Marzocchi 888 SL ATA - pompowanie komór
Marzocchi 888 SL ATA - pompowanie komór
Siema, może mi ktoś doradzić co nieco na temat ciśnienia w górnej i dolnej komorze w ww. amorze? Wg tabeli ciśnień dostępnej na gregorio do górnej komory powinienem pod swoja wagę (80 kg + ciuchy) dowalić około 145 PSI, a na dół około 170 PSI, ale w rzeczywistości efekt jest taki, że otrzymuje sztywny widelec... Tak więc jakie ciśnienie wstępnie polecacie pod wagę 80 kg + Vat żebym mógł od czegoś zacząć ustawianie amora? Albo napiszcie ile ważycie i jakie ciśnienie stosowaliście.
-
- Posty: 742
- Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
hah w 2007 roku tez tak mialem, ten widelec ciezko ustawic tak zeby fajnie dzialał. Pamiętam jak jezdziłem z pompką na trasy i się bawiłem. Co do ciśnień, tabelami marzocchi się nie przejmuj, tym bardziej, że prawdopodobnie masz pompkę z manometrem wyskalowanym pod małe komory ( do damperów). Najlepiej na początku od góry daj minimalnie powietrza a od dołu trochę więcej i sugestywnie zwiększaj aż do uzyskania pożądanej pracy.
www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=49804
www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=49804
-
- Posty: 742
- Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
Odkręć korek z regulacją skoku i na gwincie jego po bokach masz 2 malutkie śrubki na imbus, wkręć je do końca (z umiarem siły) i już nie będzie Ci się skręcaćKrzyś pisze:Ciśnienie już w miarę ogarnąłem, ale za to są inne problemy. Amor stuka przy uderzaniu kołem o ziemie, gdy skok nie jest ustawiony na 200mm i do tego podczas jazdy pokrętło ATA samo się skręca zmniejszając skok. Przy czym nie jest to zależne od ciśnienia.

http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
jeśli amortyzator zapadł się do 160mm to mogło się dostać powietrze nad górny tłok, wymiana oringów (inne niż calowe będą się sypać na masową skalę) druga opcja too olej z górnej komory przelał się do dolnej komory i zwyczajnie zmniejszył komorę. Ogólnie amortyzatory z ata znane są z tego, że nie wykorzystują pełnego skoku. Uważaj na dolny gwint bo po tylu latach ukręcić zawór można palcami
.
Były użytkownik sl ata

Były użytkownik sl ata
Sklep Rowerowy Biketopia - http://biketopia.pl
Re:
też tak to rozumiem. Poluzuj korki, ugnij na 3-5cm i skręć je takiej pozycji - zmniejszysz ilość powietrza w amorze. Zawsze tak robiłempiotrex pisze:zdaje sie ze tu nie chodzi o to ze amor sie zapadl,tylko o to ze nie wykorzystuje calego skoku-czyli,od uszczelek do polki ma 20cm,ale ugina sie mniej.
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Dokładnie problem był taki, jak mówicie, było 20 cm od uszczelki a wykorzystywał 14. Naprawiłem problem, rozkręciłem cały lewy tłumik, jako, że miałem nowy, to chciałem podmienić część komory doppio air ze starego i ukręciłem wentyl. Złożyłem tłumik z powrotem jak należy, ale każdą uszczelkę i część starałem się naoliwić. Teraz wszystko śmiga i powróciła liniowa praca amora. Niestety nadal pierwsze 5/10mm skoku idzie trudniej, ale to wada powietrza.
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości