[AMORTYZATOR]Marzocchi 55R

Sulge
Posty: 14
Rejestracja: 26.12.2012 15:32:10
Kontakt:

[AMORTYZATOR]Marzocchi 55R

Post autor: Sulge »

Witam kupiłem marzocchi 55R po czym dałem go do serwisu i przeglądu,okazało się że sprężyna pochodzi z marzocchi 44 i amortyzator przez to nie wykorzystuje pełni skoku.(ledwo 127mm)
Moje pytanie jest takie czy można gdzieś kupić sprężynę do tego oto amorka?

Chodzi o sklep internetowy albo jakiś w 3mieście.
kemi66
Posty: 441
Rejestracja: 17.09.2011 15:12:10
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: kemi66 »

Myślę że w gregorio na pewno będą coś takiego mieli ewentualnie pytaj u ludzi którzy mają uszkodzone 55 może ci sprzedadzą.
Gulczas
Posty: 315
Rejestracja: 25.07.2012 19:37:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Gulczas »

Też w moich 55 skok niby byl 160mm a wbijały się 132mm. Ale z tego co mi wiadomo to miałem oryginalną sprężynę.
proban
Posty: 187
Rejestracja: 10.12.2012 18:56:49
Kontakt:

Post autor: proban »

A może masz za dużo oleju ?
Sulge
Posty: 14
Rejestracja: 26.12.2012 15:32:10
Kontakt:

Post autor: Sulge »

Właśnie że nie,próbowaliśmy go dobijać wiecej niż 127mm nie wejdzie.
proban
Posty: 187
Rejestracja: 10.12.2012 18:56:49
Kontakt:

Post autor: proban »

A przy dobiciu do tych 127mm słyszysz jakieś obijanie się sprężyny wewnątrz amortyzatora ?
Moje 888 też nie wykorzystywały pełnego skoku przed odlaniem oleju.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

A to nie jest wina tłumika? Z tego co kojarzę, to właśnie chyba 55 R miały problem z tłumikiem - blokował skok po pewnym ugięciu - amor nie wykorzystywał pełnego skoku.
Pomagało przewiercenie tłumika.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Sulge pisze:po czym dałem go do serwisu i przeglądu,okazało się że sprężyna pochodzi z marzocchi 44
Co to był za serwis? Lokalny sklep rowerowy?
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

ari4 pisze:A to nie jest wina tłumika? Z tego co kojarzę, to właśnie chyba 55 R miały problem z tłumikiem - blokował skok po pewnym ugięciu - amor nie wykorzystywał pełnego skoku.Pomagało przewiercenie tłumika.
dokladnie tak, potwierdzam te slowa.
Sulge
Posty: 14
Rejestracja: 26.12.2012 15:32:10
Kontakt:

Post autor: Sulge »

A to nie jest wina tłumika? Z tego co kojarzę, to właśnie chyba 55 R miały problem z tłumikiem - blokował skok po pewnym ugięciu - amor nie wykorzystywał pełnego skoku.
Pomagało przewiercenie tłumika.
Nie chcę się bawić w to,dla mnie to ostateczność.
Co to był za serwis? Lokalny sklep rowerowy?
Tak

A przy dobiciu do tych 127mm słyszysz jakieś obijanie się sprężyny wewnątrz amortyzatora ?
Moje 888 też nie wykorzystywały pełnego skoku przed odlaniem oleju.
Nie nie słyszę odbijania sprężyny,spróbuje odlać ale to jutro.
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Wykręć lewy korek z goleni i spróbuj zamknąć zawieche. Jak zamkniesz to masz zjechany tłumik, da się to naprawić przez zrobienie otwartej kąpieli, olejowej co znacznie poprawia jego pracę.
Sulge
Posty: 14
Rejestracja: 26.12.2012 15:32:10
Kontakt:

Post autor: Sulge »

Zawieche? możesz opisać jak to wygląda?
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

OMG... Weź odkręć korek z lewej strony i spróbuj go wbić do końca... Czy to takie trudne?
awerfwer4fg_FR
Posty: 3
Rejestracja: 20.02.2013 23:27:53
Kontakt:

Post autor: awerfwer4fg_FR »

Miałem taki sam problem z moimi piątkami. Amortyzator wykorzystywał max połowę skoku. Znalazłem w sieci manula przedstawiający sposób odblokowania tłumika. Po przewiercaniu tłumika amorek wykorzystuje cały skok i praca jest lepsza. Mój kolega miał ten sam problem i tez przewiercił tłumik i jest zadowolony z tego kroku. Śmiało przewiercaj tłumik Sulge Pozdrawiam.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Sulge pisze:okazało się że sprężyna pochodzi z marzocchi 44 i amortyzator przez to nie wykorzystuje pełni skoku.(ledwo 127mm)
To jest niemożliwe, żeby amor kończył swój skok w połowie przez złą sprężynę.
Jakbyś miał krótszą, to miałbyś po prostu większy sag.
m2sc
Posty: 61
Rejestracja: 07.04.2012 16:55:56
Kontakt:

Post autor: m2sc »

Ja jeszcze dodam że mój po przewierceniu tłumika b kiepsko tłumił nawet po maksymalnym skręceniu na oleju 7,5w, gdyż nie można było wpływać na wielkość wywierconego otworka, także szykuj się na kombinacje z olejem
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

również przeprowadzałem ten zabieg u znajomego. W instrukcji jest używane wiertło bodajże 2.5, proponuje użyć o 0.5mm mniejsze, bo z powrotem faktycznie dziwnie wyszło
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Zawsze można rozwiercić. Muszel dobrze gada, najlepiej zacząć mniejszym, a jak za bardzo muli, to stopniowo powiększać otwór.
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Ja rozwiercałem odrazu jak kazali w poradniku i zalałem go motorexem 7,5w i było idealnie :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość