Marzocchi 66rc3 - pare pytan

misiaczek
Posty: 3
Rejestracja: 05.05.2012 22:18:28
Kontakt:

Marzocchi 66rc3 - pare pytan

Post autor: misiaczek »

Witam
Nabylem niedawno amortyzator Marzocchi 66rc3 , rocznik 2009.
I mam pare pytan, gdyz pierwszy raz posiadam taki amortyzator.
- czy amortyzator ma sie uginac stopniowo podczas jego uginania w miejscu ? - wyglada to tak ,ze sie nie ugina plynnie, amortyzator wczesniej nie byl dlugo uzywany, ale byl po serwisie
- tlumienie powrotu -> + czy - , ktory z nich przy kreceniu odpowiada za wolniejszy powrot ? pokrecilem rowniez na sucho i roznicy nie czuje... amor dosc szybko odbija puszczajac go

Pytam sie gdyz obecnie mam wsadzony do starego dragstara ten amorek i testuje go na sucho... zanim zloze caly rower troche minie , ale wole ise upewnic co do tego amora ;)
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

+ to powinno być wolniejsze tłumienie, czyli powinien Ci WOLNIEJ wracać :P
wexe
Posty: 463
Rejestracja: 25.06.2011 19:55:08
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: wexe »

Ja w swoich 888rc3 2009 też odczuwam takie stopniowe wchodzenie ,ale tylko "na sucho" w jezdzie jest dobrze i nie czuc tych "stopni". Więc to CHYBA normalne, ale nie jestem pewien. dodam ze swojego kupiłem w Gregorio 9 miechow temu.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Bo chłopaki chujowo smarujecie ;) Moje rc3 wc z 2009 płyną ;)
Poza tym, na róznych olejach, różny może być efekt stick-flip, czy jakoś tak (olej się przykleja do ścianek, powodując uczucie schodkowości.
misiaczek
Posty: 3
Rejestracja: 05.05.2012 22:18:28
Kontakt:

Post autor: misiaczek »

dzieki za male 'najasnienie' sprawy :) ciezko cos samemu sprawdzic nie majac doczynienia z nowym sprzetem, albo podobnym.

Co do kwestii tlumienia powrotu - jak sparwadzic, ze rzeczywiscie dobrze dziala ? jak wspomnialem krecenie na sucho nie daje (chyba) zadnych efektow - amorek dosc szybko wraca
wexe
Posty: 463
Rejestracja: 25.06.2011 19:55:08
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: wexe »

boogiel a jakim olejem go zalewasz?? pewnie w wakacje też będę musiał mu zrobić pierwszy serwis.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Zobacz na skrajnych położeniach. U mnie na max + to amor wraca 2sek, a na - jak sprężynka. Ale zależy to tez od oleju.
Zalany mam motorexem, ale zmienię na midlanda lub motula. Mororex nie porywa. Dużo do płynności daje zmarowanie uszczelek i okolic wazelinką ;)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

boogiel pisze:Bo chłopaki chujowo smarujecie Moje rc3 wc z 2009 płyną
Staroć ;)


A tak serio, to nie ma reguły, widziałem 888RC niesmarowane niczym, a płynne bajkowo i 888RC2X smarowane po prostu wszystkim, co się dało, od wazeliny z olejem, przez Motorexa Bike Grease, po Judy Butter [i na różnych olejach], a i tak nie chodziły ani trochę płynnie. Oznaki zużycia na oby identyczne, bliskie zera. Czemu tak jest - nie wiem, nie doszedłem do tego, po prostu od pewnego czasu widelce kupuję tylko po oględzinach.
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

moje 66 RC3 EVO (trzymiesięczne raptem) też się zacinają na postoju i tak jak napisał wexe, na trasie to znika, nie odczuwa się tego wgl. po zjeździe przez parę sekund są jeszcze płynne i za chwile im się ta płynność "wyłącza". najwyraźniej tak musi być, wkońcu 66 nie są stworzone po to, aby chodziły jadąc do sklepu po bułki, no chyba, że masz sklep na końcu trasy :D
boogiel pisze:stick-flip
to się chyba "slip-stick" nazywa :P
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

No, byłem blisko :P
Damek-GDA
Posty: 172
Rejestracja: 10.06.2011 12:45:03
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Marzocchi 66rc3 - pare pytan

Post autor: Damek-GDA »

Taka schodkowa praca może być spowodowana złym smarowaniem między uszczelkami. Mam ten sam problem w Bomberze Z1 Wedge, na początku myślałem, że to kwestia "dotarcia" uszczelek, ale minęło już trochę kilometrów, więc to raczej nie to. Obecnie mam tam wepchaną wazelinę kosmetyczną Zjaji (czystą) i podejrzewam, że to stanowi problem. Są zwolennicy i przeciwnicy wazeliny, ja jednak kupię Judy Butter, bo pomimo że podczas ostrzejszej jazdy chodzi wyśmienicie, to tak jednak chyba być nie powinno...
Korn_8
Posty: 125
Rejestracja: 16.10.2011 19:29:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Korn_8 »

Przez 5 miesięcy pewnie zdążył rozwiązać ten problem ; ]
Centruję i zaplatam w Krakowie, zapraszam do współpracy.
Damek-GDA
Posty: 172
Rejestracja: 10.06.2011 12:45:03
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Damek-GDA »

Prawdopodobnie, ale topic może trwać, ma do tego prawo ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości