[Wisła Stożek]! info !

Smietana
Posty: 76
Rejestracja: 23.03.2010 21:13:45
Kontakt:

Post autor: Smietana »

spz pisze:Mam nadzieje, ze promocja 50% dotyczy rowniez karnetow calodziennych
też się na to nastawiam, jeśli tak nie będzie to się mega rozczaruje...
tak myślę że od 9-tej, ale myśle też, że temu ta promocja jest, bo wyciąg jezdzi do 15-stej, o 16 jest już naprawde ciemno. Bardzo przydała by sie informacja od użytkownika Stożek Wisła
spz
Posty: 514
Rejestracja: 13.07.2010 13:53:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: spz »

Tak czy siak. Jutro tam bede :)
http://spinacz86.pinkbike.com/
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

To napisz, czy promo jest na całodzienne, dla niedzielnych odwiedzających. :)
Smietana
Posty: 76
Rejestracja: 23.03.2010 21:13:45
Kontakt:

Post autor: Smietana »

promocja dotyczy karnetu na cały dzień, tak więc 25zł i śmigacie cały dzień. Co prawda dziś była jakaś awaria czy coś takiego i nie było prądu, przez co o 14 się trzeba było zmyć (być może wyciąg później ruszył).

Miałem okazje zobaczyć "alina" i powiem to co chyba wiekszości odwiedzających stożek jest wiadome, tzn: początek jest naprawde fajny, pierwsze 5 czy 6 hopek całkiem spoko, fakt faktem nie są to stoły o jakich marzyłem ale i tak jest zajebiście, reszte wypadałoby poprawić tak żeby osobą na przeciętnym poziomie nie sprawiało tylu trudności. Domyślam się że czasu było za mało, mam też nadzieje że w przyszłym roku zostanie to poprawione, bo szkoda żeby taka niedoróbka psuła obraz całości.
///Adamus
Posty: 242
Rejestracja: 16.10.2008 21:20:49
Kontakt:

Post autor: ///Adamus »

Witam!
Jak tam warunki? Ostatnio jak 2 tygodnie temu byłem gdy słonko zaczęło świecić zrobiło się straszne błoto i a-line był praktycznie nie przejezdny. Szczególnie interesują mnie warunki na a-line bo wreszcie wypadało by tego spróbować.
Pozdrawiam
spz
Posty: 514
Rejestracja: 13.07.2010 13:53:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: spz »

A-line byl suchy. Co prawda raz go zjechalem bo na reszte czasu nie starczylo (tzn. pradu ;) )
Promocja bedzie tez jutro czyli za 25zl caly dzien ale radzilbym sobie przedzwonic do nich wczesniej czy juz prad jest czy nie. O godz 15.30 pradu dalej nie bylo i nie wiadomo kiedy bedzie.
Co do alina to poczatek jest dosc przyjemny i plynny ale od polowy to jakis hardkor. Nie wiem co gorsze czy wyladowac na plaskie czy zawiesic sie miedzy gorka na ladowaniu a plaskim.
http://spinacz86.pinkbike.com/
marcin.g
Posty: 220
Rejestracja: 11.08.2010 16:59:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcin.g »

Jeżeli chodzi o warunki to od dwóch tyg(tak powiedziała Pani w kasie) nie padało także sucho, trasy ogarnięte wydawało mi się że nawet przegrabione były. Co do "a-line" to faktycznie pierwsze 4-5 hop/stołów bardzo przyjemne a później jest problem z utrzymaniem "flow" i następne elementy nie dają już tyle przyjemności.
http://www.pinkbike.com/u/gajosae/
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

To był dzisiaj sztrom czy nie ? ;)
Ajz
Posty: 1392
Rejestracja: 21.04.2005 23:57:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ajz »

Gdzieś kiedyś obiecałem że zdam relacje jak wygląda i działa wiślański A-LINE po przeróbkach. Nikt w końcu nie napisał żadnej recenzji współczesnego stanu tej trasy tak, żeby rozwiać wątpliwości potencjalnych przyjezdnych, czy też zachęcić niezdecydowanych.

Nie pamiętam już kiedy te przeróbki były robione, w każdym razie mam na myśli wszelkie modyfikacje aline'a które miały miejsce od czasu oddania go do użytku. Trochę ich było.

Podsumowując, dzisiejszy a-line w wiśle niewiele ma wspólnego z tym, jak wyglądał na samym początku. Dzięki zmianom kluczowych profili, wypłaszczeniu paru lądowań itp. osiągniętym efektem jest wyjątkowo przyjemna, łatwa, szybka i płynna linia.
W tym sezonie w wiśle byłem parę razy i przyznam szczerze, że choć sama linia nie jest długa, to jeszcze nie zdążyła mi się znudzić. Daje na prawdę mnóstwo funu.

Wszystkie skocznie są do przelecenia bez większego wysiłku, jedynie 2 ze stolików wymagają lekkiego wybicia się. Jedyny zarzut kieruję pod adresem 2 pierwszych skoczni na samym początku linii, które są nieco nierówne i po prostu niebezpieczne przy większej szybkości. Co prawda omijałem je latając sporą chopę po prawej, jednak większość jedzie lewą stroną.

Całość można by jeszcze znacznie dopieścić, jednak mam tutaj na myśli podwójne wybicia i lądowania, oraz zmiany kosmetyczne. Całość ma się dobrze i działa w porządku tak, jak jest.

Warto wspomnieć o linii b-line aka adidas czyli linii muld i lajtowych zakrętów na górnej polanie. Całkiem przyjemna opcja dla początkujących i chcących popompować.

Jeśli chodzi o ogólny stan tras w wiśle to widać jednak, że brakuje tam kogoś, kto zajmował by się na bieżąco konserwacją linii. Wiadomo, że ciężko o takich wolontariuszy, jak w Koninkach, jednak myślę że warto było by się nad tym zastanowić. Luźne kamienie w niespodziewanych miejscach, czy też nie konserwowane od chyba 3 sezonów bandy na dolnej polanie wołają o pomstę do nieba.
Do większości poprawek wystarczyły by ze 2 osoby i 1 dzień pracy.

Totalnym hardkorem jest to, co spotkało mnie podczas ostatniej wizyty, na linii z wallridem (btw najazd na niego to jakaś katastrofa - wjeżdżąjąc i zdjeżdżając z niego samego idzie zamknąć niejedną zawiechę). Za wspomnianym wallridem leżą tony luźnych kamieni/głazów, które wciągnięto na trasę w czasie ścinki drzew. Warto wspomnieć że w tym miejscu leci się nawet ponad 60kmh. Porażka.

Ciekawostką i fenomenem zarazem dla mnie jest fakt, że na dolnej polanie od chyba już 2 lat czeka na dokończenie gotowa w 80% mała linia band z charakterystyczną małą kładką. Jest to bardzo fajny element, niespotykany nigdzie indziej w polsce. Bywalcy wiedzą, o czym mówię. Bandy są gotowe (zdąrzyły zarosnąć) kładka stoi w całości, wystarczyło by wyprofilować całość i już mamy kapitalne urozmaicenie polanki, która od lat stoi bez żadnych zmian. Szkoda.
Z tego co wiem w tym roku był chyba jakiś obóz rowerowy w wiśle? Tym bardziej dziwna sprawa, że nie zrobiono niczego konkretnego z myślą o młodzieży.

Wisła aż prosi się o lepszą opiekę a niebezpieczne miejsce stwarzają duże ryzyko dla odwiedzających. Warto było by o takie miejsca zadbać, choć trochę. Aline pozostaje jedynym w polsce i daje dużo zabawy, resztę tras większość riderow zna juz na pamięc.

Dla ciekawskich chyba jedyny aktualny helmet z ALINE'a:
http://www.pinkbike.com/video/271329/
w albumie tez pare zdjec z wisly.


pozdro, mam nadzieje ze info sie komus przyda.
CAPEF
Posty: 328
Rejestracja: 26.06.2011 16:41:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Wisła Stożek]! info !

Post autor: CAPEF »

W 100 % zgadzam się z gościem po wyżej ! A - line jest mega przyjemny, jest duży fun śmigając po nim ! Za to ten nieszczęsne kamienie za wallem ehhh... niestety byłem ich ofiarą i miło tej gleby nie wspominam. Faktycznie, ta zarośnięta linia z tą kładką wygląda ciekawie, specjalnie byłem się tam przejść z buta, zobaczyć jak to wygląda i miło mnie zaskoczyło ! Jeżeli udało by się to komuś dokończyć to na pewno była by to kolejna przyjemna linia na polanach !
dudek182
Posty: 248
Rejestracja: 24.05.2011 17:36:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: dudek182 »

Jest parę wad, ale a-line jest bardzo fajny.

Jedynie zrobiłbym jeszcze jedno trochę słabsze wybicie przed zakrętem w lewo (dla mniej zaawansowanych) i wydłużył lądowanie na pierwszym stoliku zaraz po tym lewym zakręcie (jest zbyt strome). Niestety kumpel poleciał przez kiere na nim.

Odpowiednio 0:15 i 0:24 sek na filmie z przejazdu.

Jak pogoda i warunki na jutro?
tomo
Posty: 401
Rejestracja: 19.04.2004 12:21:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tomo »

AJZ - dzieki za uwagi zarówno te bardzo pozytywne jak i mniej :)

Dodam że trasy są poprawiane minimum raz w tygodniu - grabione, w miarę możliwości likwidowane tarki itp. Niestety nie mamy możliwości bycia w Wiśle codziennie stąd też zdarza się iż na trasie po ścince drzew leżą kamienie, w szczególności w miejscu o którym wspomniałeś [w tym roku dużo drzewa ściągają właśnie tą trasą].
Staramy się aby trasy były przygotowane tak by rowerzyści mieli dużo zabawy. Dodam też że prawdopodobnie jeszcze w tym roku powstanie przedłużenie b-line [adidas line] do samego dołu. Jest na to plan, potrzebujemy trochę czasu i koparki :) Jeżeli ktoś ma pomysły jakie elementy powinny znaleźć się na tej trasie to piszcie a postaramy się je zrealizować.
biadaczq
Posty: 452
Rejestracja: 22.06.2011 14:44:10
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: [Wisła Stożek]! info !

Post autor: biadaczq »

Dużo hopek i zróbcie jakieś NS'y.
BMX National Champion
krzysiek2425
Posty: 27
Rejestracja: 08.04.2011 22:15:17
Kontakt:

Post autor: krzysiek2425 »

Tomek proszę Cię, ogarnijcie to co zostało mega spierdolone w tym roku, a mianowicie linia trawersów centralnie pod wyciągiem (mniej więcej w środkowej jego części), najdziwniejsze jest to że w porównaniu do kopania innych tras tam praktycznie wcale nie trzeba dużo pracy, w zasadzie tylko kosa spalinowa i wyciąć trawsko i mega zajebista linia do ćwiczenia nie profilowanych zakrętów oraz trawersów..
Dużo po niej jeździłem w tamtym roku i mega mi się podobała, była bardzo fajną trzecią opcją jazdy, bo z miejsca u góry gdzie wszystkie trasy się łączą są już tylko 2drogi na dół..

Co do przedłużenia B-lina to świetna opcja, (z resztą jak wszystko co nowego powstaje) generalnie to dużo rollerów i do tego jeszcze więcej rollerów, miejsc do kombinowania, przepompować, wziąć na manuala czy przeskoczyć.

Tyle z mojej strony, mam nadzieję że uwagi moje i moich przedmówców choć w części zostaną uwzględnione przy pracach, a na pewno będę częstym gościem waszego parku :)
Ajz
Posty: 1392
Rejestracja: 21.04.2005 23:57:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ajz »

tomo przedluzenie b-linea na sam dół to doskonały pomysł. Pozostałości trasy pod wyciągiem jeszcze są, wystarczy nieco to odświeżyć.

Jeśli chodzi o samą linię b-line to góra jest bardzo łatwa, może nawet zbyt łatwa. W dalszej części przydało by się poprowadzić ją tak, żeby było więcej prędkości. Kiedy już pójdzie się ładnie rozpędzić to marzeniem chyba każdego ridera są fajne skocznie. Mam tutaj na myśli podwójne wybicia koniecznie jedno dla każdego i drugie większe, porządnie wybijające. Oprócz klasycznych chopek oczywiście wybicia z whipem czyli takie, gdzie lądowanie jest po kątem. Niewiele tego jest w polsce (czyt. wcale) tak więc to się bardzo przyda.

Wcale mówiąc o tych wszystkich skoczniach nie mówię o potężnych profilach i dużych konstrukcjach jak na a-linie ale o przemyślanych, podwójnych, sensownych i bardzo przyjemnych wybiciach w BARDZO dużych ilościach w jednej linii. To wszystko stosunkowo niewiele pracy (koparką dosłownie parę minut) za to tony funu dla każdego odwiedzającego i wielu nowych fanów stożka. Wystrzegajcie się jak ognia płaskich, bezsensownych i za małych wybić jak te, które są na dolnej polanie. Mniejsze wcale nie oznacza bezpieczniejsze ani już na pewno łatwiejsze.

Jak tylko pojawi się coś nowego z przyjemnością przyjadę, zrobię fotorelacje i nagram helmeta.

Trzymam z całej siły kciuki za linię pod wyciągiem, liczę na to, że będzie można przyjemnie polatać (chyba tak jak i wszyscy).
pozdro
tomo
Posty: 401
Rejestracja: 19.04.2004 12:21:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tomo »

krzysiek2425 - właśnie pod wyciągiem chcemy zrobić przedłużenie b-line. Z założenia jest to bardzo łatwa trasa, na której może pojeździć każdy - poczatkujący, którzy pompują wszystko i bardziej zaawansowani, którzy skaczą. Jest szansa że uda się tą trasę pociągnąć również na dolnych polanach po trasie narciarskiej, wtedy byłoby cudnie...

Ajz - również marzy mi się szybka trasa z skokami. B-line jest na stoku narciarskim i musimy wziąść pod uwagę że w ziemie leży tam śnieg, przez co nie możemy robić większych nasypów, ani też bardzo szeroko trawersować. Zobaczymy czy uda sie zrobić na tej szerokości trawersu dwa wybicia, napewno ciężko będzie na stromej ściance pod wyciągiem, a do lasu niestety leśniczy nie pozwolił nam wjechać z tą trasą.....
Już nie mogę doczekać się kopania :)
Ajz
Posty: 1392
Rejestracja: 21.04.2005 23:57:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ajz »

tomo wiadoma sprawa, mimo wszystko licze ze uda sie wam odpowiednie alternatywy i optymalne rozwiazania zrealizowac, tak zeby bylo cos dla kazdego ;)
hemi427
Posty: 455
Rejestracja: 09.01.2005 16:46:53
Kontakt:

Post autor: hemi427 »

Miałem okazję dzisiaj rano wpaść na stożek na chwilę, widzę że jest recenzja to może dodam kilka swoich uwag, mniejsze i większe bo chyba warto rozwijać najlepsza, moim zdaniem, w PL miejscówe. I tak;

1.start do Aline, ta kładka drewniana - widzę że jest nieukończona jeszcze ale nawet jak pójdą deski na to to Panowie trochę ta tablica "A-line" jest za nisko, tzn. osoby +180cm muszą się schylić żeby "wyjechać" )
2. rzeczywiście, warto zadbać o te 2 hopy pierwsze (lewa linia) na aline, ta pierwsza jest trochę wąska, często jest bagno i ogólnie jest trochę niestabilna.
3.Aline posiada po chyba 2-3 bandach takie punkty gdzie cisnąć dużą prędkością w bandzie nagle trzeba utrzymać wąską linię na wyjściu bo z boku jest albo dziura albo kamień.
4."bariery" na koniec aline (łączenie z trasą DH z schroniska) - jest za ciasno! tzn. nawet hamując do zera trzeba rękami/nogami się podpierać. Bezsprzecznie coś takiego jest tam potrzebne ale na pewno da się to rozwiązać bezpiecznie ale żeby też nie było przeciskania się jak w metrze w Tokio :)
5.Trasa "prawa" z serpentynami (gdzie jest wallride) - 3 i 4 banda (licząc od startu w połowie góry) wymaga wsparcia, proponowałbym tam zbić drewniane bandy które można by na zimę usuwać, jako materiał proponuje deski z wallride'a który jak wszyscy wiemy mało kto użytkuje w wyniku chyba słabego wyprofilowania. Po wallride fajnie jakby powstały może 2 bandy/jakaś hopa a nie taka szpila w dół na te hopki - chyba ost. ktoś tam coś chciał takiego stworzyć.

Cała reszta jak najbardziej ok. i ogólnie projekt i utrzymanie miejsca super.

Co do przedmówców, pociągnięcie B-line dalej to super pomysł ale osobiście, z uwagi na charakter "dla początkujących/rozgrzewkowa" trasy, nie widziałbym trasy pod wyciągiem na stoku. Jest tam stromo i będzie dużo roboty żeby nie spędzało to snu z powiek początkującym. Uważam że lepiej jest ciągnąć Bilne jak idzie ale nie łączyć z Aline, kręcić dalej szeroko po stoku i połączyć z trasą prawą (wallride, nie wiem czy ona ma jakąś oficjalną nazwę), doszlifować właśnie ten odcinek i mega fun cała linia (i może dość długa wyjdzie jak na możliwości stożka). Dużo mniej roboty.
No i wiadomo żeby trasa ze schroniska szła cały czas w dół po lesie (takie ostre DH) to byłoby mistrzostwo jak dla mnie. Mogłaby się połączyć na końcu z tym istniejącym trawersem w stronę band pod wyciągiem.

Pewnie w imieniu wielu, dzięki wielkie Panowie za pracę nad miejscem, daję dużo fun-u, dużo uczy i jakoś się nie chce znudzić (ta stroma sekcja band w Aline jest absolutny wypas). Świetna robota i tak trzymać...
pzdr
Dałnhiller
Posty: 187
Rejestracja: 31.05.2011 21:34:31
Kontakt:

Post autor: Dałnhiller »

Czy pucharówka nadaje sie do jazdy ? Chodzi mi o górny lasek potem ten przy drodze po polanie i ten na samym dole prowadzący do band lub ośrodka?


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości