Rock Shox Reba Race ! Wymiana uszczelek. Pomoc.

Areeek
Posty: 165
Rejestracja: 01.05.2012 06:39:47
Kontakt:

Rock Shox Reba Race ! Wymiana uszczelek. Pomoc.

Post autor: Areeek »

Cześć.Stałem się posiadaczem rock shox reba race. Ma jedną komorę olejową a drugą powietrzną.Ma on wytartą anodę widoczną na zdjęciach i właściciel mówił że troche się poci...Mimo to że koledzy mi tu odradzali mi jego kupno to jednak kupiłem i chcę wyminić uszczelki i zobaczyć.Mam nadzieję że po wymianie nie bedzie się pocić. i czy mogli byscie mi powiedziec dokladnie co to za model i rok?
i mam pare pytań: bo znalazłem uszczelki na allegro :
1.http://allegro.pl/uszczelki-rock-shox-p ... 65559.html ---- Czy te uszczelki będą pasować? i czy one też pełnia funkcję kurzową?
2.http://allegro.pl/rock-shox-zestaw-serw ... 86996.html ---- Czy te będą pasować?
Wystarczy zmienić te pierwsze uszczelki czy trzeba ten caly zestaw?
i jaką funkcję pełnią te uszczelki w 2 zestawie te siwe i białe?
O to fotki :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

Do sprawdzenia to możesz kupić uszczelniacze w sklepie hydraulicznym, koszt to ok 6 pln za sztukę. A co do zestawu z linka to jest to oryginalny zestaw serwisowy wiec czemu miałby nie pasować ? W zestawie masz komplet uszczelnień czyli uszczelkę olejową, "smarującą" i kurzową (zgarniacz). Tą aukcją z zimeringami za 25 pln bym sobie nie zawracał głowy, chyba że sprzedawca poda producenta. Jeśli będzie to NOK, KAN albo inna znana firma to można zarysykować
Areeek
Posty: 165
Rejestracja: 01.05.2012 06:39:47
Kontakt:

Post autor: Areeek »

Aha.A jeżeli był by ten pierwszy link ten NOK albo KAN to wystarcza same olejowe? nie trzeba kurzowych?
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

Jak amor leje to olejowe sa na 100% do wymiany. Kurzowe zwykle przeżywają 2-3 komplety olejowych.
Areeek
Posty: 165
Rejestracja: 01.05.2012 06:39:47
Kontakt:

Post autor: Areeek »

Hmm...Bo patrze że tu jest tak dziwnie rozwiązane.że jeden uszczelniacz nachodzi na drugi. Bo kurzowy to jest ten z okrażgłą sprezyna a olejowy to ten na okolo niego tak?

Bo właściciel mowil że jak się docisnie amor kilka razy to laga jest troche mokra od oleju.Czyli wychodzi na to ze olejowy jest uszkodzony czy kurzowy?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ty widzisz tylko kurzową.

Ja w swojej rebie SL (2009) mam jedną uszczelkę olejowo kurzową i gąbkę. Zamiennika raczej nie znajdę, chyba że wywalam gąbkę to wtedy wsadzam dwa takie same simeringi "plecami" do siebie i też będzie działać.
kuklis
Posty: 477
Rejestracja: 07.03.2011 18:39:24
Kontakt:

Post autor: kuklis »

Areeek pisze:Mimo to że koledzy mi tu odradzali mi jego kupno to jednak kupiłem
i teraz jak napiszą co mam kupić to też zrobię inaczej po swojemu.
Areeek pisze:Bo patrze że tu jest tak dziwnie rozwiązane.że jeden uszczelniacz nachodzi na drugi. Bo kurzowy to jest ten z okrażgłą sprezyna a olejowy to ten na okolo niego tak?
czarno to widzę żebyś samemu tu coś zrobił.
Areeek
Posty: 165
Rejestracja: 01.05.2012 06:39:47
Kontakt:

Post autor: Areeek »

Dam radę to zrobic tylko ktoś musi mnie nakierować na dobrą drogę. Uszczlnieacz olejowy jest pod kurzowym? Bo z tego co na filmikach widziałem wydaje mi się że tak. Proszę o pomoc.
kuklis
Posty: 477
Rejestracja: 07.03.2011 18:39:24
Kontakt:

Post autor: kuklis »

Poszukaj w necie jakiegoś pliku w pdf z serwisem. Będziesz widział jak jest zbudowany.
Nie wiem co to masz dokładnie za model i rok ale coś takiego znajdź po polsku jak co i do dzieła. http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/Iyagq ... _my102.pdf
Areeek
Posty: 165
Rejestracja: 01.05.2012 06:39:47
Kontakt:

Post autor: Areeek »

ok dzięki . Juz znalazlem i widze że najpierw wchodzi uszczlniacz olejowy a potem kurzowy :) A jak myślisz czy wymiana uszczelniacza pomoże?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

na samo pocenie sie powinna wystarczyć zmiana uszczelki olejowej. Ale nie zmieni to faktu, że anoda powoli ucieka z lagi i trzeba będzie o to dbać żeby sie nie pogłębiało
Fonika

Post autor: Fonika »

Robisz tak - zdejmujesz tą górną uszczelke kurzową, wyjmujesz olejową (pod spodem), idziesz z nią do najbliższego sklepu z uszczelnieniami, pokazujesz i kupujesz taką samą ale nową (czasami może się lekko różnic, ale z grubsza jest to to samo). Wytartą lage wygładzasz w miejscu wytarcia papierem wodnym (bez wody, na sucho). Zakładasz nową uszczelke olejową, kurzową na miejsce, tą gąbeczkę maczasz w oleju tak żeby dobrze nasiąknęła i wkładasz między uszczelke olejową i kurzową. Składasz do kupy i jeździsz - tadaaa.
Areeek
Posty: 165
Rejestracja: 01.05.2012 06:39:47
Kontakt:

Post autor: Areeek »

Ok czyli nie jest to trudne :) tylko jeszcze jedno pytanie? Jaką granulacją tego papieru wodnego? Wiadmo że drobnym papierem ale jakim : 1000 , 1500 ,2000?
siwy-84
Posty: 691
Rejestracja: 22.02.2005 00:15:08
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: siwy-84 »

ja fabrycznie w RS revelation miałem po jednej uszczelce olejowo-kurzowej + gabeczki. po miesiącu zaczęły cieknąć i zrobiłem serwis (czyszczenie w środku, nasączenie gąbeczek, wymiana oleju smarującego). po tym serwisie zaczął poprostu lać przez uszczelki bo był dobrze nasmarowany. postanowiłem wywalić gąbeczki i zastąpić je uszczelkami olejowymi po 3,50zł za sztuke. po wymianie amor w ogule nie cieknie, golenie są czyściutkie, pracuje berdzo dobrze. po kazdej jezdzie czyszczenie uszczelek kurzowych pędzelkiem i poźniej brunoxem, przed każdą jazdą odwracanie roweru żeby olej zleciał na ślizgi i je dobrze nasmarował.
jeżdze już tak ze 2 miesiące i nadal golenie czyściutkie, nic nie cieknie.

jak sie dba to długo pojezdzi nawet na tanich uszczelkach
Areeek
Posty: 165
Rejestracja: 01.05.2012 06:39:47
Kontakt:

Post autor: Areeek »

Aha. Dzięki za wypowiedz.A przed każdą jazdą na jak długo odwracasz rower? Parę sekund , minut?
siwy-84
Posty: 691
Rejestracja: 22.02.2005 00:15:08
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: siwy-84 »

odwracam rower i sie ubieram w ciuchy na rower, mija z 5 min
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Areeek pisze: Dzięki za wypowiedz.A przed każdą jazdą na jak długo odwracasz rower?
wystarczy z 5-10 sekund, też tak robie z każdym amorem
Areeek
Posty: 165
Rejestracja: 01.05.2012 06:39:47
Kontakt:

Post autor: Areeek »

Ok.Mam już moją rebę. Jak ją rozebrałem zobaczyłem że nie ma ona wgl uszczelek olejowych.Ma tylko kurzowe i gąbkę.Kupiłem uszczelniacze olejowe bo jest wystarczająco miejsca na olejowy , gąbkę i kurzowy. Założyłem i teraz pytanie.
Nie rozkrecałem górnych korkow.tu w koronie.wiecie o co mi hcodzi.Czy jak zdjąłem dolne golenie i jak olej wyciekł to oznacza że ten olej pochodzi tylko z dolnych goleni czy wycielk tez jakos z korony?
i drugie pytanie? Ile mam wlac oleju 5w od dołu w dolne golenie ??
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

W dolne golenie leje się 15W. Tabele poziomów oleju znajdziesz na stronie SRAMa
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości