Kona stinky 2005 i poprawa zawieszenia - 240mm damper.
Kona stinky 2005 i poprawa zawieszenia - 240mm damper.
Witam, otóż ostatnio pomyślałem nad tym żeby poprawić jakoś swoje zawieszenie w Konie stinky 2005 (jeżeli w ogóle się da), dlatego piszę do was co sądzicie o tym żeby włożyć damper o długości montażowej 240mm. Wiem, że wydaje mi się to nieosiągalne ale myslę, że wywiercenie jednego otworu w tak jakby "blaszce" która jest zespawana od rury podsiodłowej do tej rury skośnej która idzie od główki ramy do suportu. Włożyłbym tulejkę offsetową, aby wyżej troszkę o te 2mm otwór wywiercić i myślę, że wszystko by pasowało. Tylko pytanie do was, znawców, co o tym sądzicie i czy jest to wykonalne bo być może błędnie myślę? Poprawi to pracę zawieszenia, zmieni dużo charakterystykę? Może pogorszy? Czy ktoś się już kiedyś z czymś takim spotkał?
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
- Kontakt:
No dobra a co myślicie o tym, żeby zamontować damper 230mm, powinien wejść ale nie jestem teraz pewien, sprawdzać mi się nie chce, aczkolwiek zakładając, że wejdzie, dałoby radę tłoczek na 77 wymienić albo na większy niż 70? To też nie byłoby złym pomysłem w sumie, do tego miękka sprężyna 350 lbs, powinno się poprawić, ale nie wiem tego do końca.
Z ciekawości zapytam: co się ma "poprawić" przez takie kombinacje?enyoui pisze:powinno się poprawić
Bo raczej nie to, jak rower się będzie prowadził...
Ogólnie wygląda to tak, jakbyś wychodził z założenia, że więcej musi oznaczać lepiej. I nic innego nie bierzesz pod uwagę

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Tak jak napisal przedmowca - co sie ma poprawic?!
Jak dotad Twoje pomysly raczej wszystko pogorsza
Jedyne co osiagniesz zakladaniem tam dluzszego dampera, to spieprzenie geometrii ramy. Nic wiecej.
Samego tekstu o "wymianie tloczka na 77..." nie rozumiem. Dluzszy tlok = wieksza dlugosc calego dampera.
Ogolnie musisz najpierw wiele sie nauczyc o geometrii roweru, zawieszeniach i ich dzialaniu, zeby moc tak kombinowac, bo to co do tej pory wymysliles nie ma sensu
.
Jak dotad Twoje pomysly raczej wszystko pogorsza

Jedyne co osiagniesz zakladaniem tam dluzszego dampera, to spieprzenie geometrii ramy. Nic wiecej.
Samego tekstu o "wymianie tloczka na 77..." nie rozumiem. Dluzszy tlok = wieksza dlugosc calego dampera.
Ogolnie musisz najpierw wiele sie nauczyc o geometrii roweru, zawieszeniach i ich dzialaniu, zeby moc tak kombinowac, bo to co do tej pory wymysliles nie ma sensu

Może inaczej to ujmę. Uważam, że moje zawieszenie jest troszkę za twarde. Wiadomo, że nie mogę spodziewać się po tej ramie jakiś wielkich zmian..
Obecnie mam sprężynę 500 co prawda ale po zmianie na 350 lbs może być tak, że te zawieszenie będzie mi dobijać, a tego chciałbym uniknąć, ale nie kosztem twardości sprężyny lecz większym skokiem dampera. Jeżeli to co mówię jest bez sensu to rzeczywiście nie rozumiem działania zawieszenia.
Zamontowanie dłuższego dampera da mi więcej skoku, a za tym idzie zmniejszenie twardości sprężyny do nawet 300 lbs, ustawienie troszkę kompresji i będzie ten zakres pracy miał większy. Albo błędnie wszystko rozumuje. Jeżeli tak to powiedzcie mi czy są jakieś możliwości na zmianę pracy? Lepszy damper coś da, dłuższy, krótszy?
miki_ck znajomy powiedział to samo, aczkolwiek nie wychodzę z takiego założenia, chodzi mi tylko o zmienienie pracy zawieszenia, chciałbym pokombinować lecz tak żeby nic nie rozwalić i dlatego też postanowiłem założyć temat na forum aby się zapytać tych co się na tym znają lepiej ode mnie
Obecnie mam sprężynę 500 co prawda ale po zmianie na 350 lbs może być tak, że te zawieszenie będzie mi dobijać, a tego chciałbym uniknąć, ale nie kosztem twardości sprężyny lecz większym skokiem dampera. Jeżeli to co mówię jest bez sensu to rzeczywiście nie rozumiem działania zawieszenia.
Zamontowanie dłuższego dampera da mi więcej skoku, a za tym idzie zmniejszenie twardości sprężyny do nawet 300 lbs, ustawienie troszkę kompresji i będzie ten zakres pracy miał większy. Albo błędnie wszystko rozumuje. Jeżeli tak to powiedzcie mi czy są jakieś możliwości na zmianę pracy? Lepszy damper coś da, dłuższy, krótszy?
miki_ck znajomy powiedział to samo, aczkolwiek nie wychodzę z takiego założenia, chodzi mi tylko o zmienienie pracy zawieszenia, chciałbym pokombinować lecz tak żeby nic nie rozwalić i dlatego też postanowiłem założyć temat na forum aby się zapytać tych co się na tym znają lepiej ode mnie

Zdecydowanie.enyoui pisze:Lepszy damper coś da
Ale ogóle zabierasz się do wszystkiego trochę od dupy strony. Przecież pierwsze co powinieneś zrobić, to dobranie odpowiedniej twardości sprężyny. Bez tego nie ma sensu pakować nawet najlepszego dampera z milionem regulacji i kosmicznym systemem tłumienia.
A widzę, że nie próbowałeś nawet przymierzyć innej sprężyny, tylko od razu zakładasz, że pewnie będzie źle

Jeśli przy odpowiedniej twardości (+/- 30% sagu) damper będzie przelatywał przez skok za łatwo, to wtedy dopiero myślałbym nad zmianą. Ale nie na dłuższy, tylko lepszy po prostu. Chociażby z regulacją tłumienia szybkiej kompresji, której dhx 3 nie posiada, o ile dobrze pamiętam.
A tak jeszcze mi przyszło do głowy: cała reszta zawieszenia - wszystkie łożyska czy tulejki są w dobrym stanie? Bo to też potrafi w znacznym stopniu wpływać na jakość pracy całości.
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
enyoui, sprezyna 500ibs jest na ponad 100kg, zdajesz sobie z tego sprawe? ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
Może inaczej to ujmę. Uważam, że moje zawieszenie jest troszkę za twarde. Wiadomo, że nie mogę spodziewać się po tej ramie jakiś wielkich zmian..
Obecnie mam sprężynę 500 co prawda ale po zmianie na 350 lbs może być tak, że te zawieszenie będzie mi dobijać, a tego chciałbym uniknąć, ale nie kosztem twardości sprężyny lecz większym skokiem dampera. Jeżeli to co mówię jest bez sensu to rzeczywiście nie rozumiem działania zawieszenia.
Zamontowanie dłuższego dampera da mi więcej skoku, a za tym idzie zmniejszenie twardości sprężyny do nawet 300 lbs, ustawienie troszkę kompresji i będzie ten zakres pracy miał większy. Albo błędnie wszystko rozumuje. Jeżeli tak to powiedzcie mi czy są jakieś możliwości na zmianę pracy? Lepszy damper coś da, dłuższy, krótszy?
miki_ck znajomy powiedział to samo, aczkolwiek nie wychodzę z takiego założenia, chodzi mi tylko o zmienienie pracy zawieszenia, chciałbym pokombinować lecz tak żeby nic nie rozwalić i dlatego też postanowiłem założyć temat na forum aby się zapytać tych co się na tym znają lepiej ode mnie
To zamiast z 500 od razu na 350 to daj 450 albo 400 i będzie


Dzięki za rady, ale tak czy siak tłoczek dampera mam o długości 63mm przy długości montażowej 222mm a powinienem z tego ci mi się zdaje 70mm. Więc najpierw pomyślę nad wymianą dampera na 216mm albo na 222/70mm, dhx 5.0 albo może manitou jakiś, zobaczymy, myślę, że tematu nie ma co ciągnąć, wystarczająco się wyczerpał. PS. sprężynę 350 lbs założę jeszcze.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość