Nie mogę ściągnąć korby
Nie mogę ściągnąć korby
Witam
Mam paskudny problem. Otóż śruba mocująca lewe ramię korby została bardzo mocno zakręcona bez użycia jakiegokolwiek smaru, przez co okropnie zapiekła się w suporcie. Podczas nieudanej próby jej odkręcenia klucz imbusowy przekręcił się i w śrubie powstał okrągły otwór, po którym klucz ślizga się w najlepsze. W akcie rozpaczy chciałem wbić w niego torxa jednak żaden rozmiar nie jest zbliżony do otworu w śrubie
Nie mam pojęcia co z tym teraz zrobić. Macie jakieś pomysły?.
Mam paskudny problem. Otóż śruba mocująca lewe ramię korby została bardzo mocno zakręcona bez użycia jakiegokolwiek smaru, przez co okropnie zapiekła się w suporcie. Podczas nieudanej próby jej odkręcenia klucz imbusowy przekręcił się i w śrubie powstał okrągły otwór, po którym klucz ślizga się w najlepsze. W akcie rozpaczy chciałem wbić w niego torxa jednak żaden rozmiar nie jest zbliżony do otworu w śrubie
Nie mam pojęcia co z tym teraz zrobić. Macie jakieś pomysły?.
U mnie pomogło użycie wykrętaków. Coś takiego jak na zdjęciu.
http://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Wykretaki- ... -0590/2317
http://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Wykretaki- ... -0590/2317
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
- Kontakt:
KubaLaPL i Shibby maja racje. Wez to rozwierc grubym wiertlem, takim, zeby bylo troche grubsze niz czesc gwintowana sruby i rozwierc jej łeb. Jak przewiercisz sie przez niego, to glowka sama odpadnie, a reszta powinna dac sie odkrecic palcami.
Przeciez jesli nie dales rady odkrecic kluczem, to tym bardziej nie odkrecisz wkretakiem ktory dziala w dodatku rozpierajaco..
Przeciez jesli nie dales rady odkrecic kluczem, to tym bardziej nie odkrecisz wkretakiem ktory dziala w dodatku rozpierajaco..
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
- Kontakt:
Rozwierć śrubę (wiertło rozmiar mniejsze niż imbus docelowy), nabij mniejszy imbus i przed zakręceniem imbusem :
A : Spryskaj WD 40 w miejscu gdzie gwint chowa się w ramę.
B : Możesz spr. nagrzać to miejsce (kąpiel we wrzątku pomoże)
I kręcisz...
Nie wiem po co na większy rozmiar rozkręcać, skoro można gwint skasować...
Lepiej mniejsze, aczkolwiek z głową
A : Spryskaj WD 40 w miejscu gdzie gwint chowa się w ramę.
B : Możesz spr. nagrzać to miejsce (kąpiel we wrzątku pomoże)
I kręcisz...
Nie wiem po co na większy rozmiar rozkręcać, skoro można gwint skasować...
Lepiej mniejsze, aczkolwiek z głową

-
- Posty: 385
- Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
- Kontakt:
Też zależy jakim imbusem to chciałeś odkręcić. Ja w Marcoku dokręcałem śrubę od goleni i obrobiłem klucz. Kurde już myślałem, że gwint poszedł w półce. A co do wrzątku to zbyt niska temperatura. Ostatnio wkręciłem śrubę od blatu na Loctite'a i się okazało, że dałem za małą podkładkę i śruba oparła się kołnierzem. Całość nie dała się skręcić i kręciła się w otworze. Klej mi już zdążył związać. Klucz w imadło, opalarka na ponad 500 stopni, jakiś smar i grzałem dobre półtorej minuty. Płaski śrubokręt i młotek w ruch i ledwo poszło. Śruba rozpier*olona ale wykręcona. Jak masz anodowaną korbę to nic się nie stanie od temperatury.
DeStRoY
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości