Float Link

kokz666
Posty: 81
Rejestracja: 16.05.2012 14:59:24
Kontakt:

Float Link

Post autor: kokz666 »

Siema :D , jest tu jakis pros który wytłumaczy mi na czym polega zawiecha na Float Linku? Poda jakis przykład ramy? Chyba Float Link jest mało popularny. Zdaje mi sie ze damper jest ściskany z obu stron, co dalej?
Dzieki, moze i glupie pytanie, ale dręczy mnie od dluzszego czasu :o :lol:
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Szybkie przyklady:
Trek session.
Obrazek
Antidote life line.
Obrazek
Mondraker summum.
Obrazek

Ma to sporo zalet a przede wszystkim tą:
Mniej punktów obrotu mocowanych do przedniego trokjąta, co upraszcza całą konstrukcję.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Ale to jesli już to jest floating damper. Nie rozumiem co przez float link rozumiesz. Podaj przykład jakis.
off_road pisze:Ma to sporo zalet a przede wszystkim tą:
Mniej punktów obrotu mocowanych do przedniego trokjąta, co upraszcza całą konstrukcję.
Tylko tą ;)
kokz666
Posty: 81
Rejestracja: 16.05.2012 14:59:24
Kontakt:

Post autor: kokz666 »

Floating damper :D tylko tą? Damper jest dociskany z obu stron?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

off_road pisze:Mniej punktów obrotu mocowanych do przedniego trokjąta, co upraszcza całą konstrukcję.
Mocowanie dampera do przedniego trójkąta to taki bardzo skomplikowany system który burzy całą koncepcję prostej konstrukcji? Raczej dużo prostszy w zastosowaniu.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna pisze:Mocowanie dampera do przedniego trójkąta to taki bardzo skomplikowany system który burzy całą koncepcję prostej konstrukcji? Raczej dużo prostszy w zastosowaniu.
Tu trzeba myśleć cztero wymiarowo man ;)
W normalnej ramie np demo masz 2 punkty obrotu + mocowanie dampera.
Musisz tak zaprojektowac ramę aby napręzenia sie sensownie rozchodziły.
W przypadku floating damper masz tylko 2 punkty obrotu co od strony projektanta i tematu rozkladu naprężeń naprawdę mocno upraszcza sprawę ;)
Do tego w life line punkt obrotu masz w suporcie co dodatkowo ułatwia cała sprawe. Odpada liczenie kolejnego węzła którym jest suport. ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

kokz666 pisze:Floating damper tylko tą? Damper jest dociskany z obu stron?
Przecież w treku jest ściskany z jednej strony, tylko że "pływa" ;)
Slavvduro
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Teoretycznie wszędzie damper jest ściskany z dwóch stron ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Vin_OSW pisze: Teoretycznie wszędzie damper jest ściskany z dwóch stron ;)
Jak dociskam cos z jednej strony to nie znaczy, że sciskam z obu stron. Prosta różnica.

Ogólnie jak off road mówi - mniej naprężeń na przedni trójkat idzie i przez to kapke latwiej odchudzić rame. Oprócz tego można sporo marketingowego gówna wcisnąć klientom ;)
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Spaced pisze:Jak dociskam cos z jednej strony to nie znaczy, że sciskam z obu stron. Prosta różnica.
Jak dociskacz coś z jednej strony, a z drugiej nie to damper Ci spierdala ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

No to sciskam z jednej strony, nie z 2. Z takim podejsciem to nie wiem jak ty przez zadania z fizyki przechodziłeś w liceum. Chociaz zakładam, ze czepiasz się dla czepiania.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Jak chcesz ścisnąć nie mając docisku z drugiej strony?
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Vin_OSW ma rację. To tak samo jak nie ma znaczenia czy damper jest tłokiem do przodu czy do tyłu, ściskany z obu stron jest jednakowo. 3 zasada dynamiki Newtona.
Z gówna bata nie ukręcisz.
nineinchnail
Posty: 22
Rejestracja: 03.04.2012 19:53:49
Kontakt:

Post autor: nineinchnail »

Akcja - reakcja. Ściskanie jest z jednej strony - z drugiej jest REAKCJA, czyli przyjmujemy, że jest on ściskany z jednej strony. Podstawy mechaniki się kłaniają chłopcy ;)
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Akcja - pchnięcie damperem z jednej strony
Reakcja - damper poleciaaaał!
nineinchnail
Posty: 22
Rejestracja: 03.04.2012 19:53:49
Kontakt:

Post autor: nineinchnail »

http://merlin.pl/Zbior-zadan-z-wytrzyma ... 15927.html

Może to nie mechanika, ale masz tam pięknie opisane ściskanie i rozciąganie. Polecam.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

A panowie wiedzą co to minus wektorowy? Bo chyba niekoniecznie.
maverick-fr
Posty: 279
Rejestracja: 28.09.2004 20:43:33
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: maverick-fr »

Czy poniższa rama to właśnie zastosowanie Float Link?
http://www.pinkbike.com/photo/6681027/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

nineinchnail pisze: Akcja - reakcja. Ściskanie jest z jednej strony - z drugiej jest REAKCJA, czyli przyjmujemy, że jest on ściskany z jednej strony. Podstawy mechaniki się kłaniają chłopcy ;)

Może nie umiem poprawnie tłumaczyć po cięzkim dniu ale dokładnie to! Czemu to tak trudno zrozumiec. A raczej po co sie dopieprzać bez powodu by nic nie wniesc do tematu?
maverick-fr pisze:Czy poniższa rama to właśnie zastosowanie Float Link?
http://www.pinkbike.com/photo/6681027/

Tak ale czy to ważne? Nigdy nie rozumiałem, czemu ludzie bardziej systemem sie jaraja niżjego wykonaniem co ma wielokrotnie wazniejszy wpływ na prace.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość