Projekt ramy pr09

Thorn_
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2011 08:30:47
Kontakt:

Projekt ramy pr09

Post autor: Thorn_ »

Witam. Przez jakiś czas pracowałem nad projektem ramy do DH. Cel był taki: zrobić jedną sztukę, dla siebie. Sprawdzić się i takie tam. Cóż... rama wg. tego projektu (a zostało opracowane wszystko.. a przynajmniej tak mi się zdaje ;P ) nie powstanie nigdy. Jak zawsze na przeszkodzie stanęły pieniądze (prawdę mówiąc rozsądek w ich wydawaniu).
Cóż... nie pozostaje mi nic innego jak tu przed wami spróbować zabłysnąć ;/

Info:
Rozmiar - w dużym uproszczeniu L
Kąt główki - 66
Skok - 203.5mm
Damper - 240x76

http://img.photobucket.com/albums/v649/ ... 9dhz01.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v649/ ... 9dhz03.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v649/ ... 9dhz04.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v649/ ... 9dhz05.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v649/ ... 9dhz06.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=WytuCXX9wqY
http://www.youtube.com/watch?v=0geRt4umsuY
shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: shivn »

No rama piękna, naprawdę, może zrobimy dh-zonową zrzutę na realizację tego projektu? Bo szkoda by przez resztę życia pałętał się po przestrzeni dyskowej kolegi ;)
fam0wned5
Posty: 73
Rejestracja: 13.10.2011 21:01:27
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: fam0wned5 »

Albo wysłać projekt do jakieś firmy. Można się ugadać, że coś tam ci przekażą od sprzedaży, ale czy się opłaca ? Rama naprawdę BOSKA!
Krzyś
Posty: 371
Rejestracja: 21.04.2009 08:26:02
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Krzyś »

Z wyglądu bardzo przyjemna, tylko nie podoba mi sie kąt główki (zgrzałoby coś w stylu 64 stopnie) i warto byłoby dać główkę 1.5 cala.
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

nie zebym chcial byc czepialski -szczegolnie ze nie do konca widze czy dolny element do ktorego sie montuje damper jest ruchomy czy nie,ale jak dla mnie cale to zawieszenie wyglada dosc podobnie do tego: http://img684.imageshack.us/img684/2334/13385998.jpg
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

No właśnie ja też chciałem pisać Antidote Life line.
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Fajny projekt. Niestety tak to już jest, że od projektu to fizycznej realizacji często jeszcze daleka i kosztowana droga. :(
A podobna to sobie może być, teraz dla każdej ramy można znaleźć bliźniaka :P
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

To nie tylko wygląda jak LL. To jest kopia LL z innymi rurami i trochę inną geometrią :P.

Wg mnie jeśli chcesz taką ramę to kup sobie LL. Bo mam wrażenie że w detalu jedna sztuka wyjdzie i tak drożej o ile nie masz dostępu do sporej liczby narzędzi.

Wg mnie jedyna sensowna opcja to zespawanie prostej konstrukcji ze stali węglowej. Materiał grosze. Spawarka - uczysz się elektrodową to grosze. Jeśli chcesz migomatem to trochę drożej ale i tak sporo taniej niż nowa rama. Wady? Ja nie widzę ale waży to sporo. Jeszcze dochodzi opcja że możesz to zrobić źle i ci coś się rozwali.
dudek182
Posty: 248
Rejestracja: 24.05.2011 17:36:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: dudek182 »

Nawet nie trzeba było się przyglądać, bo odrazu widać Antidote. Tylny trójkąt to uproszczone LL, a przedni to zmienione rury i tyle :P
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Przecież to już żywo zerżnięty Anti. :(
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Ciekawe, punkty obrotu w tych samych miejscach co LL...
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
jasiek_krk
Posty: 742
Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jasiek_krk »

LL w kiepskim wydaniu.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Czy w kiepskim to nie wiem. Jeśli dałoby się to w detalu zrobić taniej od antidote(nawet ten 1000zł) to nie widzę nic złego ale sprzedaży to bym nie polecał. Chociaż z drugiej strony jestem przeciwny tak straszliwie rozpasanym prawom patentowym. Jeśli możesz to robić taniej to czemu nie. Antidote może wtedy grać na no nie wiem... snobiźmie? Nasze lepsze, lepiej wykończone to i droższe. A ktoś kto ma gdzieś takie pierdoły a chce kupić dobrą ramę, nawet cięższą się 2x zastanowi.
Thorn_
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2011 08:30:47
Kontakt:

Post autor: Thorn_ »

Tak. Trochę Sunn, trochę Anti, trochę parę innych... Powiem że nawet próba skopiowania wymaga pracy ;). Jak wspomniałem na początku nie chodziło mi o sprzedaż ani nic w tym stylu. Założyłem temat jeszcze dlatego, bo firma która miała to początkowo wykonać, ma cały projekt i nie chciał bym żeby kiedyś pojawił się jako jedna z ofert na jej stronie. Chociaż z tego co widzę, zgnietlibyście ich ;P

Mam parę pomysłów, m.in. Wykorzystanie piasty alfine, podobnie jak to jest w Zerode, paska zębatego zamiast łańcucha, stereolitografii i takie tam. Trzeba to jeszcze przemyśleć, walczę dalej.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Czyżby mielec? :P
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

pietryna pisze: Jeśli możesz to robić taniej to czemu nie. Antidote może wtedy grać na no nie wiem... snobiźmie?
wszystko ladnie pieknie,ale skoro poswiecili kilka lat (tak,kilka lat) i spora ilosc pieniedzy na wymysleniu i dopracowaniu czegos swojego,to nie bardzo rozumiem dlaczego inni maja czerpac z tego za darmo?
jesli tworcy maja stworzyc cos innowacyjnego to musi im sie to oplacac,inaczej staniemy w miejscu i bedziemy klepac 500 odslone zawieszenia jednozawiasowego bez popychaczy.

Thorn_ pisze:Powiem że nawet próba skopiowania wymaga pracy
ale stworzenie czegos od nowa wymaga niewspolmiernie wiecej pracy-o czym jako magister inzynier zapewne wiesz.
nie podzielam zachwytu nad Twoimi planami,dlatego ze jak dla mnie spora czesc elementow jest po prostu zerznieta z projektu na ktorego dopracowanie moj bardzo dobry znajomy poswiecil naprawde duzo czasu i kopiowanie jego pracy jest dla mnie chamskim pojsciem na skroty przez cudze podworko i nasikaniem mu pod drzwi.i to niezaleznie od tego po co sie to kopiuje.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

piotrex pisze:wszystko ladnie pieknie,ale skoro poswiecili kilka lat (tak,kilka lat) i spora ilosc pieniedzy na wymysleniu i dopracowaniu czegos swojego,to nie bardzo rozumiem dlaczego inni maja czerpac z tego za darmo?
Jeśli da się taniej to nie widzę przeszkód. Zwykle zawsze jest jakiś mankament który ktoś przy okazji kopiowania by poprawił. Generalnie uważam że zero albo bardzo ograniczone(rok-dwa ważności i koniec na zawsze) prawa patentowe pozytywnie wpłyną na rozwój, a nie negatywnie więc nie wiem czemu miałoby to doprowadzić do robienia 500. kopii tego samego zawieszenia i kształtu(kształt to akurat ostatnio w dwóch wariantach jest bardzo popularny w ramach rowerowych).

A poprzez rozwój rozumiem coraz większą dostępność towarów i usług dla wszystkich(czyli taniej de facto) czego na pewno nie dałoby się uzyskać gdyby firma robiła coś, patentowała i sprzedawała za 10k gdzie ktoś może robić to samo za 5k ale wykupienie patentu powoduje że cena mu skacze o 7k w górę.

Nie płaczę jak ktoś wykorzystuje moje pomysły(wcale tak mało ich nie ma znowu) ale sam też garściami czerpię z innych.
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

pietryna pisze:więc nie wiem czemu miałoby to doprowadzić do robienia 500. kopii tego samego
dlatego,ze nikt nie bedzie wydawal pieniedzy na innowacje-po co bmw ma utrzymywac caly dzial zajmujacy sie wymyslaniem nowych silnikow,skoro audi utrzymuje swoj?lepiej poczekac az audi wymysli cos nowego,skopiowac i wypuscic.
a po co audi ma utrzymywac swoj dzial skoro mercedes utrzymuje takowy?przeciez mesiek zaprojektuje i wypusci-daleko nei mamy,to pojedziemy,kupimy jednego,rozbierzemy,skopiujemy i wypuscimy.
tylko po co mercedes ma utrzymywac swoich specow-zeby audi i bmw moglo kopiowac?
po co ktokolwiek ma ponosic koszty wprowadzania innowacji skoro zaraz konkurencja z tego skorzysta za darmo?
pietryna pisze:Zwykle zawsze jest jakiś mankament który ktoś przy okazji kopiowania by poprawił.
jasne,ale z reguly wiekszosc wyeliminowanie wiekszosci mankamentow to szereg zmian w projektach i spore naklady-ktore poniesie jeden,a za darmo skorzystaja z tego inni.
jaki to ma sens?

prawa autorskie i wlasnosc intelektualna tez nie maja sensu?
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Pietryna przypomnij sobie paroletnią wojnę pomiędzy Iron Horse a Giantem ;)
Tylko dla tego, ze zawieszenia miały w podobnych miejscach punkty obrotu ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości