Gdzie można kupić i wsadzić aluminiowe śruby?
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Gdzie można kupić i wsadzić aluminiowe śruby?
Jak w temacie - chodzi mi konkretnie o mój rower, wymyśliłem 6 do boxxa, 3 do iscg, 6 do tarcz [co druga], 4 do klamek, 1 do manetki, 4 do blatu, 2 do korby, z 2 do mostka [bo 4 sie boje], 1 do kapsla sterow, jak by byly to też do przerzutki... Chcę zmienić od razu wszystkie, bo pewnie będę zamawiał z neta, więc lepiej za jednym zamachem. Macie jeszcze jakieś pomysły? Albo ktoś z Łodzi może zna stacjonarny sklep, gdzie takie śrubki można kupić? A jak nie - te z Vincere są dobre, czy gdzie indziej jest lepiej/taniej?
www.goodbike.com.pl tam masz srubki kolorowe anodowanie alu
dogadaj się to na pewno z ceny zejdzie http://goodbike.com.pl/c/119/sruby-aluminiowe.html

-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ok, więc pomysł upadł, dzięki za szybkie rozjaśnienie sytuacji
No to lecimy dalej - http://m.bikestacja.pl/kcnc-wheel-bolt- ... -2814.html - sprzedaje ktoś takie śrubki do kółek do przerzutki z alu taniej? 29zł za 2 śruby m5 wydaje mi się ciut za dużo.
No i jak zapatrujecie się na alu w adapterach i hamulcach? Elvis na ba pisał kiedyś, że tam jest takie tarcie statyczne między dokręconymi do siebie widelcem/ramą i adapterem, że nic się nie ma prawa stać, nawet przy mocnych hamowaniach. I jemu zdaje się nic się nie działo, muszę poszukać.
Edit, mam:
http://www.pinkbike.com/photo/2728661/

No to lecimy dalej - http://m.bikestacja.pl/kcnc-wheel-bolt- ... -2814.html - sprzedaje ktoś takie śrubki do kółek do przerzutki z alu taniej? 29zł za 2 śruby m5 wydaje mi się ciut za dużo.
No i jak zapatrujecie się na alu w adapterach i hamulcach? Elvis na ba pisał kiedyś, że tam jest takie tarcie statyczne między dokręconymi do siebie widelcem/ramą i adapterem, że nic się nie ma prawa stać, nawet przy mocnych hamowaniach. I jemu zdaje się nic się nie działo, muszę poszukać.
Edit, mam:
Co myślicie?Eee...Elvis pisze:Chciałbym wydać jeszcze moja opinie apropo mocowania hamulca i tarczy na Alu. Podchodząc do tego czysto technicznie. Zacznę od tych które są dla mnie najmniej narażone czyli śruby pomiędzy hamulcem a adapterem PM. Przy hamowaniu zacisk hamulca jest dociskany do adaptera praktycznie nie dając znaczącego przeciążenia na śrubki , one tylko stabilizują pozycje hamulca. Problem może się pojawiać dla niektórych używających hamulca na fejki, jednak z doświadczenia wiem ze prędzej przesunie się koło w hakach niż zerwą śrubki (testowałem to robiąc wysoko 180 z wybicia lądując tyłem na zaciśniętym hamulcu). Kolejnymi śrubkami są te które mocują adapter/zacisk (starszego typu) do ramy. tu tez siły są dość specyficzne ponieważ adapter dociska się do ramy i w tej płaszczyźnie następuje naprężenie śruby, natomiast siła hamowania próbuje przesunąć zacisk w bok. Przeciwdziałaniem siły hamowania nie jest bezpośrednio śruba, a tarcie pomiędzy rama a adapterem, jest ono tak duże ze hamulec nie jest w się poruszyć, a przecież nie dokręcony rusza się (na słabo dokręconym zacisku można złamać/obciąć śrubę). Wynika z tego ze przy hamowaniu wcale nie zwiększa się znacząco naprężenia na śrubie. Co do tarczy to sytuacja jest podobna, chociaż niektórych może przerażać fakt tego ze to są tylko m5 (pomimo ze aż 6), ale przyznam sam ze w górach do przedniej 203 na ostrym hamulcu miał bym opory psychiczne do zamontowania alu śrubek do tarczy, ale to leki których nabawiłem się czytając to forum;)
Nie namawiam nikogo do mocowania alu srubek do hamulca, pisze o tym dlatego żeby pokazać ze można, a to ze mi sie nie psuje ma techniczne uzasadnienie.

http://www.pinkbike.com/photo/2728661/
Ja bym się bał aluminiowych śrub. W szczególności mocowanie tarczy i hamulców, mostka, kiery, nypli, zawiasu, korb, kominów do blatu.
Do takich rzeczy jak napinacz czy kapsel mostka, to jeszcze bym użył, ale do podzespołów, które odpowiadają za nasze bezpieczeństwo i znoszą duże obciążenia, to w życiu
.
Co do takiego patentu, jak dawanie co drugą śrubę alu (tarcze i mostek), to wg mnie też odpada. Mogą być nierówne naprężenia przy dokręcaniu i coś się może spsuć.
Do takich rzeczy jak napinacz czy kapsel mostka, to jeszcze bym użył, ale do podzespołów, które odpowiadają za nasze bezpieczeństwo i znoszą duże obciążenia, to w życiu

Co do takiego patentu, jak dawanie co drugą śrubę alu (tarcze i mostek), to wg mnie też odpada. Mogą być nierówne naprężenia przy dokręcaniu i coś się może spsuć.
Dokładnie też to miałem na myśli, tylko nie miałem weny żeby to powiedzieć.Spaced pisze:Jak juz 2 do mostka wymysliles to równie dobrze wszedzie mozesz dać. Stalowe w mostku potrafi uszkodzic, a ty alu chcesz dac w czesci, której awaria to chyba najgorsza mozliwa rzecz na trasie?
4 alu kominy daj, nie 2. Ma to sens o tyle, ze zamiast zebatka sie zgiąc strzeli ci komin. Znacznie tansze
Lepiej nie mieszać alu ze stalą. Przy takiej mieszance, to awarie sprzętu będą kosztowniejsze (nie mówiąc o zdrowiu)

-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Spaced do blatu 4, 2 do korby chodziło mi o te śruby do XT -> http://www.pinkbike.com/photo/5881526/
W mostku będą stalowe, myślałem, że mniejsze obciążenia tam są, no ale skoro nie, to nie.
Chociaż mam ziomka, który jeździ z 6x alu z przodu przy tarczy 203mm i nic się nie dzieje. Nyple nie, bo mnie wkurwia centrowanie takich. Co do hamulców mam mieszane uczucia, kq niby tak jeździł... ale tytan jest chyba bardziej optymalny w tym miejscu. To samo mostek, kiera. Do zawiasu i tak nie dostanę, nie ma co myśleć. A do korb i kominów się często stosuje alu, nie widzę problemu.
W mostku będą stalowe, myślałem, że mniejsze obciążenia tam są, no ale skoro nie, to nie.
Do tarcz można wkręcić co drugą [co jest złego w mieszaniu tu?]ari4 pisze:Ja bym się bał aluminiowych śrub. W szczególności mocowanie tarczy i hamulców, mostka, kiery, nypli, zawiasu, korb, kominów do blatu.

Zauważ, że śruby tarczy dokręca się w odpowiedniej kolejności (coś w stylu pentagramu). Czyli ważne jest równe dokręcenie wszystkich śrub.
Śruba alu prawie na pewno nie będzie trzymała z taką siłą, co stal (a jeżeli będzie trzymała, to może się znowu gwint zerwać, albo śruba się urwie). Efektem będzie albo skrzywienie, albo pęknięcie tarczy, albo jeszcze uszkodzisz gwinty w piaście.
Pomimo, że tarcza jest mocowana na 6 śrub, to działają na nią ogromne siły (myślę, że kilkuset kg), a śruby nie są pokaźne, bo M5.
Powiedz mi czy warto wymieniać wszystkie śruby na alu, ile zyskasz "kg"?
Śruba alu prawie na pewno nie będzie trzymała z taką siłą, co stal (a jeżeli będzie trzymała, to może się znowu gwint zerwać, albo śruba się urwie). Efektem będzie albo skrzywienie, albo pęknięcie tarczy, albo jeszcze uszkodzisz gwinty w piaście.
Pomimo, że tarcza jest mocowana na 6 śrub, to działają na nią ogromne siły (myślę, że kilkuset kg), a śruby nie są pokaźne, bo M5.
Powiedz mi czy warto wymieniać wszystkie śruby na alu, ile zyskasz "kg"?
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 11.11.2011 22:47:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Patrząc na Twój rower zakładam, że jeździsz DH 
Ja bym się nie ładował w Alu śrubki. Do XC to można się bawić w takie rzeczy, ale latając i pędząc w dół po korzeniach/kamulcach i dużo częściej hamując masz do czynienia z dużo większym obciążeniem sprzętu niż np jeżdżąc normalnie po lesie (xc).
Mieszanie śrub raczej nie jest dobrym pomysłem, bo różne materiały - różne parametry.
Klamki czy manetki - tu można dać jeszcze alu, ale mostek czy hamulce - w DH bym nie ryzykował.
Że Elvisowi się nic nie stało, nie znaczy że też będziesz mieć szczęście
Ja bym odciążał na innych częściach, ile dokładnie byś zyskał na tych śrubkach?
Imho bezpieczeństwo ważniejsze niż waga. Te śrubki to trochę jak by założyć kask XC do DH, bo zyskasz 700g...

Ja bym się nie ładował w Alu śrubki. Do XC to można się bawić w takie rzeczy, ale latając i pędząc w dół po korzeniach/kamulcach i dużo częściej hamując masz do czynienia z dużo większym obciążeniem sprzętu niż np jeżdżąc normalnie po lesie (xc).
Mieszanie śrub raczej nie jest dobrym pomysłem, bo różne materiały - różne parametry.
Klamki czy manetki - tu można dać jeszcze alu, ale mostek czy hamulce - w DH bym nie ryzykował.
Że Elvisowi się nic nie stało, nie znaczy że też będziesz mieć szczęście

Ja bym odciążał na innych częściach, ile dokładnie byś zyskał na tych śrubkach?
Imho bezpieczeństwo ważniejsze niż waga. Te śrubki to trochę jak by założyć kask XC do DH, bo zyskasz 700g...
Nie mówię, że od razu coś się stanie. Ja kiedyś miałem tak, że jak dokręcałem losowo tarczę, to mi bi ona biła. Po przykręceniu wg podręcznika wszystko było ok. Więc coś w tym jest
.
Koła w samochodzie też na krzyż się przykręca, żeby równo się koło ułożyło.
Ciekaw jestem ile im śruby wytrzymają, albo piasta, jak na 3 śmigają (może jeszcze aluminiowe
)

Koła w samochodzie też na krzyż się przykręca, żeby równo się koło ułożyło.
Ciekaw jestem ile im śruby wytrzymają, albo piasta, jak na 3 śmigają (może jeszcze aluminiowe

-
- Posty: 1
- Rejestracja: 18.05.2011 18:44:30
- Kontakt:
Co do śrub w mostku i hamulcach to zdecydowanie bym odradził. (Chociaż hamulce widziałem już kilka razy na alu śrubach).
Jak Spaced zauważył
Alu w mostku to przegięcie.
Co do mocowania blatu na alu śruby to w ogóle bym się o to nie martwił. To krosowcy i szosowcy najczęściej montują alu śruby u siebie, a to oni zdecydowanie bardziej cisną na korby niż zjazdowcy.
Jak Spaced zauważył
\Jak już 2 do mostka wymyśliłeś to równie dobrze wszędzie możesz dać. Stalowe w mostku potrafi uszkodzić, a ty alu chcesz dać w części, której awaria to chyba najgorsza możliwa rzecz na trasie?
Alu w mostku to przegięcie.
Co do mocowania blatu na alu śruby to w ogóle bym się o to nie martwił. To krosowcy i szosowcy najczęściej montują alu śruby u siebie, a to oni zdecydowanie bardziej cisną na korby niż zjazdowcy.
A widzieliście może gdzieś jakieś ładnie pokolorowane stalowe śruby, o rozsądnych parametrach wytrzymałościowych, standardowych rozmiarach, takie nadające się właśnie do mostka, czy inne miejsce, bardziej wymagające niż mocowanie koszyka na bidon? Jedyne co w tym temacie udało mi się znaleść to te trzymające tarczę hamulcową, ale żeby wygrać konkurs piękności potrzebaby więcej...
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Jak "puści", to raczej zetnie śruby, a nie wyrwie. Nie ten kierunek działania siły. Poza tym tak jak Elvis pisał o adapterach - jak jest mocno przykręcone, to tarcie między tarczą a piastą nie ma prawa dać się czemukolwiek poruszyć. Raz uciąłem stalową śrubę do tarczy, właśnie jak się poodkręcały, nie zauważyłem i zostały tylko 2.ari4 pisze:Śruba alu prawie na pewno nie będzie trzymała z taką siłą, co stal (a jeżeli będzie trzymała, to może się znowu gwint zerwać, albo śruba się urwie). Efektem będzie albo skrzywienie, albo pęknięcie tarczy, albo jeszcze uszkodzisz gwinty w piaście.
Jakieś 18g na 12 śrubach i zawsze jakiś inny wygląd i coś nowego.ari4 pisze:Powiedz mi czy warto wymieniać wszystkie śruby na alu, ile zyskasz "kg"?

Wszystkich, jakie mogę w rowerze zmienić? Ze 150-200g. BHP friendly max 100-120 myślę. No i to nie tylko masa, jeszcze wygląd, takie tamTrzecieKolo pisze:Ja bym odciążał na innych częściach, ile dokładnie byś zyskał na tych śrubkach?

Jakieś M810, Gustavy, Cody itp. kosy też? W mostku alu nie będzie.nazesiedem pisze:Co do śrub w mostku i hamulcach to zdecydowanie bym odradził. (Chociaż hamulce widziałem już kilka razy na alu śrubach).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości