Dziwne pukanie w 66 RC3

DawidFR
Posty: 157
Rejestracja: 01.03.2011 19:52:31
Lokalizacja: Przeworsk
Kontakt:

Dziwne pukanie w 66 RC3

Post autor: DawidFR »

Witam. Zastanawiam się nad pewnym zjawiskiem w moich 66 RC3. Jadac po małych nierównościach , np. stary nierówny chodnik itp, wtedy kiedy amorek mało się ugina a szybko, słychać takie charakterystyczne pukanie. Słychać to też wtedy kiedy np jade po takich nierównościach na tylnym kole. Tak jakby się coś ruszało w środku. Podejrzewam sprężyne że poprostu obija wewnątrz o lagi. Czy jest taka możliwość ? Też tak macie w swoich 66 ? Dodam że to nie są szóstki z wadliwego rocznika 08 ani 09 tylko młodsze. Pytam bo chcę się upewnić, czy wszystko jest w porządku.
Jaszczur
Posty: 196
Rejestracja: 04.06.2007 10:04:28
Kontakt:

Post autor: Jaszczur »

Moje 888 rc3 evo też tak pukają na początku skoku. Inne też takie widziałem. To normlane. Zwiększ poziom kompresji ta na dole to zobaczysz ze będą jeszcze bardziej pukać. To jest coś w tłumiku i raczej nie związane ze sprężyną z tego co pamiętam jak mi to tłumaczyła osoba serwisująca ten amorek. Wszystko w porządku ;)
jakubas101
Posty: 171
Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
Kontakt:

Post autor: jakubas101 »

Dźwięk taki jakbyś przeładowywał broń pod wodą?
DeStRoY
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

DawidFR pisze:Dodam że to nie są szóstki z wadliwego rocznika 08 ani 09 tylko młodsze
w2007 nie było rc3 - więc jak możesz mieć młodszy niż 2008?
DawidFR
Posty: 157
Rejestracja: 01.03.2011 19:52:31
Lokalizacja: Przeworsk
Kontakt:

Post autor: DawidFR »

yyyy, przyznam że nigdy nie robiłem tego :lol: ale myślę że właśnie coś takiego. Podobny dzwięk wydobywa sie kiedy stukne ręką o goleń w której jest sprężyna
DawidFR
Posty: 157
Rejestracja: 01.03.2011 19:52:31
Lokalizacja: Przeworsk
Kontakt:

Post autor: DawidFR »

Mam 2011 :)
wexe
Posty: 463
Rejestracja: 25.06.2011 19:55:08
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: wexe »

diskordia młodsze czyli mają mniej lat niż te z rocznika 2008,2009.
DawidFR
Posty: 157
Rejestracja: 01.03.2011 19:52:31
Lokalizacja: Przeworsk
Kontakt:

Post autor: DawidFR »

diskordia chyba nie zatrybił o co chodzi :D
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

W moich 66 rcv nic na szczęście nie puka:-)
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

diskordia pisze:
DawidFR napisał(a):
"Dodam że to nie są szóstki z wadliwego rocznika 08 ani 09 tylko młodsze"

w2007 nie było rc3 - więc jak możesz mieć młodszy niż 2008?
Jeżeli urodziłem się dwa lata po moim bracie to jestem od niego starszy czy młodszy? :-)
DawidFR
Posty: 157
Rejestracja: 01.03.2011 19:52:31
Lokalizacja: Przeworsk
Kontakt:

Post autor: DawidFR »

Dobra, już zostawmy ten temat roczników ;d ja pytam o to pukanie czy występuje to u kogoś ?
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Mam 66 RC 2005. Też puka, ale nie tak mocno. Podobno to słychać zaworki w tłumiku i to jest normalne.
Jak masz fulla, to zobacz czy nie masz luzu na tulejach dampera. Ja miałem taki luz, to myślałem, że mam luz w 66 :lol: .
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

W 888 rc mi też nic nie pukało ale pamiętam, że kumpel mówił o stukaniu w 66 rc3 z 2008 roku właśnie na małych nierównościach, o których wspomniałeś.
DawidFR
Posty: 157
Rejestracja: 01.03.2011 19:52:31
Lokalizacja: Przeworsk
Kontakt:

Post autor: DawidFR »

W sumie to niczego się nie dowiedziałem... jutro jeszcze odkręce amorka i spróbuje popukać w niego, może to nie amorek, chociaż głos dochodzi od niego. :roll:
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Mam 66 RC2X 2007 i też czasem puka, inni użytkownicy tego widelca mówią że to normalne bo jakaś podkładka jest luźna.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Widze trzeba zakończyć temat ;)

Na zaworze powrotu zainstalowany jest shim uwalniany za pomocą spręzynki, w momencie szybkiego przejścia z kompresji na powrot shim rozprędzony przez spręzynkę uderza o piston.
Najszybciej mozna to usłyszeć najeżdżając na kanciasta przeszkodę.

Rozwiązania są 2:
1. Przyzwyczaić się
2. Się przyzwyczaić

;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ZurekszDh
Posty: 8
Rejestracja: 26.03.2012 16:17:40
Kontakt:

Post autor: ZurekszDh »

Witam. Nic nie rozkręcaj, bo i tak nic nie zmienisz. Poprostu jest minimalny luz pomiędzy sprężyną a podkładką i w momencie odbicia słychać stuknięcie, tyle !
W 100% zgadzam się z off_road.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości