weeze keep it & gt fury
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 10.08.2012 19:53:03
- Kontakt:
weeze keep it & gt fury
Cześć!
Właśnie składam złom do kupy i mam problem, bo nie wiem, czy tak ma być, czy może ja coś spieprzyłem.
-BB Shimano hollowtechII Saint 83mm
-Cranki gravity moto-x 83mm
- Chainguide Weeze Keep it
Z wielim wysiłkiem wkręciłem suport do gniazda, aż mnie łapa boli, mimo, że oryginalny suport Fsa wkręcałem ręką(ten był przez całe życie ramy i się wyrobił gwint?), to po 10minutach kręcenia wszedł na miejsce ciasno(Myślę, że te 45-50Nm jest) tak żeby podkładki(2 od strony napędu 1 z lewej) były ciasno.
Założyłem napinacz, korbę, przykręciłem korbę, wszystko spasowało elegancko, korba siedzi ciasno, bez luzów, TopCap korby wkręcony do końca, tak jak należy.
Teraz problem. Chcę przykręcić napinacz i żeby wyrównać chainline muszę dowalić z 1cm podkładek gdzie sama śrubka ma liche 2cm.
Normalka? mam podkładać podkładki, aż linia napinacza z blatem wyrówna się i niem ma martwić się o brakujący gwint w gniazdach ISCG ? Czy może muszę zastosować dłuższe śruby?
W ogóle to chodzi mi o to, czy to, że muszę włożyć podkładki to normalka, czy jednak coś jest nie tak?
Rama Gt fury 2012 Alloy.
Właśnie składam złom do kupy i mam problem, bo nie wiem, czy tak ma być, czy może ja coś spieprzyłem.
-BB Shimano hollowtechII Saint 83mm
-Cranki gravity moto-x 83mm
- Chainguide Weeze Keep it
Z wielim wysiłkiem wkręciłem suport do gniazda, aż mnie łapa boli, mimo, że oryginalny suport Fsa wkręcałem ręką(ten był przez całe życie ramy i się wyrobił gwint?), to po 10minutach kręcenia wszedł na miejsce ciasno(Myślę, że te 45-50Nm jest) tak żeby podkładki(2 od strony napędu 1 z lewej) były ciasno.
Założyłem napinacz, korbę, przykręciłem korbę, wszystko spasowało elegancko, korba siedzi ciasno, bez luzów, TopCap korby wkręcony do końca, tak jak należy.
Teraz problem. Chcę przykręcić napinacz i żeby wyrównać chainline muszę dowalić z 1cm podkładek gdzie sama śrubka ma liche 2cm.
Normalka? mam podkładać podkładki, aż linia napinacza z blatem wyrówna się i niem ma martwić się o brakujący gwint w gniazdach ISCG ? Czy może muszę zastosować dłuższe śruby?
W ogóle to chodzi mi o to, czy to, że muszę włożyć podkładki to normalka, czy jednak coś jest nie tak?
Rama Gt fury 2012 Alloy.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 10.08.2012 19:53:03
- Kontakt:
No głupie. Nie, bo w kręciłem. Zgodnie ze strzałeczką na misce. Siedzi jak ulał, da się wykręcić. Szimanowską instrukcję miałem cały czas przed nosem.
Pytanie tylko czy to, że muszę dać 1cm podkładek pod napinacz jest okej, czy nie.
Rama przyszła używana z napinaczem na rolkach i też przy rozbiórce wyskoczyło nie mało podkładek spod napinacza. Może już taki urok tej ramy?
Pytanie tylko czy to, że muszę dać 1cm podkładek pod napinacz jest okej, czy nie.
Rama przyszła używana z napinaczem na rolkach i też przy rozbiórce wyskoczyło nie mało podkładek spod napinacza. Może już taki urok tej ramy?
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 10.08.2012 19:53:03
- Kontakt:
Zawsze możesz z pod suportu przełożyc podkładki 
O ile linia łańcucha będzie ok
w antidote dostaje sie do ramy specjalne podkładki nakładane na ośkę korby właśnie w celu ustalenia dobrej pozycji napinacz->zębatka
Zamiast podkładek na ośkę Ty masz te pod miską suportu, przekładaj śmiało 
Pytanie nie było głupie bo znam osobę która pomyliła miski
Wiec to nie takie oczywiste hehe.

O ile linia łańcucha będzie ok



Pytanie nie było głupie bo znam osobę która pomyliła miski

Serio ? Wiesz że to jest siła ponad 90kg ? Chyba musiałbyś skakać po kluczu żeby z taką siłą dokręcićZielskoglowy pisze:Myślę, że te 45-50Nm jest
http://www.pinkbike.com/photo/9231318/ <--- Mój Bike
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 10.08.2012 19:53:03
- Kontakt:
Dzięki Off_road. W zestawie oryginalnym FSA/Gravity jest podkładka która idzie między zewnętrzną pokrywkę łożyska miski suportu a ramię korby. Najpierw pobawię się z podkładkami pod sam napinacz, jak to nie wyjdzie to odkręcę suport, tylko, tak na chłopski rozum, to ja muszę dołożyć jeszcze jedną podkładkę pod suport, żeby oddalić ramię korby.
Czy właśnie pisząc o tych podkładach do Antidota, masz na myśli dokładanie podkładek poza miskę- tj. podkładki między ramą a wew. miską suportu, plus podkładka między zew. miską korby?
Tak czy inaczej będę kombinował. Najwyżej przedłuży się czas, bo nie wierzę, że nie da się tego wyregulować.
Norek, wg. instrukcji shimano: "tightening torque 35-50N.m) to przy mojej masie 85kg i przy sile w martwym ciągu 160kg, 90 kg na klucz Park Toola o długości 24cm(olewając kalukalcje fizyczne) to myślę, że z 'bólem dupy' mógłbym przekręcić gwint.
35-50Nm = 305-435in. Lbs, no może przesadziłem z tym przekręceniem gwintu, ale w swoje siły nie wątpię i 50nm byłoby. Mam w garażu klucz z miernikiem, ale nie ma opcji na podpięcie klucza od suportu.
Czy właśnie pisząc o tych podkładach do Antidota, masz na myśli dokładanie podkładek poza miskę- tj. podkładki między ramą a wew. miską suportu, plus podkładka między zew. miską korby?
Tak czy inaczej będę kombinował. Najwyżej przedłuży się czas, bo nie wierzę, że nie da się tego wyregulować.
Norek, wg. instrukcji shimano: "tightening torque 35-50N.m) to przy mojej masie 85kg i przy sile w martwym ciągu 160kg, 90 kg na klucz Park Toola o długości 24cm(olewając kalukalcje fizyczne) to myślę, że z 'bólem dupy' mógłbym przekręcić gwint.
35-50Nm = 305-435in. Lbs, no może przesadziłem z tym przekręceniem gwintu, ale w swoje siły nie wątpię i 50nm byłoby. Mam w garażu klucz z miernikiem, ale nie ma opcji na podpięcie klucza od suportu.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 10.08.2012 19:53:03
- Kontakt:
Re: weeze keep it & gt fury
Dokładnie a później jak jeszcze będzie brakować to pod napinacz i po sprawie.
BMX National Champion
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 10.08.2012 19:53:03
- Kontakt:
Re: weeze keep it & gt fury
Możesz np. zrobić tak, że po stronie napędu masz 1 a po durgiej stronie 2. Dasz radę to nie jest trudne tylko trochę czasu i myślenia 

BMX National Champion
Pokaż (najlepiej na zdjęciu lub na schemacie) jaką teraz masz linię łańcucha. To najistotniejsze, podkładki - napinacz - rama - nie są aż tak istotne. Najważniejsza jest linia łańcucha względem kasety, to pod nią dopasowuje się ustawienie napinacza - korby. Jeśli już ktoś to podpowiedział, to sory, nie mam chwilki na przeczytanie całości.
Zasada jest prosta - linia łańcucha - koronka - środek kasety.

Zasada jest prosta - linia łańcucha - koronka - środek kasety.

-
- Posty: 36
- Rejestracja: 10.08.2012 19:53:03
- Kontakt:
Dzięki za wsparcie, dzisiaj miałem mało czasu, więc niewiele zrobiłem.
Na razie powciskałem podkładki pod napinacz, żeby wycentrować koronkę z prowadnicami abym mógł założyć koło, żeby zobaczyć linię łańcucha.
Jutro wieczorem ogarnę temat i dam znać jak jest.
Dałem 5mm podkładek i jest elegancko równo, zobaczymy, czy będzie równo z kasetą.
Myślę, że w ten sposób zachowałem prawidłową linię łańcucha i napinacza, ale teoretyzuję. Czekam do jutrzejszego wieczoru, bo już nie daję rady.
Zostało mi założyć hample, wyregulować zmieniarkę, wymienić kasetę i założyć łańcuch i jeszcze opony, jutro może skończę.
Znalazłem jakieś zdjęcie fabrycznej wersji fury, ze zbliżeniem na suport i widać te podkładki pod oem'owym napinaczem e13.
Chyba tak ma być. Jutro będę pewien na 100.
http://www.flickr.com/photos/28599542@N ... /lightbox/
Napinacz założyłem na podkładkach i wszystko wygląda ładnie prosto. Łańcuch nie jest przekrzywiony nie ociera o prowadnice. Jest okej mimo terkotania które wydaje łańcuch ocierający o dolną klatkę.
Jak mi się wydaje obyło się bez rozkręcania suportu i przekładania podkładek, jeszcze nie wyregulowałem przerzutki i rower jeszcze na stojaku, pewnie będzie okej.
Dzięki wszystkim za pomocne rady i oporę.
Na razie powciskałem podkładki pod napinacz, żeby wycentrować koronkę z prowadnicami abym mógł założyć koło, żeby zobaczyć linię łańcucha.
Jutro wieczorem ogarnę temat i dam znać jak jest.
Dałem 5mm podkładek i jest elegancko równo, zobaczymy, czy będzie równo z kasetą.
Myślę, że w ten sposób zachowałem prawidłową linię łańcucha i napinacza, ale teoretyzuję. Czekam do jutrzejszego wieczoru, bo już nie daję rady.
Zostało mi założyć hample, wyregulować zmieniarkę, wymienić kasetę i założyć łańcuch i jeszcze opony, jutro może skończę.
Znalazłem jakieś zdjęcie fabrycznej wersji fury, ze zbliżeniem na suport i widać te podkładki pod oem'owym napinaczem e13.
Chyba tak ma być. Jutro będę pewien na 100.
http://www.flickr.com/photos/28599542@N ... /lightbox/
Napinacz założyłem na podkładkach i wszystko wygląda ładnie prosto. Łańcuch nie jest przekrzywiony nie ociera o prowadnice. Jest okej mimo terkotania które wydaje łańcuch ocierający o dolną klatkę.
Jak mi się wydaje obyło się bez rozkręcania suportu i przekładania podkładek, jeszcze nie wyregulowałem przerzutki i rower jeszcze na stojaku, pewnie będzie okej.
Dzięki wszystkim za pomocne rady i oporę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości