446.3 w Scalpie, więc nie jest zdecydowanie krótszy, jest po prostu regulacja i tyle. Raczej nigdzie nie jest tak krótko jak w Demo (421)Damian04 pisze:Zapomniałeś dodać, iż tylny trójką jest zdecydowanie krótszy
Nuke Proof Pulse DH!
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Jest to najzwyklejszy 1-dno zawias z elementem pośredniczącym.Wredny pisze:
A ja mam pytanie - jak ta rama pracuje w tym systemie ? widac tam u góry jakiś popychacz wiec czyzby cos sprytniejszego niz tylko jednozawias
Ceny jak za Scalpa na początku produkcji. Ok 2000 funciaków za ramę z CCDB i 1800 z Vividem. 3 tysiaki za cały rower.Wredny pisze: no i jestem mimo wszystko ciekaw ceny
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Na zasadzie przełożenia. Po prostu zmieniasz poprzez te elementy, przełożenie zawieszenia.Wredny pisze:
dobra - element posredniczacy ? pomagajacy, działajacy na jakiej zasadzie?
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Wszyscy myślą, że 1-dno zawias to zło, a większość topowych zjazdówek to 1-dno zawiasy.
Scalp nie buja, nie blokuje koła przy hamowaniu a przy tym jest bardzo sztywny. Zasługa wielkich łożysk.
Scalp nie buja, nie blokuje koła przy hamowaniu a przy tym jest bardzo sztywny. Zasługa wielkich łożysk.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Ja doświadczyłem jednozawiasu z linkami pośredniczącymi Knuckle Box w Focusie i tam sie zawiecha usztywniała od hamowania, ale już w jednozawiasie typu High Pivot jak w Orange, Santa Cruz czy MDE Bolder zawieca nie reaguje na hamowanie bo zacisk i tarcza jest na tym samym zawiasie.
Łatwo to sprawdzić na postuju, uginając zawieche na zaciśnietym hamulcu i na niezaciśniętym.
Łatwo to sprawdzić na postuju, uginając zawieche na zaciśnietym hamulcu i na niezaciśniętym.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nuke Proof Pulse DH!
FSR to 4 zawias, przynajmniej tak mam napisane na demo...
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Jak dla mnie to taka hybryda, ale ma na pewno virtualny punkt obrotu..Sandwitch pisze:Nie wiem jak sklasyfikować FSR, niby coś pomiędzy 1 zawiasem a virtualem
Jeździłem na Scalpie i na bank nie pracuje to gorzej niż FSR przy moim demo. Genialnie mi się śmigało, zasługa też dampera bo miałem sztukę z CCDB.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
FSR to typowy 4 zawias z ogniwem horsta 
VPP i inne magiczne nazwy to praktycznie to samo ale całe ogniwo horsta jest trojkątem przykład (antidote, glorka czy sunday)
Przeciez łatwo sie odroznia.
1 lozysko pomiędzy suportem a osią = 1 zawias
2 łożyska pomiędzy suportem a osią = 4 zawias
Tak swoją drogą praktycznie wszystkie moto mają 1 zawias z ogniwami pośredniczącymi zmieniającymi przełożenie na damper. Po co tak robić?
Wahacz wleczony ustala nam pracę koła względem przedniego trójkąta.
Ogniwa pośredniczące pozwalają dobrać charakterystykę zawieszenia pod dany damper lub odwrotnie.
Wszystko zależy od punktu widzenia
1. z punktu widzenia osi koła
2. z punktu widzenia dampera
oba przypadki potrafią sie diametralnie różnić
Tak czy siak trzeba zawsze pod uwagę brać układ, system zawieszenia + damper.

VPP i inne magiczne nazwy to praktycznie to samo ale całe ogniwo horsta jest trojkątem przykład (antidote, glorka czy sunday)
Przeciez łatwo sie odroznia.
1 lozysko pomiędzy suportem a osią = 1 zawias
2 łożyska pomiędzy suportem a osią = 4 zawias
Tak swoją drogą praktycznie wszystkie moto mają 1 zawias z ogniwami pośredniczącymi zmieniającymi przełożenie na damper. Po co tak robić?
Wahacz wleczony ustala nam pracę koła względem przedniego trójkąta.
Ogniwa pośredniczące pozwalają dobrać charakterystykę zawieszenia pod dany damper lub odwrotnie.
Wszystko zależy od punktu widzenia
1. z punktu widzenia osi koła
2. z punktu widzenia dampera
oba przypadki potrafią sie diametralnie różnić

Tak czy siak trzeba zawsze pod uwagę brać układ, system zawieszenia + damper.
w miejsce "4 zawiasu" wpisał bym wirtualnyoff_road pisze:Przeciez łatwo sie odroznia.
1 lozysko pomiędzy suportem a osią = 1 zawias
2 łożyska pomiędzy suportem a osią = 4 zawias

Moim zdaniem w tej chwili najbardziej obiecującym systemem jest ten z Lapierre/GT. Czy ktoś chciał by jeździć na czymś innym niż prosty jedno zawias gdyby owy nie kopał po korbach i nie usztywniał się przy hamowaniu ? No właśnie

-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Z tym, że przy LP nie usztywnia się przy hamowaniu, ale niestety kopie.Sandwitch pisze: Czy ktoś chciał by jeździć na czymś innym niż prosty jedno zawias gdyby owy nie kopał po korbach i nie usztywniał się przy hamowaniu
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości