Wolna Dyskusja Użytkowników

Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Nie spasuje, już pisali o tym na PB że zamiana kołnierzy czy dorobienie adapterów nie wchodzi w grę bo sam korpus piasty jest szerszy i przy adapterach tarcza nie będzie ustawiona w zacisku hamulca.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ale chyba dotyczy to tylko Pike Sid i Reba na 29" - co mnie uspokaja :)
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Odległość tarczy od krawędzi piasty jest raczej stała niezależnie od jej szerokości
W końcu mocowanie masz w standardzie IS/PostMount
To samo tyczy się odległości kasety od krawędzi osi, musi się zgadzać ze standardem

Najlepiej byłoby porównać dokumentacje techniczną, postaram się do niej dokopać
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

a nie prawa Sokół. Piasta 100x15 ma 5mm bliżej tarczę od krawędzi piasty ;) stworzenie 110x15 miało na celu pozostawienie tej (mniejszej w stosunku do 110x20) odległości by rozstawic szerzej kolnierze
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

To w takim razie dajesz piastę 100x15 i tulejkę 10mm po stronie bez tarczy i przeciągasz koło na szprychach
Wątpię żeby w tylnej pieście zmienili tą odległość bo to by wprowadziło utrudnienia w projektowaniu haków
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Komentarz próbny po miesięcznym banie.
Back in black
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Sokół, nie chciałbym mieć praktycznie pionowych szprych po stronie hamulca ;) Wystarczy mi że teraz po kilku jazdach muszę naciągać od nowa wszystkie szprychy.
Obrazek
Tak to wygląda, odległość dla standardowych piast jest ta sama - 5,7mm od krawędzi wewnętrznej wahacza. Czyli w nowym standardzie stara piasta musiałaby mieć 5mm tulejki bądź adapter 5mm aby to spasowało. Albo przesunąć ewentualnie zacisk 5mm do koła.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

To że porozsuwali kołnierze nie znaczy że przesunęli też mocowanie tarczy
W tym co wrzuciłeś nie ma rozróżnienia na szerokość piasty, stała jest odległość od krawędzie haka i tyle
Masz gdzieś dokumentację tego 148 Boost?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

15x110 w stosunku 20x110 ma kołnierze szerzej.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

15x110 już ustaliliśmy, że ma inaczej mocowanie tarczy
Teraz jak jest z tylną
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

aa... no tak, pytasz teraz o te 148. Akurat to jest totalnie bez sęsu bo nie wiem co zmienią 2mm...
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Sprawdziłem-tarcza prosta, ale ma odchył ok.2mm z powodu krzywej ośki czy czegoś tam, jeden klocek jest krzywo zdarty-u góry jest grubszy, a na dole chudszy, a klamka jest nowa. Nie morze to być wina zapowietrzenia, bo jak już napisałem tak było też zaraz po odpowietrzeniu.
Zacisk to shimano slx bl-m665
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Morze to jest głębokie i szerokie :P
No to jak masz krzywo koło to nie spodziewałbym się dobrego działania hamulców.
Odpowietrzanie można zrobić źle ;)
Z gówna bata nie ukręcisz.
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Ale jak kupiłem rower to działało. Ale koło nie jest znowu, aż tak krzywe żeby hamulec źle działał. Jak byś widział to byś wiedział, że nie jest to możliwe :wink:
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Obstawiam że masz w jednym miejscu mocno ubrudzoną tarczę, to chyba jako jedyna opcja pasuje do "pulsującej" siły hamowania. Generalnie mało przyjemna sprawa, poszukaj w necie artykułów jak taką wyczyścić, klocki też się pewnie ufajtały.
http://brooce.pinkbike.com
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Tarcze przejechałem papierem toaletowym nasączoną benzyną ekstrakcyjną.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

"przejechać" to trochę mało, ja zawsze szorowałem szmatką z benzyną dość konkretnie, później jeszcze myłem gorącą wodą z "ludwikiem" do mycia naczyń. Klocki przynajmniej z wierzchu papierem ciernym żeby zetrzeć pierwszą warstwę (jak są mocno brudne to wypalić, albo nawet wymienić), a później trzeba od nowa dotrzeć hamulec ostrymi hamowaniami jeszcze przez jakiś czas.
http://brooce.pinkbike.com
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Na razie tego nie sprawdzę,bo mam marcoka rozebranego.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
skytex12
Posty: 244
Rejestracja: 30.12.2014 01:56:31
Lokalizacja: Pszów/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: skytex12 »

Nieznajomy
Popsikaj tarcze i klocek zmywaczem do hamulców, ja używam CRC Brakleen ale niezastąpiony w tej klasie jest motorex brake cleaner. Są to preparaty głównie do samochodów i motocykli ale hamulce rowerowe też tym spokojnie można psikać. Znajomy kiedyś przez przypadek polał tarczę olejem i dowiedział się o tym dopiero gdy zahamował. To wziął motorexa, popsikał tarczę i dokładnie klocek (bez rozbierania) i chodziło jak nowe. Ja przed chwilą też potraktowałem CRC Brakleenem Avida Code 5 z przodu i już teraz widzę że hamuje wiele lepiej a co będzie jak sie rozgrzeje :D
http://www.pinkbike.com/u/bizon1807/
Specialized Demo 8 2010 + Rock Shox Boxxer Team 2011
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości