Fox 40 pytania

Gee Atherton
Posty: 142
Rejestracja: 10.09.2012 18:20:56
Lokalizacja: Champéry
Kontakt:

Fox 40 pytania

Post autor: Gee Atherton »

Witam was mam kilka pytań odnośnie amortyzatora foxa 40 2011.Mam ten amortyzator mam kilka pytań a mianowicie .
Serwisowanie foxa 40 na czym polega,bo nie rozumiem bo np. 888 jak ugina się amor to na uszczelkach widać oznaki oleju że jest,a na foxie 40 po uginaniu nic nie ma czy to chodzi o olej który jest w tłumiku i tylko tam jest olej i nigdzie indziej.
A jeszcze jedno jeżeli trzeba wymieniać uszczelki i gąbeczki w foxie to co sprawia ze są zużyte ,bo jeżeli tam olej nie dochodzi to dlaczego trzeba tak czeęto wymieniać.A czy warto inwestować w uszczelki SKF.
Kona Factory Team
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Zawsze warto inwestować w porządne uszczelki, kolega kiedyś kupił najtańsze uszczelki w sklepie z motocyklami i po kilku jazdach w błocie, deszczu i wodzie okazało się że ślizgi mu zardzewiały. No a ślizgi do Foxa pewnie trochę więcej kosztują niż porządne uszczelki ;)

ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Gee Atherton pisze:888 jak ugina się amor to na uszczelkach widać oznaki oleju że jest
Na żadnych lagach nie powinno być znać oleju, jesli tak jest to znaczy że uszczelki puszczają. Znać może być jedynie smar który daje się do ślizgów.

W 40 miast otwartej kąpieli, masz gąbki o których sam wspomniałeś. Gąbeczki się nasącza olejem, nie zmienia (no chyba,że je podrzesz w jakiś sposób). Uszczelki wymieniasz kiedy amor zacznie "rzygać".Btw: Często 40 rzygają z nadmiaru oleju, więc trzeba uważać na ilości.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Gee Atherton
Posty: 142
Rejestracja: 10.09.2012 18:20:56
Lokalizacja: Champéry
Kontakt:

Post autor: Gee Atherton »

no tak ale jak tak zalecają czesto wymianę oleju w foxie to w jaki można go sposób zabrudzić jezeli jest 100% zamknięty w kartuszu.A Powiedzcie mi bo ja mam w foxie sprężyne niebieską tytan i moja waga to max 60kg czy lepiej było by wymienić sprężyne na fiolet,albo czarna czy wystarczy to co mam .Tylko teraz to co mam to jeszcze przed jazdą dodaje brunox deo,czy ten preparat coś moze wywołać w foxie typu po jakimś czasie uszkodzą sie uszczelki itp.
Kona Factory Team
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Gee Atherton pisze:no tak ale jak tak zalecają czesto wymianę oleju w foxie to w jaki można go sposób zabrudzić jezeli jest 100% zamknięty w kartuszu.
W tłumiku olej wymienia sie raz na sezon i to nie koniecznie. Wszystko zależy od tego ile jeździsz. Gąbki smarują Ci lagi. Uszczelki kurzowe nie są w stanie w 100% zebrac całego syfu.Dlatego co jakiś czas czyści się i nasącza gąbki.

Tak zaleca CultBikes

"ZALECANE INTERWAYŁY SERWISOWE:

Fox Forx (amortyzatory przednie):
wymiana oleju oraz wymiana/czyszczenie uszczelek "Dust Wiper" (32/36/40): Pierwsza wymiana oleju po 100h, następnie co 150h lub rocznie
w przypadku eksploatacji w ciężkich warunkach atmosferycznych (kurz, błoto itp.) zalecamy dodatkową wymianę oleju oraz czyszczenie uszczelek "Dust Wiper" w połowie sezonu
serwis tłumika FIT (32) : co 400h lub co dwa lata

serwis tłumika FIT (36/40) : co 200h lub rocznie
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Gee Atherton
Posty: 142
Rejestracja: 10.09.2012 18:20:56
Lokalizacja: Champéry
Kontakt:

Post autor: Gee Atherton »

a jeszcze jezeli chodzi o to co pisałem ze sprężyną i brunoxem deo.
Kona Factory Team
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

ArthurGreen pisze:Na żadnych lagach nie powinno być znać oleju, jesli tak jest to znaczy że uszczelki puszczają. Znać może być jedynie smar który daje się do ślizgów.
Kolega wczesniej raczej mówił o filmie olejowym.
W przypadku 888 pięknie go widać. PS. Żadne uszczelki nie trzymają w 100% ;)

Co do smarowania, bardzo często w instrukcjach obsługi jest zapis aby amortyzator odwrócic do góry nogami poczekać i ugiąć pare razy. Smarując automatycznie wszystko z czego olej nam zdążył spłynąć (ślizgi, gąbki, uszczelki, spreżyny)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość