Hayes stroker Ace Vs Hayes prime expert
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Hayes stroker Ace Vs Hayes prime expert
Witam.
Mam dylemat poszukuje hamulca do mojego kroweru, jako iż że mam dosyć mojego nina z tyłu poszukuje czegoś w miarę taniego i dobrego.
Zastanawiam się na Acem ale z tego co czytam na stronie velo, zastanawiam się który będzie lepszy do dh, bo w przypadku prime expert pisze "Siła hamowania została zwiększona o 23% w stosunku do Strokera Ace"
Czy jest prawdą że 4 tłoczkowy byłby słabszy od 2 tłoczkowego( tu nawet tłoczki nie maja jakiejś dużej średnicy)
Napewno Ace będzie bardziej "pojemny cieplnie" tu plus dla niego.
Co sądzicie o nich ?
Będzie to pracować na tarczy 203.
Mam dylemat poszukuje hamulca do mojego kroweru, jako iż że mam dosyć mojego nina z tyłu poszukuje czegoś w miarę taniego i dobrego.
Zastanawiam się na Acem ale z tego co czytam na stronie velo, zastanawiam się który będzie lepszy do dh, bo w przypadku prime expert pisze "Siła hamowania została zwiększona o 23% w stosunku do Strokera Ace"
Czy jest prawdą że 4 tłoczkowy byłby słabszy od 2 tłoczkowego( tu nawet tłoczki nie maja jakiejś dużej średnicy)
Napewno Ace będzie bardziej "pojemny cieplnie" tu plus dla niego.
Co sądzicie o nich ?
Będzie to pracować na tarczy 203.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
pamietaj ze prime expert jest tylko do "lekkiego DH", jak pisze velo, a ace poprostu do DH. swojego czasu tez sie nad tym zastanawialem i doszedlem do wniosku ze to jest niemozliwe, moze chodzi tutaj o 2 tloczki z ace'a i 2 tloczki z prime'a? bo skoro prime by byl mocniejszy od ace'a to jaki bylby sens robic 4-tloczkowego ace'a?
Może im się coś pomyliło i chodziło im o jakiegoś dwutłoczkowego Strokera?
Tak czy siak to i tak pewnie tylko marketingowy bełkot. Każdy producent jak wypuszcza nowy model hamulca to zwykle mówi że jest o 20/30/50% mocniejszy od poprzednika. Jakby tak rzeczywiście było, to po kilku latach nawet podstawowe modele danego producenta zatrzymywałyby w momencie największego grubasa z każdej prędkości
Ile masz w ogóle kasy na ten hamulec? Bo jak w okolicach tych katalogowych 650 zl za Ace/Prime to pomyśl może lepiej nad sprawdzonym Saintem?


Ile masz w ogóle kasy na ten hamulec? Bo jak w okolicach tych katalogowych 650 zl za Ace/Prime to pomyśl może lepiej nad sprawdzonym Saintem?
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
No właśnie sainta nie chce, jeździłem na wielu nie podoba mi się ich"gumowatośc" , a nie chce nowego coda, nic od avida bo są zbyt awaryjne. I pomyślałem o Ace, formula the jest dla mnie nie osiągalna finansowo. Nic innego nie przychodzi mi na myśl...
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
Mam obecnie w domu dwa avidy i w jednym padał tłoczek w klamce, a w drugim leje tłoczek w zacisku.
Wracając do tematu jeżeli formule są za drogie to może nowe shimano? Osobiście nie jeździłem ale ludzie bardzo je chwalą. Co do primów nie widziałem żeby ktoś je miał na forum więc można powiedzieć że niesprawdzone.
Wracając do tematu jeżeli formule są za drogie to może nowe shimano? Osobiście nie jeździłem ale ludzie bardzo je chwalą. Co do primów nie widziałem żeby ktoś je miał na forum więc można powiedzieć że niesprawdzone.
.
Bierz shimano i się nie zastanawiaj. Przewinęło mi się ostatnio kilka przez ręce w różnych rowerach i wszystkie super kozak. Zarówno 2011 jak i 2012. Oczywiście 2012 sporo lepsze... za 750 jest przekozak XTR, za 420 XT a za 370 SLX. Gdzie wg. mnie nie warto do XT dokładać...
Z gówna bata nie ukręcisz.
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
przewód w stalowym oplocie ok, ale do Sainta klamka Sainta, kolega miał klamki XT z nowym Saintem i było bardzo dobrze, ale jak kupił klamki Sainta to się okazało, że niebo a ziemia!adrian50005 pisze:A cos sądzicie o połączeniu nowej klamki xtr- mogę mieć ja za 170 zł, +stalowy oplot, zacisk saint?
A świstak siedzi i zawijaAdiFreerider pisze:przewód w stalowym oplocie ok, ale do Sainta klamka Sainta, kolega miał klamki XT z nowym Saintem i było bardzo dobrze, ale jak kupił klamki Sainta to się okazało, że niebo a ziemia!

Wkleje to co napisałem juz wczesniej:
off_road pisze:Tyle co zainstalowałem na prędkości dźwignie XTR no to po kolei:
Przy zamianie z dźwigni saint na xtr trzeba nowe oliwki. W saincie sa na głębokosci 5mm w XTR cos kolo 2mm.
Poza tym wszystko plug and play
Zestaw odpowietrza sie wręcz bajecznie duzo lepiej niż zwykły saint. Instalujemy funnel i wszystko sie samo robi
teraz działanie:
- Łojezu jaką to ma modulacje ;O
- Klamka jest ze 3cm krotsza względem sainta więc w przypadku boobara wszelakie problemy z oddaleniem idą sie ten no tego...
- Dużo wygodniejsze od sainta.
- Na klamkach sainta nie czułem puchnięcia przewodów, teraz zdecydowanie przewody 80-ki puchną w palcach.
- To samo zaciski kładziesz dłoń i czujesz jak sie wygina, takiego efektu na klamach sainta nie było.
- Nareszcie czuć żę smiga free stroke
- Mniej siły cza użyć do postawienia roweru na koło
- Wyżłobienia w dźwigni są super
Co do wad tu na szybko co zauwazyłem:
Cała dzwignia nie siedzi tak sztywno na kierownicy, przy mocnym pocśnieciu widać jak sie oddala od kiery
Pasuje dać troszkę smaru na bierznie w klamce fabrycznie hmm nic tam nie ma
Potwierdzam, ale stare da sie odpowietrzyc idealnie dopiero mając specjalny przyrząd montowany do klamki cos a'la zacisk do klejenia drewnaquilong pisze:Mike Levy zastanawiał czemu hamulce Brendoga są tak mocne, skoro złożone na seryjnych zaciskach, klamkach i przewodach - mechanik wytłumaczył, że sekret tkwi w idealnym odpowietrzeniu (kiedyś się zastanawiałem po co tak często odpowietrzają hamulce)

W przypadku klamek nowej generacji odpowietrzanie zajmuje max 10min. I dosłownie wszystko z układu wyłazi

Co do ceny 208zł cyklotur



Na najwiekszą uwagę zasługuje totalnie wypasiona ergonomia dźwigni. Fajne jest to ze jest duzo krotsza mniejsza i zgrabniejsza. Wczesniej padła opinia o strefę zgniotu na porownaniu śmiem twierdzic ze szybicej oberwie regulacja w 810 niz 988

Fotka z porownaniem old i new


Co do odpowietrzania, potrzeba funnela za 18zł


Można się nawet pokusić o zatkanie ową podstawką całego zestawu ze szpikulcem w srodku:)
Ja mialem plan zatkać go gdy jest zamontowany walnąc jakąś lajtową rundke zeby wyszły wszystkie bomble. Ale nie ma takiej potrzeby wszystkie wyłażą ładnie juz w garazu


Przy maks wykręconej regulacji pad contakt 988 też mają wyraźny opórquilong pisze:Rozmawiałem z osobą która jeździ na takim samym secie, mówiła że przede wszystkim serwo mechanizm w nowych klamkach nie potrzebuje tak dużej siły jak w starych wersjach do ruszenia dźwigni (w starszych czuć na początku leki opór),


Jedna rzecz jest fajna. Pad contakt ma blokadę przed wykręceniem

Nigdy nie wroce do starej generacji dźwigni shimano ;)Jak tylko wyjdzie pełnoprawny saint na 2013 czy ile tam zmieniam zacisk i cisne dalejPomarancza! pisze:Czyli opłaca się zainwestować w takie klamki ?

Efekt jest jedynie wizualny w praktyce nie czuć tegoquilong pisze:braku sztywności na mocowaniu klamka/kierownica.

Przy dwuręcznym cisnięciu na klame


-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości