Sprezyna do Dampera - POMOCY!

PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

diskordia pisze:na tym samym damperze i takich samych ustawieniach-(pomijając różnice w rzeczywistej twardości) sprężyna manitou ma znacznie wolniejszy powrót,w porównianiu do sprężyn foxa - ja oceniam to na ok 20%. różnica jest wyrażnie odczuwalna.

Ty sobie na prawdę robisz jaja:)

Jeśli sprężyny mają różną twardość to jasne że powrót który przeciwdziała rozprężaniu się sprężyny będzie działał w oby przypadkach różnie. Bo działa one na niego z różną siłą, i od tego masz regulacje tłumienia powrotu żeby jej używać, zatem to nei sprężyna DNM muli Twoją zawiechę, tylko Twój zwieszony mózg, wmyśliłeś sobie coś i bez sensu powtarzasz. ;) Do tego wymika z tego Różnica 20%... jasne:D

Najpierw polecam Ci zmierzyć obie sprężyny, DNM zapewne najzwyczajniej w świecie jest bardziej miękka, przez co tłumienie muli. I nie ma tu nic do rzeczy że sprężyna ma "mniejszą rozprężalność" tylko oddziałuje na tłok z mniejszą siłą. Zamiast po wszystkich jechać, doucz się.

BTW. Jakiś tytuł techniczny chociaż masz? czy skończyłeś UAM-politologia i tylko "tak sobie myślisz"?
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Staram sie wydumać z czego mogły by wynikać różnice między sprężynami i było by to czuć na powrocie.

Jedyne na co mój ciemny umysł wpadł to właśnie błąd i staranność wykonania spręzyn dla przykładu:
(uwaga wartości z dupy)
IDEAŁ 350lbs -> na prawdę 350lbs (brak różnic w powrocie)
FOX 350lbs -> na prawdę 380 (powrót szybszy)
MANITOU 350lbs -> na prawdę 400 (powrót szybszy)
CC: 350lbs -> na prawdę 340 (powrót wolniejszy)

Co za tym idzie, jesli zalozymy je do tego samego dampera wszystkie skręcając na 1mm dostaniemy rozne efekty pracy ale... też rózny sag np na jednej 30% na drugiej 34% a na trzeciej 28%.

Wedle tego co Diskordia pisałeś miałes ten sam setup czyli sag musiał byc równy powiedzmy 30% na kazdej spręzynie, pomijam regulatory mogę uwierzyć, ze kazdy był tak samo we wszystkich testach.

Dla osiągnięcia sagu 30% na każdej sprężynie (mimo rzeczywistych różnic) trzeba ją różnie skręcić, wiec jeśli nie zachowałeś SAG-u Twoje badanie jest po prostu z d**y ;)

Jesli sag był równy czyli skręcenie każdej z nich się różniło ale zostało 30% wtedy jedynym parametrem różniącym jest NIEDOSKONAŁOŚĆ SPRĘŻYSTA.

Teraz ładnie sie przyznaj, że sag był różny albo w ogóle na niego nie patrzyłeś a jedynie na napisy na springach. Koniec tematu.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

cytat który zamieściłeś dot. niedoskonalości. odnosi się do takich samych sprężyn - oczywiste jest że bedą różnice ułamkowe-tak samo jak oczywiste że nie da się zrobić 2 identycznych.

jednak nie odnosi się do 2 różnych przedmiotów / producentów.
sens ma to co napisałeś o faktycznych różnicach w oznaczeniach.
czy jednak te niewielkie przekłamania miałyby taki duży wpływ??. i czy faktycznie spręzyny manitou są nieco twardsze od foxów? -

to nie był dokładny test- a jedynie zaobserwowany efekt (sag był podobny-mógł się różnic o jakiś tam drobny procent)- nie zastanawiałem się dlaczego tak się dzieje?
jeśli uważasz że sprężyny o takim samym oznaczeniu (zakładając ideał)
powinny zachowywać się tak samo?-to czym uzasadnisz to ,że średnica użytego drutu jest zupełnie inna? zmienia się i masa i sprężystość - przecież na logikę ,cieńszy drut będzie bardziej plastyczny od grubego pręta.

POLEK -jeśli masz zamiar brać udział w dyskusji? to może upewnij się że dobrze przeczytałeś/zapamiętałeś ,to co piszą inni..
nie ma tu ani słowa o DNM - a rozprawiamy o sprężynach o takiej samej twardości-a nie o 2 różnych ,jak napisałeś. zamiast wysilać się na tłumaczenie rzeczy oczywistych-wysil się choć na to ,aby nie cytować czegoś co nie zostało powiedziane.
zdaje się w tej dyskusji głosy podzieliły się po równo, 3 za i 3 przeciw
mojej teorii-
ja zasygnalizowąłem zjawisko,bo naocznie to stwierdziłem.proponuję zrobić to samo. -
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

Manitou a nie DNM, jasne, przez te bzdury ktore wypisujesz, pomylilem nazwy:)

Przeczytaj ponownie moj post bo widze ze nie zrozumiales...

różnice twardości w cytowanym tekscie sam ujales, wiec nie widze zeby ten cytat byl bezzasadny, napisalem o tym samym co off-road..
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Cytat jest odnośnie kopi spręzyn ale w przypadku rozważania teoria-praktyka.

Zasadę stosuje sie do kazdej sprezyny wszak masz tam zapis odnosnie materialu obróbki itp.

Ze względu na użyty materiał i obróbkę zakładając cel 350lbs faktycznie zwój moze być grubszy (manitou), cieńszy i rzadszy (tytanówki) lub sredni (stalowe np fox, marzocchi) ale docelowo mają mieć te same parametry.

Całość naszej dyskusji sprowadza się do błędu produkcyjnego który może dochodzić do 50lbs. Co za tym idzie zmienia nam sag więc ustawienia zawieszenia są diametralnie inne i faktycznie owe różnice jak najbardziej są wyczuwalne to nie podlega jakiejkolwiek dyskusji.

Jeśli już bym miał coś stwierdzać to fakt, ze manitou z tego badania ma bardzo dużą tolerancję na produkcji ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Klimatyzator
Posty: 12
Rejestracja: 16.02.2013 15:47:58
Kontakt:

Post autor: Klimatyzator »

diskordia wydaje mi sie ze to są właśnie te logiczne wypowiedzi, wyjasnienia off roada do ktorych tobie daaaaaleeeeeko daleko heh za wysokie progi na twoje nogi :) buzia
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

po to się kupuje damper z regulacjami, żeby zniwelować wpływ tego rozrzutu:)

A @disordia mnie zdenerwowal tekstem "nie polecam tych sprezyn bo mula zawieszenie" zamiast uzywac powyzszych... i nie siac takich bzdur.

Typowo rada z dupy, jak polecanie komuś podjecia prob rozkrecania tłumika z 55R "na siłę". Jak rozwiercanie tłumika w epiconie żeby zrobić "otwarta kapiel", (chyba otwarty syf) ;)

Gadka jak to że: FOX Vanilla R jest spoko damperem a RST 22A już nie - mimo że ich budowa jest identyczna... (ale zaraz czuje pojazd) ;) Czy jak to że Recon jest lepszy od Epicona bo to przeciez RS! (każdy kto miał wie co pracuje lepiej...)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
zero100
Posty: 355
Rejestracja: 14.03.2011 10:26:43
Kontakt:

Re: Sprezyna do Dampera - POMOCY!

Post autor: zero100 »

Dajmy na to ,że Audi produkuje auto które katalogowo rozpędza się do 100km/h w 6 sekund i BMW produkuje auto które rozpędza się do 100km/h w 6 sekund. Droga hamowania Audi wyniesie 120 metrów, droga hamowania BMW na takiej samej nawierzchni wyniesie 110 metrów. To też jest błąd produkcji?

Daj sobie spokój diskordia. Tacy ludzie jak off_road nawet jak zrozumieją o czym piszesz to nigdy nie przyznają Ci racji. Nie mówiąc już o takich geniuszach materiałoznawstwa jak Klimatyzator. Oczywiście nie obrażając nikogo. Buziaki. Kocham Was Wszystkich. Ave!
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

@zero100 rozsmieszyles mnie, to kwestia roznych hamulcow, wagi, opon...
(dla niewtajemniczonych hamulce- silnik moze nie byc totalnie powiazania), stad rozna droga hamowania.

asprezyna to maszyna prosta, i nie ma w niej prawa byc takich "cudow"

widzę że to Ty jestes mistrzem materialoznawstwa:) zatem, może jakis dowód kwalifikacji,wtedy uwierzymy Ci wszyscy!
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
Klimatyzator
Posty: 12
Rejestracja: 16.02.2013 15:47:58
Kontakt:

Post autor: Klimatyzator »

ten zero100 to pewnie jeden i ten sam matołek diskordia hiih no ten przyklad z samochodami siadł ci jak mało co! kurde to az woła o pomste do nieba haha gdzie sie rodzi taki ciemnogród hahahaha :)
Klimatyzator
Posty: 12
Rejestracja: 16.02.2013 15:47:58
Kontakt:

Post autor: Klimatyzator »

kilo kartofli waży mniej więcej tyle ile ogon szczura ile wazy cały szczur? bmw 760li? dobry wynik? hehe
zero100
Posty: 355
Rejestracja: 14.03.2011 10:26:43
Kontakt:

Post autor: zero100 »

PoleK pisze:@zero100 rozsmieszyles mnie, to kwestia roznych hamulcow, wagi, opon...
(dla niewtajemniczonych hamulce- silnik moze nie byc totalnie powiazania), stad rozna droga hamowania.

asprezyna to maszyna prosta, i nie ma w niej prawa byc takich "cudow"

Jedynym cudem jest to ,że Ty piszesz a ja to jeszcze czytam. Klimatyzatora już nie czytam bo tylko potwierdza moją regułę ,że na tym forum osoby w miarę inteligentne zdarzają się dość rzadko. I to zdecydowanie nie on.
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

zero100 pisze:Dajmy na to ,że Audi produkuje auto które katalogowo rozpędza się do 100km/h w 6 sekund i BMW produkuje auto które rozpędza się do 100km/h w 6 sekund. Droga hamowania Audi wyniesie 120 metrów, droga hamowania BMW na takiej samej nawierzchni wyniesie 110 metrów. To też jest błąd produkcji?
Zero100 żeś dowalił z tymi samochodami, podajesz przykład w którym badaniu podlega ileś set elementów, które mają rożne parametry pracy ( sprężyny które podlegają dyskusji mają "teoretycznie te same") , różne hamulce o różnej średnicy tarcz, o zaciskach które naciskają na różne tarcze z różna siłą pomijając klocki o rożnej powierzchni z różnych materiałów... i można by tak wymieniać blablabla
A tu mamy 2 elementy, 2 sprężyny o kilku parametrach, które podał producent, a dyskusja rozbija się oto że diskordia uważa że są jeszcze inne parametry, które według kilku osobą są nieistotne, ale wpływają na prace sprężyny (chodzi o jej powrót)
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

@zero100 pokazał że ironia w postach Klimatyzatora go przerosła...
@Diskordia zwątpił i sie przestał odzywać

Koniec tematu, bo widzę że tutaj gimnazjum i liceum wie lepiej, a wszyscy posługujący sie ironią i popierający wypowiedzi POWAŻNYMI (nie jak zero100, hehe) przykładami, są wg nich głąbami... i znów twierdzę że nikt nie dba o wartośc merytoryczną forum. wyszedł problem, wypowiedziało się 3 gimnazjalistów, 2 inżynierów i 2 po politologi, wyszło na to że tylko 2 grupa nie ma racji i koniec:D
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

Co nie zmienia faktu że z obiektywnego punktu widzenia, racje ma off-road
Bo diskordia pokazuje że jest tam "jakiś parametr" który wpływa na zmianę pracy sprężyny, "owego powrotu", ale jak się okazuje jest on nie istotny bo ma znikomy wpływ na wyczuwalną różnice w pracy A jeśli jest nie istotny nie wymagajmy by pan off-road zaprzątał sobie czym takim głowe HELOŁ. Przecie jeśli parametr o którym mówi diskordia, nie jest opisywany przez producentów sprężyn do damperow ( nie jest umieszczany w tabelach), jest nie istotny. To może pokłóćmy się oto że offroad nie wie że jazda w pełnie albo na słońcu powoduje zmianę parametru pracy sprężyn, bo pewnie zmienia, ale w tak mało istotnym pyci procencie że nie zawraca sobie nikt tym głowy aa offfroad jesteś głupi :P:P bo nie widziałeś tego... :roll:
A kiedy zrozumiał że nie ma do końca racji po prostu odpuścił, w jakimś małym stopniu ma, ale znikomym bo udowodnił coś :) ale nie pookrywa się to w żadnym przypadku z praktyką dobra nie chce mi się już myśleć na pisaniem tego posta dalej :P
PoleK masz racje, ale trzeba być za racją, moim zdaniem pan mądraliński za bardzo mądrował i dostał pstryczka w nos ;)
NorekO
Posty: 228
Rejestracja: 14.02.2011 18:40:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: NorekO »

A ja się zgadzam z obiema teoriami po trochu. Zarówno off_road jak i diskordia mają swoje racje. Pomimo tych samych napisanych na sprężynie parametrów nawet osoba która nie jest inżynierem stwierdzi że owe sprężyny są różne. Podejrzewam że żadna sprężyna stalowa nie ma dajmy na to 350lbs twardości pomimo takiego opisu, bo to jest wartość uśredniona z dość dużą tolerancją błędu. Sprężyny różnych producentów są różnej grubości, mają różną ilość zwojów, wagę i długość przy tej samej uśrednionej twardości, tylko nie wiem czy to wpływa aż tak odczuwalnie na powrót samej sprężyny do pierwotnego kształtu po skompresowaniu. Również przewinęło się przeze mnie wiele damperów i wiele sprężyn różnych producentów, natomiast nigdy nie zwróciłem uwagi czy "praca" jest aż tak różna, bo dostrajałem poprostu damper do pasującej mi pracy całego zawieszenia
wasall
Posty: 261
Rejestracja: 07.02.2011 14:21:38
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: wasall »

Ee chłopaki nie ma co robić spiny w temacie a tym bardziej sobie cisnąć bo pewnie prawda leży pośrodku jedynie wk***ia mnie to ze jakiś ziomek (chodzi mi o klimatyzator i inne lodówki) który nie ma o temacie pojęcia ciśnie komuś kto zwrócił uwagę na coś, a sam o tym nie ma pojęcia, przyglądam się tematowi od początku i się nie odzywam bo nie mam o tym bladozielonego pojęcia a gość wszedł nie wniósł nic do tematu ale ucisza innych... proponuje zakonczyc spinanie :D
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

off_road pisze:Staram sie wydumać z czego mogły by wynikać różnice między sprężynami i było by to czuć na powrocie.

Jedyne na co mój ciemny umysł wpadł to właśnie błąd i staranność wykonania spręzyn dla przykładu:
(uwaga wartości z dupy)
IDEAŁ 350lbs -> na prawdę 350lbs (brak różnic w powrocie)
FOX 350lbs -> na prawdę 380 (powrót szybszy)
MANITOU 350lbs -> na prawdę 400 (powrót szybszy)
CC: 350lbs -> na prawdę 340 (powrót wolniejszy)

Norek to o czym piszesz to błąd i niedokładność wykonania sprężyn o czym też pisał offroad, ja nie pozostawiam na panu diskordia suchej nitki
Ja też nie mam o tym większego pojęcia, tak na swój rozum pisze co mi się wydaje po przeczytaniu i śledzeniu całego tematu :D
Co jak co ale pod przykładem zero100 o samochodach brakuje tekstu pod spodem "zaufaj mi jestem inżynierem" :P
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

Ja sie doktoratu jeszcze nie dorobiłem, ale diskordia i zero100 mnie rozbawili do granic mozliwosci... :)

off-road ma racje o czym napisalem 1 swoim poscie w temacie, jasne ze sprezyny maja rozrzut i pisanie ze ta sprezyna muli zawieszenie bo sie jest nieogarnietym i sie tlumienia powrotu nie dostosowało, to czysta glupota. :)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość