Długość tłumika w damperze.

dominanalog
Posty: 58
Rejestracja: 27.03.2012 21:04:43
Kontakt:

Długość tłumika w damperze.

Post autor: dominanalog »

Witam
Chce kupic damper do swojej ramy Specilized Enduro 2006r.
Seryjnie był tam DHX 5.0 222mm/68mm mam możliwość kupna 222mm/58mm. Jaka bedzie różnica przy innej długości tlumika?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie spotkałem się jeszcze z damperem 8.75/2.25 ale może... W geometrii nie będzie żadnej jeśli wymiary podajesz prawdziwe. Skoku będzie mniej o kilka cm pewnie. Zależnie od przełożenia.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

No będziesz miał mniej skoku (wahacz wcześniej przestanie się uginać).

W ogóle dziwne są te wartości podajesz, na stronie speca w enduro 2006 jest dhx 222/63mm (2,5")
dominanalog
Posty: 58
Rejestracja: 27.03.2012 21:04:43
Kontakt:

Post autor: dominanalog »

http://allegro.pl/fox-dhx-air-5-0-220mm ... 91523.html

To chciałem kupic:)
Ale z tego wynika ze nie warto skoro strace na skoku.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Koleś który wystawił damper po prostu mierzyć nie umie:P (albo też mierzy nie to, co trzeba)
To jest dhx 200x50mm ;)
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Oczy mnie zabolały. Od kiedy damper ma tłumnik? Wspomaganie ? w ramie sprężyna obok niej tłumnik? wtf? czy moze powinno być ,,Długość skoku w damperze " ?
Back in black
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

LestatBiker TŁUMNIK?
śmiejesz się a poprawnie nie jesteś w stanie tego napisać.

Widać ewidentnie że kolega źle zrozumiał bo w aukcji ma jak byk "Długość 220mm OD KONCA DO KOŃCA " czyli zmierzone nie od otworów montażowych (którą też ma podaną w opisie - 200mm), a po prostu najdłuższy wymiar jaki się da zmierzyć.
italios
Posty: 65
Rejestracja: 27.07.2011 12:42:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: italios »

Być może ja będę miał na sprzedaż fox dhx 5.0 air 2010 222mm...
No chyba, że ktoś zajrzy do tematu niżej i coś doradzi : )
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

italios pisze:śmiejesz się a poprawnie nie jesteś w stanie tego napisać.
Faktycznie, popełniłem błąd bo na dodatek autor tematu był głodny.
Back in black
dominanalog
Posty: 58
Rejestracja: 27.03.2012 21:04:43
Kontakt:

Post autor: dominanalog »

Daj znac jak bedziesz mial na sprzedaz tego DHX 5.0:)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Damper nie ma tłumika, bo sam w sobie nim jest. Damper to po prostu zamknięty tłumik ze sprężyną i tyle. Po to wymyślono technologie Twintube, by symulować zwykłego amora typu Marz z tłumikiem z kąpielą olejową.

Podsumowując, pytanie z tematu typu: dlaczego masło jest maślane?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Twintube w ccdb dało tyle że olej nie wraca tą samą drogą do rezerwuaru i regulatory są absolutnie niezależne(w sensie nie musi olej się przelewać przez zwrotne otwory w zaworze kompresji). W romicach można było dzięki temu dodać regulację kompresji...

Co do nazewnictwa to już się czepiał nie będę.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna pisze:(w sensie nie musi olej się przelewać przez zwrotne otwory w zaworze kompresji)
Ty dalej nie rozumiesz jak to działa ;)
Ziom przecież tam dalej są zwrotne zawory w obu sekcjach :P

Coby nie być gołosłownym opa:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie mogę znaleźć tych rysunków które sam z resztą chyba wklejałeś. Mam wrażenie że z nich wynikało że olej przelewa się tylko w jedną stronę.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Mowisz masz :)
Strzalki te w gore po prawej i lewej stronie to wlasnie zawory zwrotne. Ogolnie zasada jest taka ze w jedną strone przez zawor olej leci bez oporu a w przeciwną jest spowalniany. Oczywiscie oba zawory mimo ze są skierowane w tą samą strone puszczają/tłumią do siebie przeciwnie.

Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości