Odżywienie klocków - BB5
Odżywienie klocków - BB5
Siema
Sprawa się ma tak, że mam na przodzie BB5. Mam w nim jakieś badziewne półmetaliki. Dostałem je do hempla, jako nówki. Tarcza Avid G3CS - trochę krzywa. No to oczywiście trzeba dotrzeć. Na początku hamowały dość przyzwoicie (2-3 dni po mieście). Następnie się wziąłem w góry (odcinek ~8km w dół). Hamowały tak jak powinny - bardzo dobrze. Leciutko przypaliłem tarcze, aczkolwiek przez następne dni wszystko było ok. I później zaczęły się problemy - bardzo słabo klocki hamują. Próbowałem następujących rzeczy:
- odtłuszczanie benzyną;
- wypalanie;
- papier ścierny (tarcza i klocki; na tarczy było tarte wzdłuż, później okrężnie, a aktualnie poprzecznie);
- patent Lestat'a;
- łączenie poszczególnych metod.
No i żaden zabieg nie przyniósł zadowalającego efektu. Siła wciskania klamki nie ma dużego wpływu - nawet jak ustawie tak, że zaczyna hamować po 1cm klamki i cisnę ile sił to przy prędkości ~10km/h hamuje z 3 sekundy...
No i teraz pytanie - znacie jakieś inne metody (po za zmianą klocków)? Może skocze w góry je troszkę przygrzać?
I drugie pytanie - EBC green vs oryginalne avida?
Sprawa się ma tak, że mam na przodzie BB5. Mam w nim jakieś badziewne półmetaliki. Dostałem je do hempla, jako nówki. Tarcza Avid G3CS - trochę krzywa. No to oczywiście trzeba dotrzeć. Na początku hamowały dość przyzwoicie (2-3 dni po mieście). Następnie się wziąłem w góry (odcinek ~8km w dół). Hamowały tak jak powinny - bardzo dobrze. Leciutko przypaliłem tarcze, aczkolwiek przez następne dni wszystko było ok. I później zaczęły się problemy - bardzo słabo klocki hamują. Próbowałem następujących rzeczy:
- odtłuszczanie benzyną;
- wypalanie;
- papier ścierny (tarcza i klocki; na tarczy było tarte wzdłuż, później okrężnie, a aktualnie poprzecznie);
- patent Lestat'a;
- łączenie poszczególnych metod.
No i żaden zabieg nie przyniósł zadowalającego efektu. Siła wciskania klamki nie ma dużego wpływu - nawet jak ustawie tak, że zaczyna hamować po 1cm klamki i cisnę ile sił to przy prędkości ~10km/h hamuje z 3 sekundy...
No i teraz pytanie - znacie jakieś inne metody (po za zmianą klocków)? Może skocze w góry je troszkę przygrzać?
I drugie pytanie - EBC green vs oryginalne avida?
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 01.09.2007 11:39:53
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Kontakt:
radzik1259 pisze:niektore klocki mają to do siebie, ze raz zalane olejem, nie dają sie juz całkowicie odtłuscic. wymiana i porzadne odtłuszczenie tarczy powinno pomoc.miałem zielone EBC i było porownywalnie z avidowskimi
Ten hamulec to mechanik

http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
A co to zmienia?Killo pisze:Ten hamulec to mechanik
Oryginalne avidovskie bez problemu dawały się odtłuścić.
Najpierw odtłuszczacz (coś na bazie acetonu, znacznie lepsze od benzyny)
Piekarnik
Odtłuszczacz
Palnik gazowy (okładziną do góry)
Odtłuszczacz
Papier ścierny
Odtłuszczacz.
Może Ci się lusterko zrobiło na klocku?
Z gówna bata nie ukręcisz.
-
- Posty: 505
- Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
- Lokalizacja: Czarny Bór
- Kontakt:
-
- Posty: 505
- Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
- Lokalizacja: Czarny Bór
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 505
- Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
- Lokalizacja: Czarny Bór
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości