Ustawienia Bottom Out w Fox RC4

premier
Posty: 61
Rejestracja: 11.05.2006 15:29:54
Kontakt:

Ustawienia Bottom Out w Fox RC4

Post autor: premier »

Witam mam pytanie natury technicznej odnośnie Foxa RC4.
Mianowicie jak wygląda regulacja ciśnienia w komorze IFP w odniesieniu do wymiaru objętości tejże komory.
Np zakres regulacji ciśnienia wynosi 125-200psi a objętości 4 pełne obroty.
Teraz czy najpierw ustalamy objętość komory np wkręcając 2 obroty i następnie ustalamy żądane ciśnienie czy odwrotnie?
Rozważania wynikają z tego, że ustalając ciśnienie na max wykręconej komorze na 200psi i później wkręcając ją max czyli na 4 obroty zwiększymy ciśnienie powyżej 200psi na skutek zmiany objętości komory.

Pytam generalnie, bo jakoś nikt nigdzie jasno nie rozpisał kolejności jak opisałem powyżej.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

1. Ustalenie wielkości komory na relatywnie niskim ciśnieniu.
2. Ustalenie ciśnienia właściwego.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
premier
Posty: 61
Rejestracja: 11.05.2006 15:29:54
Kontakt:

Post autor: premier »

Tak myślałem ale wolałem się upewnić.
Dzięki.
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Ciśnienie reguluje sie przy BO na minimum. I generalnie 125psi ktore zaleca fox to bardzo malo jak na damper...
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Schokowafel pisze:Ciśnienie reguluje sie przy BO na minimum. I generalnie 125psi ktore zaleca fox to bardzo malo jak na damper...
stare Swingery mają 50psi jaki minimum, pierwsze DHXy miały 75psi, więc nie wiem czy 125 to tak mało ;) moim zdaniem średnio. Sam jeżdże na 130psi. Owszem, w porównaniu do Roco, to bardzo mało ;)
Ale wracając do DHXa, nie czuć różnicy w kręceniu pokrętłem przy 125 czy przy 170psi. Ale na wszelki spuszczasz do 125, regulujesz, ustawiasz jak Ci pasuje.
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Swingery maja male cisnienie ze względu na SPV. Natomiast dopiero ciśnienie 180 a lepiej 200psi zapobiega kawitacji oleju, damper mniej się grzeje, tlumienie dziala płynniej, stabilniej co sprawia ze nie szmaci jak glupi i nie gubi tlumienia.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość