem 400g. na Nevegalu tez nie zlapalem snake'a, ale raz mi spadla z obreczy przy glebie. generalnie uzywanie opon zwijanych w DH (mówimy tylko o przodzie) jest mozliwe, ale ryzykowne. na zawodach bym sie o to nie pokusil.
B3ZRADNY
Posty: 203
Rejestracja: 20.09.2009 14:28:06
Lokalizacja: Bieruń
Kontakt:

Post autor: B3ZRADNY »

Cały sezon na komplecie Intense DH Fro Lite 2.5 przejeździłem. Jedynie gdzie padały snejki - na tylnej oponie, to trasy w Szczyrku, gdzie zaliczyłem bardzo dużo wypadów. Ciśnienie 1.6 przód, niecałe 2.0 tył.
O jakimś spadaniu opony z obręczy to pierwsze słyszę, nigdy mi się to nie przytrafiło.
Yncy
Posty: 91
Rejestracja: 15.10.2011 11:20:21
Lokalizacja: Polanica-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Yncy »

B3ZRADNY pisze:O jakimś spadaniu opony z obręczy to pierwsze słyszę, nigdy mi się to nie przytrafiło.
Mi się niestety przydarzyło i zmuszony jestem kupić nową oponę na przód ;/ W takim razie Minion na przedzie będzie współpracował z Syncrosem BHT z tyłu ;) Waham się pomiędzy 42, a 60a - mieszkam w górach, co drugi dzień śmigam na traskę i mniej więcej co półtora miesiąca wyskok na porządne trasy na wyciagi. 42 - lepsza przyczepnosć dla początkujacego, ale 60a na ponad sezon powinna wystarczyć, ciężki wybór

Jak myślicie: pakować się w 2.7 do Alexrimsa 24DM (32 mm) pod Duroluxa, czy pozostać przy 2,5 ? Nie chciałbym, żeby opona na przód była cieńsza od Syncrosa na tyle ;D
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

zostaw 2.5, mialem 2.7 i to była przesada. takie jakieś toporne to było...
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Opona zwijana zamiast drutu na "rancie" , ma włókno aramidowe , weglowe itd , itp . Nie ma to żadnego wpływu na "przebijalność" .
Jeżeli jezdzi się z mniejszymi ciśnieniami niż zaleca producent , zaczynają sie snejki i przesuwanie się opony.
Jezdziłem na Intensach Fro i oprócz tego, ze (w porównaniu do Minionów czy HR) gówniano spisują się w DH a całkiem przyzwoicie w górach nie zauważyłem większych wad.
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

eMDe pisze:Mialem intensy - łapałem snejki. Do DH nie polecam zwijanych opon.
Cubus5 pisze:Jeździłem na 909 fro 2ply zwijane i nie polecam w góry. Na lokalnych trasach opona super, wolno się zdziera, dobrze trzyma ale jak się pojedzie w góry to na kamieniach łapie kapcie.
Opony Intensa mają grubsze ścianki niż np. Maxxisy. Przez dwa sezony jezdzilem na DH FRO oraz Intruderach i kapcia nie miałem, ciśnie u mnie w oponach rzadko przekracza 1 bar.
ravfr pisze:Jezdziłem na Intensach Fro i oprócz tego, ze (w porównaniu do Minionów czy HR) gówniano spisują się w DH a całkiem przyzwoicie w górach nie zauważyłem większych wad.
W mokro wilgotnych warunkach trzymają się tak łooooo, ale wynika to głownie z zastosowanej mieszanki 50a. Dzięki niej ścierają się one wolniej. Jedno kosztem drugiego...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 4 gości