Złamane i popękane korby SHIMANO SLX
Złamane i popękane korby SHIMANO SLX
Chcę podzielić się swoim doświadczeniem związanym z tymi korbami.
Wcześniej jeździłem na Hussefeltach i zamieniłem je na SLX'y, pierwsze wrażenie bardzo dobre, wyraźnie sztywniejsze i lżejsze. Ogólnie krąży opinia, że korby te nadają się do ekstremy rowerowej, jednak ja osobiście drugi raz w nie nie zainwestuje. Korby kupiłem jako praktycznie nowe, jakieś 3 miesiące temu, kilka dni temu, jedna z korb złamała się na torze do 4x. Korby nie były mocno katowane, nie latam dużych rzeczy, głównie jeżdżone po Wawie + 2 wypady w góry. Nie pamiętam, aby przez ten krótki okres dostały jakiś konkretniejszy strzał od kamieni itd. jedynie obicia od wprowadzania roweru po schodach. Obie korby pękły w okolicach insertu. Dołączam zdjęcia i chciałem złożyć podziękowania dla nadgorliwego moderatora, który zamknął mój wcześniejszy temat: http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=74114
Na prośbę jednego z użytkowników wrzucam dokładne zdjęcia krawędzi pęknięcia.
http://www.pinkbike.com/photo/8380589/
http://www.pinkbike.com/photo/8396263/?s6
http://www.pinkbike.com/photo/8396265/?s6
http://www.pinkbike.com/photo/8396267/?s6
http://www.pinkbike.com/photo/8396269/?s6
Wcześniej jeździłem na Hussefeltach i zamieniłem je na SLX'y, pierwsze wrażenie bardzo dobre, wyraźnie sztywniejsze i lżejsze. Ogólnie krąży opinia, że korby te nadają się do ekstremy rowerowej, jednak ja osobiście drugi raz w nie nie zainwestuje. Korby kupiłem jako praktycznie nowe, jakieś 3 miesiące temu, kilka dni temu, jedna z korb złamała się na torze do 4x. Korby nie były mocno katowane, nie latam dużych rzeczy, głównie jeżdżone po Wawie + 2 wypady w góry. Nie pamiętam, aby przez ten krótki okres dostały jakiś konkretniejszy strzał od kamieni itd. jedynie obicia od wprowadzania roweru po schodach. Obie korby pękły w okolicach insertu. Dołączam zdjęcia i chciałem złożyć podziękowania dla nadgorliwego moderatora, który zamknął mój wcześniejszy temat: http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=74114
Na prośbę jednego z użytkowników wrzucam dokładne zdjęcia krawędzi pęknięcia.
http://www.pinkbike.com/photo/8380589/
http://www.pinkbike.com/photo/8396263/?s6
http://www.pinkbike.com/photo/8396265/?s6
http://www.pinkbike.com/photo/8396267/?s6
http://www.pinkbike.com/photo/8396269/?s6
Szczerze podejżewam raczej po prostu pechowy przypadek miales albo to praktycznie nowe wcale takie nowe nie bylo bo paru ostrych katów w warszawie je ma i żyją. Mocniejsze korby maja tylko sens jak orasz korbami po kamieniach. Do tej pory poza twoją widzialem tylko 1 pekniete slxy (bez jakiegos szukania po necie bo pewnie sa) i padły na niedolocie na wielkim dircie.
Shit happens.
Takie przypadki się zdarzają, wadliwy egzemplarz pewnie. Nawet teoretycznie niezniszczalne części potrafią się rozlecieć w dziwny sposób. Ale żeby zakładać 2 tematu w celu wyżalenia się?
Takie przypadki się zdarzają, wadliwy egzemplarz pewnie. Nawet teoretycznie niezniszczalne części potrafią się rozlecieć w dziwny sposób. Ale żeby zakładać 2 tematu w celu wyżalenia się?

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
@Spaced, myślałem podobnie, dopóki nie obejrzałem ich dokładnie i nie zobaczyłem na obu korbach pęknięć przy insercie...
Nie wyżalam się, tylko dzielę się z innymi, żeby nie wtopili hajsu tak jak ja. W tamtym temacie raczej mało spełniony się czułem.miki_ck pisze:Ale żeby zakładać 2 tematu w celu wyżalenia się?
Po co, miałem się rozpisywać, jak wszystko było pod zdjęciem na PB? Niby korby do XC, a masa ludzi na nich śmiga. Na tym forum są setki bardziej tematów "z dupy" niż tamten.GgG pisze:tamten temat zamknąłem bo pasował do tak zwanego "tematu z dupy". Wrzucić link do foty i paczajcie jakie mam fajne połamane korby do xc, nie ma sensu zaśmiecać forum takimi tematami jak tamten.
Szczerze mówiąc, specjalnie mnie Twój przypadek nie zniechęcił do korb slx-a.Sert93 pisze:Nie wyżalam się, tylko dzielę się z innymi, żeby nie wtopili hajsu tak jak ja.
Może do katowania w FR ich nie kupię, ale dziesiątki ludzi (w tym paru znajomych) jeżdzi na nich w dh czy ambitnym enduro i nie mają problemów. To dobre korby, a że raz na xxxx egzemplarzy trafi się wadliwy... pech.
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
To jak sie pekniecia przy insercie robia to nie moglo to byc wina poprzedniego uzytkownika, a jakby ich nie bylo to mogla? Nie widze róznicy. Sorry ale z tego co mówisz to korby padły ci w takich warunkach, ze nawet carbonowe korby do xc by ci nie padły więc coś jest na rzeczy.Sert93 pisze:@Spaced, myślałem podobnie, dopóki nie obejrzałem ich dokładnie i nie zobaczyłem na obu korbach pęknięć przy insercie...
Czytasz cos poza metką? Tona ludzi uzywa tego w slope, dh, fr i zyją. W mtb tak na prawde jedynym zagrożeniem dla korb jest mocny strzał w ziemie. Sert mowi ze nie tłukł, a z tego co pamietam jest dość lekki plus warszawskie tory 4x to nie jest jakis hardcore. Tu stylo nie powinno paść.kubuspunxdh pisze:
boze ludzie to korby do
"Idealna grupa dla kolarzy w kategoriach Trail i All-Mountain."
Ej to nie możliwe, że gdzieś przeczytałeś że slx jest do XC jak nie jest. Chcesz jeszcze coś mądrego powiedzieć? Bo shimano okresla to jako korbe AM/EN i tylko krok poniżej sainta. Gdzie ty XC widziałes? Pomijam już fakt, ze ty chyba 4x na oczy nie widziales jak myslisz, ze sprzet w 4x idzie bardziej niz w Enduro.chillyzi pisze:e, to nie mozliwe, zeby korba z grupy do rowerow XC pekla w rowerze do 4X.
Na bikeboardzie: http://testy.bikeboard.pl/artykuly,poka ... e-kaczatko
"Przeznaczeniem grupy SLX są dwie najpopularniejsze obecnie dziedziny jazdy. Cross Country, rozumianej jako amatorskie ściganie w konkurencjach XCO i XCM, oraz coś modnie nazwanego All-Mountain, enduro czy po prostu jazda górska po trudnych szlakach."
A to, ze SLX jest krok nizej od Sainta, oznacza (idac tym tokiem rozumowania), ze XTR ktory jest 2 kroki wyzej od Sainta jest 2 razy bardziej pancerny od niego tak?
"Przeznaczeniem grupy SLX są dwie najpopularniejsze obecnie dziedziny jazdy. Cross Country, rozumianej jako amatorskie ściganie w konkurencjach XCO i XCM, oraz coś modnie nazwanego All-Mountain, enduro czy po prostu jazda górska po trudnych szlakach."
A to, ze SLX jest krok nizej od Sainta, oznacza (idac tym tokiem rozumowania), ze XTR ktory jest 2 kroki wyzej od Sainta jest 2 razy bardziej pancerny od niego tak?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości