Hamulec SLX+Saint

FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Hamulec SLX+Saint

Post autor: FRmaniak »

Mam do kupienia hamulec Shimano Z klamką SLX M665, tak mi się wydaje, wygląda tak jak ta na zdjęciu http://www.rowerowy.com/czesci/hamulce/ ... c_slx_m665 i zaciskiem Saint, Też nie wiem który to model, jest to jeszcze ten 2-tłoczkowy, oraz przewodem od Sainta.

Co sądzicie o tym połączeniu?
Czy da rade ogarnąć na tyle pod moją 65-cio kilową dupą oraz tarczą 185mm?
Jakie klocki metaliczne tam polecacie?
No i ile to może być warte?
Dodam że obejma klamki jest pęknięta, ale gdy założy się to na kierownice trzyma się sztywno.

tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Jeśli się nie mylę to czytałem, że te nowsze klamki miały tłoczyć więcej płynu. Jeśli rzeczywiście tak jest to nie będzie to miało modulacji. Z tym że zaznaczam, że nigdy na takiej hybrydzie nie jeździłem i mówię czysto hipotetycznie. Co do zacisku to chodzi Ci pewnie o M800. Monolityczne i jeśli uszczelki się nie pocą to można polecić. Co do klamki to nie wspominam jej dobrze. Można ją sobie ustawić tak żeby był mały skok, ale przy dużym zdarzało się, że palce się zsuwały z dźwigni. Druga sprawa to delikatna dźwignia. Przy tym pokrętle łatwo ją urwać i moja właśnie tak poległa.
.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Zacisk m800 poza tym że monolityczny działa tak samo jak wszystkie inne pod te same klocki (deore, hone, slx, xt itd.)
Także jak hamulec jest sprawny to będzie działało jak normalny slx - dobrze.

Klocki oryginalne metaliczne są dobre, a z zamienników nawet lepsze są a2z wg mnie. Zarówno pół jak pełne metaliki.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

A po czym tak na szybko sprawdzić czy jest sprawny?
Co to znaczy Monolityczny?

tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Monolityczny znaczy, że nie jest skręcany śrubami z dwóch części tylko wycięty z jednego kawałka. Najlepiej żebyś się przejechał na rowerze przed jego zdjęciem. Zobaczył jak hamuje, czy dźwignia jest prosta, czy nigdzie nie cieknie i czy po przykręceniu rzeczywiście klamka nie przesuwa się na kierownicy. Ogólnie obejrzyj go dokładnie
.
bartekSS
Posty: 44
Rejestracja: 13.03.2011 20:34:39
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Post autor: bartekSS »

ja mam taka klamke z zaciskiem sainta 4 tłokowym i przewodem od właśnie sainta. Powiem szczerze ze jestem bardzo zadowolony w porównaniu do Code5 to te połączenie wymiata
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Jak mi się spodoba ten hamulec to a przód pójdzie coś w stylu klamka od slx i zacisk m810 albo ten zee

SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

doczytałem o pękniętej klamce, to bym sobie odpuścił. troch już przeszła w takim razie, a nową można kupić za niewiele ponad 100zł, nie opłaca się brać chociażby lekko uszkodzonej
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Widziałem jak był przykręcony to trzymał się sztywno i nawet nie mogłem jej ruszyć. Jeśli będzie sprawna to nie widzę powodu żeby tego hamulca nie brać, tym bardziej że mam po niego 15minut drogi rowerem i mogę go mieć za +/-150zł świeżo zalanego i odpowietrzonego

FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Wczoraj złożyłem ten hamulec, działa poprawnie tzn. hamuje bardzo dobrze, modulacja w porównaniu do moich poprzednich hamulców cudowna.
Ale coś mi nie pasuje, powinien być moment w którym klamka przestaje się zapadać i jest twarda, a tu tego nie ma. Koło blokuje się po naciśnięciu 1cm klamki, a potem mogę ją 1 palcem dociągnąć do kierownicy. Hamulec był wczoraj odpowietrzany w niby serwisie, czyli nie powinien być zapowietrzony, ale pracuje jakby był, klamka rośnie (przy szybkim wciskaniu łapie coraz bliżej kierownicy)
Czego to może być wina?

SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

zapowietrzony
FRmaniak pisze:klamka rośnie (przy szybkim wciskaniu łapie coraz bliżej kierownicy)
to rośnie czy się zapada?
jak klamka jest miękka i rośnie to na 100% jest zapowietrzony, sam to przerabiałem niedawno
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Nie rośnie, zapada sie. Pomyliły mi się słowa. Znalazłem przyczynę, cieknie przy tym pokrętle od regulacji :(
Ale hamuje narazie, na przyszły sezon wymienię obie klamki na jakieś używki m810

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości