Kross sign Fr - Długości damperów a skok i geometria

FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Kross sign Fr - Długości damperów a skok i geometria

Post autor: FRmaniak »

Mam w planach na przyszły sezon kupić ramę jak wyżej. Słyszałem że ludzie z reguły mówią o tej ramie dobrze, poza geometrią. Nasuwa mi się tu pytanie czy gdyby wsadzić do niej krótszy damper poprawi to geometrie?
Tzn wiadomo że poprawi ale w takim razie ile stracę na skoku ramy.
Z fabrycznym damperem 216mm jest 160mm skoku. Byli ludzie którzy wsadzali tam dampery 190mm i też niektórzy narzekali.
Teraz moje pytanie, czy potrafi ktoś policzyć jakoś jaki będzie skok ramy z damperem 160mm-175mm-190mm?

2 moje pytanie czym różni się Fr 1 od Fr2?
Po 3 znalazłem info że są w niej 2 ustawienia dampera i można tym zmienić skok, z innego źródła wiem że tak nie można. Jak to z tym jest?
Po 4 i ostatnie czy ktoś umie mi powiedzieć czy geometria będzie przyzwoita z damperem 160-190mm, kołem 24 z tyłu i juniorem z przodu?

Zapomniałem jeszcze o czymś, jak ta rama pracuje z powietrzem?
Czy są jakies powietrzne dampery 160-190mm w w miare niskiej cenie?

AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

FRmaniak pisze:2 moje pytanie czym różni się Fr 1 od Fr2?
W starych rocznikach malowaniem i obecnością pivotów a w ostatnim roczniku rozmiery suportów i osiek sie zdażayły nawet ale rzadko
FRmaniak pisze:Po 4 i ostatnie czy ktoś umie mi powiedzieć czy geometria będzie przyzwoita z damperem 160-190mm, kołem 24 z tyłu i juniorem z przodu?
Najlepsza możliwa ;)
Ja miałem 5th elemnt'a 190mm igeo zajebiste ale za mało skoku, w tej chwili mam DNM'a 215mm chyba i skoku dużo mam ale geo dojebane z amorkiem 130mm z przodu :? chciałbym coś około 200-205 mm żeby był kompromis taki :) rame ogólnie polecam :)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
sznib
Posty: 343
Rejestracja: 25.07.2009 12:49:45
Kontakt:

Post autor: sznib »

FRmaniak pisze:Teraz moje pytanie, czy potrafi ktoś policzyć jakoś jaki będzie skok ramy z damperem 160mm-175mm-190mm?
Z popularnych długości damperów mamy 165mm i potem 190mm. 165 nie ma sensu do Signa wkładać. Optimum 190-200.
FRmaniak pisze:Czy są jakies powietrzne dampery 160-190mm w w miare niskiej cenie?
Musisz polować na Allegro, jak niska cena to tylko używki.
Zainteresuj się tym:
http://allegro.pl/manitou-swinger-4way-i2750994684.html
Ja rok temu kupiłem 4Waya za 300plnów prawie nowego i jestem zadowolony. Niemniej śmigam głównie Enduro.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re: Kross sign Fr - Długości damperów a skok i geometria

Post autor: MUSZEL »

FRmaniak pisze:Z fabrycznym damperem 216mm jest 160mm skoku. Byli ludzie którzy wsadzali tam dampery 190mm i też niektórzy narzekali.
miałem Signa 06 i mój fabryczny Kind Shok miał 200 lub 210mm yey-to-eye.
Osobiście miałem damper 200x56 - skok ~160mm na dolnym oczku. Przy damperze 190x50 lub 200x50 skok wynosi ~143mm, też nie jest źle.
FRmaniak pisze:2 moje pytanie czym różni się Fr 1 od Fr2?
jak już wcześniej chłopaki pisali, z danego rocznika tylko tym, że FR1 ma piwoty a FR2 ich nie ma. Poza tym dane roczniki malowaniem i w sumie co nieco w późniejszym czasie główką, wahaczem itp.
FRmaniak pisze:Po 3 znalazłem info że są w niej 2 ustawienia dampera i można tym zmienić skok, z innego źródła wiem że tak nie można. Jak to z tym jest?
Na dolnym oczku masz większy skok - fabrycznie 160. Na górnym masz bodajże 140. Geo sie nie zmienia (patrzyłem, mierzyłem itp itd.). Analogicznie mając na dole większy skok niż na górze, na dole masz większe przełożenie, czyli na tym samym ustawieniu dampera jest bardziej miękko.
FRmaniak pisze:
Po 4 i ostatnie czy ktoś umie mi powiedzieć czy geometria będzie przyzwoita z damperem 160-190mm, kołem 24 z tyłu i juniorem z przodu?
Miałem właśnie Juniora na półkach na max w góre, damper Fox Vanilla 200x56 na dolnym oczku i koło 24". Rower wyglądał może nieco śmiesznie, ale było w porządku.
FRmaniak pisze:
DSC00023a.jpg
Zapomniałem jeszcze o czymś, jak ta rama pracuje z powietrzem?
Zależy... generalnie pisze sie że nie powinno sie do Signa ładować powietrza, bo Sign ma bardzo gibki wahacz, co może wpływać na szczelność powietrzniaka. Z drugiej strony wiem, że sporo osób używało w Signach takie dampery.
Z autopsji pisze, że Sign jest wręcz degresywną ramą nie utwardzającą sie pod koniec. Nie wiem czy powietrzny damper (który jest dość liniowy przez dużą część skoku) nie będzie za szybko przelatywał przez skok. Osobiście wolałbym sprężynowy damper by wymóc troszkę progresji na tej ramce.

Celuj w 190x50 lub 200x56.
Pzdr.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Z tym powietrzem chodzi mi głównie o to że łatwiej mi będzie go dopasować pod moją wagę bo wtedy najwyżej dopompuje/spuszczę trochę powietrza a w sprężynowym trzeba by sprężynę wymienić

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

FRmaniak pisze:Z tym powietrzem chodzi mi głównie o to że łatwiej mi będzie go dopasować pod moją wagę bo wtedy najwyżej dopompuje/spuszczę trochę powietrza a w sprężynowym trzeba by sprężynę wymienić
co racja to racja :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości