Wstępnie będzie prawdopodobnie wyprodukowane 25 sztuk tej wersji "replica", cena ok $10k - już chyba wolałbym Session Gwina z tą całą customowa amortyzacją....baaa, jeszcze by mi z $2k zostały
...mnie dziwi tylko piasta 135mm, bez sensu
freed - dużo płacisz za markę i za to, żeby teamriderzy chcieli na nich jeździć, nie zapominaj o tym. Wpadek Spec miał sporo, poza tym się do nich nie przyznawał. Dla mnie to zawsze będzie droga marka dla bambusów, którzy za 5000 kupują rower na Deore, a za 13800 zjazdówkę obwieszoną taniochą, amen. A zanim mnie zjedziesz, to popatrz co można mieć za te same pieniądze u Speca i np u YT.
Pewnie idą w wagę. Nie zdziwię się też, jeśli te piasty będą miały mniejszą szerokość bębenka - już nie ładują 9 rzędowych kaset tylko 5 przełożeń gdzie najmniejsze ma bodajże 10t (osi 12mm już chyba w to nie wsadzi).
Poza tym chcą się wyróżnić, wiele osób leci na to co piszą producenci, a nie na opinie użytkowników. 'Każdy' chce mieć ramą za xxxx$ i to jeszcze z nietypowymi rozwiązaniami.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
...Karbon jest materiałem przyszłości i warto to zrozumieć aby nie płakać nad tym że alu odchodzi do lamusa...daje wolność w projektach jakiej alu nie daje,daje sztywność dedykowaną i tłumi to czego metale nie zrobią....jest do tego lekki i odporny na udary...a że drogi ?? no cóż...DH to sport dla posiadających kasę,skoro opona żyje 15minut a kosztuje 50Euro...
...rozumiem że inżynierowie z F1 nie wiedzą co robią skoro budują bolidy z węgla ?? ...ktoś kto robi kilka lat z włóknami powinien wiedzieć jakie są zalety tego materiału....
...od siebie polecam kiery karbonowe,tłumią idealnie drgania i nie męczą tak rąk...z czasem wszystko z Karbonu będzie i nie będzie dylematu...
Laboratoria firm pochłaniają sporo kasy na badania więc działy marketingowe odpowiednio to ubierają w słowa i z tego wynika cena...pomijając fakt tego jak wykonuje się ramy karbonowe,nie każdy pan Czesio pospawa to w garażu...
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Schodek pisze:nie każdy pan Czesio pospawa to w garażu...
Oj alu też nie. Kiedyś do na serwis przyszedł emerytowany spawacz z huty, więc człowiek raczej ogarniający temat Jak zobaczył Lapierda X-Flow to się za głowę złapał jak można tak genialnie ramę pospawać. że taka konstrukcja to wielkie wyczucie i dośwadczenie potrzebne, żeby zachować geo i się nic nie ponaciągało i poprzestawiało.
...technologia spawania jest taka sama na całym świecie,pytanie co spawasz ?? ...most inaczej i ramę inaczej...ale spawy kładziesz tak samo dokładnie:)
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Kwestia procesu, nie jakiegos kosmicznego skilla. Jest sporo małych firm, które spawaja ramy i wychodzą proste. Superco, FTW np. Obie firmy znane z wysokiej klasy wykonania
btw. Carbon tez sporo ludzi układa w małych firmach samemu i dobrze wychodzi. Pewien stary dirtowiec szykuje pare fajnych ram
Po wpisaniu FTW Frames w google grafika nic nie znalazłem, więc nie szukałem głębiej :P
Zamówić zamówienie, ale później to pospawaj tak, żeby trzymało formę. Nie wiem, aj się nie znam na spawaniu, ale z tego co mam na nauce o materiałach to może być prawda.
KubaLaPL pisze:Że tak cienkie i filigranowe rurki spawa się trudniej.
Oprócz tego co Vin na górze pisał to to co mówisz jest zwyczajnie głupie. Superco to rama ze stali. Jak myslisz co ma ciensze scianki? Super lekka stalowa rama czy rama alu ? Pomijam już fakt, sugerowanie, że firmy ala Superco, czy FTW maja gorszych spawaczy niż kolesie dla których to zwykła praca na tajwanie. Teoria wyssana z palca.
Prostych rurek po prostu poza tajwanem nie ma/ bardzo trudno je zdobyć. Stad też takie konstrukcje. Nie ma to nic wspolnego z poziomem umiejętnosci spawaczy.
KubaLaPL pisze:Gdzieś Ty to wyczytał
Powiedziałem, że spawanie takich ram jak lapierd to nie jest zabawa dla Pana Heńka... Czy pan Czesiu, jak go Schodek nazwał...
Tu.
KubaLaPL pisze:Że tak cienkie i filigranowe rurki spawa się trudniej.
I nie powiedziałeś też potem, ze lapierre spawa sie z innych rurek sugerujac ze wymaga to innego poziomu umiejętnosci.
Stary najpierw cos sugerujesz, a potem sie wycofujesz?
Każdą rame trzeba umieć sprawac niezależnie od rurek. Można ją spawać w garażu i mozna ja spawać w duzym garażu jakim jest fabryka. Co za róznica jak liczą się umiejętnosci i mozesz byc nawet takim paniem heńkiem jak sie poduczysz.
Jak się umie to i można sobie w domu zbudować prom kosmiczny. Tylko określenie 'Pan Heniek' to jest zwykły, przeciętny rzemieślnik, a nie wykwalifikowany spawacz.
No i raczej oczywiste jest, że cienkie filigranowe rurki spawa się trudniej niż np, płot. Bo trzeba zwracać uwagę na odkształcenia, kierunek chłodzenia materiału, tempo chłodzenia, odpuszczanie materiału...
Nie zamierzam nikogo jechać. Wole zapłacić za markę i mieć pewność,że mam dobrą ramkę. Są canyony,Yt i inne wypusty,ale na zadnym nie jeździło mi się tak dobrze jak na specu. Spaced potrafisz znaleźć tysiąc wad sprzętu oprócz tego co Ty posiadasz,więc Twoja opinia nie jest dla mnie istotna. Jak rozbieram zawieszenie w swoim sx-ie to po prostu nie mogę uwierzyć w to,jak ta ramka jest dopracowana i sztywna bocznie. Mówisz,że to i tamto nie pasuje do speców,to prawda wymagają odpowiednich damperów i piast, ale to wszystko nie jest bez powodu zrobione, np przedłużenie dampera w moim sx-ie wpływa bezpośrednio na mniejsze przełożenie i ramka od razu super czuło działa. Jestem fanem sztywno ustawionych rowerów ( 25% sagu mam u siebie + mocno stłumiony damper ) i w takiej konfiguracji fsr sprawdza mi się najlepiej. W kategorii rowerów enduro/ FR Twoje ulubione banshee np. nie zachwyca. Jest rune w którym do dziś nie dopracowali systemu łożysk, scythe też nie jest super aczkowiek miło się na nim jeździ. Ja speca będę bronił bo to naprawdę dobre rowery.