Float Link

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

maverick-fr pisze:Czy poniższa rama to właśnie zastosowanie Float Link?http://www.pinkbike.com/photo/6681027/
moim zdaniem tak.
nineinchnail pisze:Akcja - reakcja. Ściskanie jest z jednej strony - z drugiej jest REAKCJA, czyli przyjmujemy, że jest on ściskany z jednej strony. Podstawy mechaniki się kłaniają chłopcy
która też jest traktowana jako siła działająca na damper. Po "uwolnieniu od więzów" otrzymujemy damper i siły działające na oba jego końce. W zadaniach z mechaniki czy fizyki też pomijamy siły reakcji...?
Ale to najmniej ważne, w języku potocznym wiadomo o co chodzi mówiąc "ściskany z jednej strony".
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Swoja droga pływajacy damper nie musi byc sciskany z obu stron. Przeciez ogniwo z drugiej strony moze po prostu wolniej uciekac ;) Pamietam, ze gdzies była rama, w której sie to działo.
MUSZEL pisze:która też jest traktowana jako siła działająca na damper. Po "uwolnieniu od więzów" otrzymujemy damper i siły działające na oba jego końce. W zadaniach z mechaniki czy fizyki też pomijamy siły reakcji...?
Ale to najmniej ważne, w języku potocznym wiadomo o co chodzi mówiąc "ściskany z jednej strony".
Mówimy potocznie przeciez. Jasne, ze mozna to zgłebiac dalej aż w koncu rozrysujemy wszystko ale chyba nie o to chodzi w prostej definicji ;)
kokz666
Posty: 81
Rejestracja: 16.05.2012 14:59:24
Kontakt:

Post autor: kokz666 »

http://www.pinkbike.com/photo/6562199/
Tu równiez float. Ah, coz za dyskusja
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

To commencal czy ta malezyjska podróbka?
maverick-fr
Posty: 279
Rejestracja: 28.09.2004 20:43:33
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: maverick-fr »

Spaced pisze:Tak ale czy to ważne?
To poprostu moja rama i nie do końca byłem pewien co to za system...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Tylko każda firma nazywa to inaczej bo zaplanowane to jest w okół innej charakterystyki i innego marketingowego belkotu. To nie jest żaden system. System u ciebie pewnie ma jakis zabawny skrót ale na nic ci to się nie przełoży. Rower ma albo dobre zawieszenie albo nie i to wiecej od wykonania wewnątrz konkretnego patentu zalezy niz od tego czy akurat dobry system sie trafił ;)
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Spaced pisze:
To commencal czy ta malezyjska podróbka?
Ani to, ani to ;P
Spaced pisze:Swoja droga pływajacy damper nie musi byc sciskany z obu stron. Przeciez ogniwo z drugiej strony moze po prostu wolniej uciekac Pamietam, ze gdzies była rama, w której sie to działo.
Choćby w sessionie tak jest.
Ogólnie, to zawieszenie ciekawe, ale zgodze się ze Spacedem, nie liczy się system, a krzywe ugięcia i ogólna charakterystyka ;)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Przesuniesz mocowania dampera na prawo/lewo, gora/dol i juz masz diametralnie inną prace zawieszenia.

Wiec sam system ma potencjał być fajny, ale powinniśmy oceniać konkretne zawieszenie oparte o to rozwiązanie.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
nineinchnail
Posty: 22
Rejestracja: 03.04.2012 19:53:49
Kontakt:

Post autor: nineinchnail »

MUSZEL
zgadzam się, chodziło w zasadzie o nazewnictwo, dlaczego w systemach "klasycznych" mówimy że damper ściskany jest z jednej strony, a w systemie float z dwóch stron.
Koniec OT :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

boogiel pisze:Ani to, ani to ;P

wiem, ze to któras firma miała ostra podróbke commencala i to chyba był tajwan ale widzialem to teraz pod 2 róznymi logo teraz. Macmahone?
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Obrazek
boogiel pisze:
Ani to, ani to ;P
przecież widać że to ten fusion, czyli
Spaced pisze:malezyjska podróbka
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

A, to mi chodziło o wspomniane macmahone, wygląda dużo lepiej od tego fusiona. I ten fusion nie wygląda na floata, bardziej po fotach na fsr mi wygląda. ( w uproszczeniu, fachowo to się horst nazywa (jak nie, to mnie poprawcie))
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

A float nie może być FSRem? Może :D

Tzn na pewno ogniwo Horsta może mieć.
kokz666
Posty: 81
Rejestracja: 16.05.2012 14:59:24
Kontakt:

Post autor: kokz666 »

Z tego co wiem to Fusion ani troche nie jest malezyjski, tylko w 100% niemiecki. I robiony od dawien dawna.

This Fusion Whiplash is a 17" medium Frame. They are rare here in the U.S. and are very expensive. Comes with Rock Shox Pearl 3.3 shock in great condition and Deity seatpost clamp.
The "Whiplash" is undoubtedly a winner - all the testers agreed. Fusion bikes (http://www.fusionbikes.de/) is a Germany company. the frames are all build in Germany.
This frame has 8" of travel, has 1.5" headtube, and is about 2400euro / $3150 retail. The comparison to the specialized demo 9. the fusion is more agile but also very stable at the highspeed stuff (rocky section, roots, bumps....). it can handle drops as good as any other high class big bike. The fusion suspension design, called float link, the shock is not actually mounted to the front triangle. only the lower swingarm/chainstays and to the upper rocker. The rear suspension is really good, almost magic...the "float link" has very very little pedal influence on the suspension and excellent progression. how much this has to do with the rear shock not being attached to the frame I don't know, but the constructing engineer Bodo Probst sure hit it big. all fusion bikes, from cc to dh get raving reviews about the rear setup. Here is a thread on these bikes: http://forums.mtbr.com/downhill-freerid ... 74866.html

To co znalazlem na jego temat. Wypada calkiem ok :o :D
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

Rozumując po waszemu(osób które upierają się do ucisku z dwóch stron), stojąc na ulicy jestem ściskany z dwóch stron;)
a dupa... bo tak nie jest Panowie :)
czepiać się nie ma co, fakt, float ma opcje, że damper spierdziela przed ściskiem :):) jak w sessionie ;)
więc potocznie można rzec - ściskany z jednej strony bo druga luzuje ;)
Slavvduro
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

deviz - jesteś damperę? :mrgreen:
Powietrze Cię ściska z każdej strony, Ty ciśniesz chodnik swoją masą x grawitacja, chodnik działa na Ciebie siłą reakcji podłoża o tej samej sile i kierunku, ale przeciwnym zwrocie, żebyś przez niego nie przeleciał, proste.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Dobra już się nie kłóćmy, bo i tak to niczego nie dojdziemy ;)
Podzielmy to na dwie rzeczy:
Zawiecha z damperem, który jedną stronę ma nieruchomą.
Zawiecha z damperem, która porusza obiema końcami dampera ;)
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

Las3k_91 Ldz pisze:Powietrze Cię ściska z każdej strony, Ty ciśniesz chodnik swoją masą x grawitacja, chodnik działa na Ciebie siłą reakcji podłoża o tej samej sile i kierunku, ale przeciwnym zwrocie, żebyś przez niego nie przeleciał, proste.
otóż o to mi szło ;):)
Vin - w sumie spoko podział ;)
Slavvduro
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Vin_OSW pisze:Podzielmy to na dwie rzeczy:Zawiecha z damperem, który jedną stronę ma nieruchomą.Zawiecha z damperem, która porusza obiema końcami dampera
Ad 2 może jeszcze być na linku i iść w górę jak w Summumie i Anti, albo w dół jak w S88 i Prowlerze - pytanie co to zmienia i daje. :D Prowler na pewno ma lepiej podjeżdżać i z tego co słyszałem radzi sobie dobrze.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości