Strona 60 z 121

: 18.03.2015 19:48:58
autor: Vinrael
Nie spasuje, już pisali o tym na PB że zamiana kołnierzy czy dorobienie adapterów nie wchodzi w grę bo sam korpus piasty jest szerszy i przy adapterach tarcza nie będzie ustawiona w zacisku hamulca.

: 18.03.2015 19:54:26
autor: MUSZEL
ale chyba dotyczy to tylko Pike Sid i Reba na 29" - co mnie uspokaja :)

: 18.03.2015 20:59:08
autor: Sokół
Odległość tarczy od krawędzi piasty jest raczej stała niezależnie od jej szerokości
W końcu mocowanie masz w standardzie IS/PostMount
To samo tyczy się odległości kasety od krawędzi osi, musi się zgadzać ze standardem

Najlepiej byłoby porównać dokumentacje techniczną, postaram się do niej dokopać

: 18.03.2015 21:16:59
autor: MUSZEL
a nie prawa Sokół. Piasta 100x15 ma 5mm bliżej tarczę od krawędzi piasty ;) stworzenie 110x15 miało na celu pozostawienie tej (mniejszej w stosunku do 110x20) odległości by rozstawic szerzej kolnierze

: 18.03.2015 21:21:58
autor: Sokół
To w takim razie dajesz piastę 100x15 i tulejkę 10mm po stronie bez tarczy i przeciągasz koło na szprychach
Wątpię żeby w tylnej pieście zmienili tą odległość bo to by wprowadziło utrudnienia w projektowaniu haków

: 19.03.2015 01:12:44
autor: LestatBiker
Komentarz próbny po miesięcznym banie.

: 19.03.2015 01:27:27
autor: Vinrael
Sokół, nie chciałbym mieć praktycznie pionowych szprych po stronie hamulca ;) Wystarczy mi że teraz po kilku jazdach muszę naciągać od nowa wszystkie szprychy.
Obrazek
Tak to wygląda, odległość dla standardowych piast jest ta sama - 5,7mm od krawędzi wewnętrznej wahacza. Czyli w nowym standardzie stara piasta musiałaby mieć 5mm tulejki bądź adapter 5mm aby to spasowało. Albo przesunąć ewentualnie zacisk 5mm do koła.

: 19.03.2015 09:49:48
autor: Sokół
To że porozsuwali kołnierze nie znaczy że przesunęli też mocowanie tarczy
W tym co wrzuciłeś nie ma rozróżnienia na szerokość piasty, stała jest odległość od krawędzie haka i tyle
Masz gdzieś dokumentację tego 148 Boost?

: 19.03.2015 10:26:53
autor: MUSZEL
15x110 w stosunku 20x110 ma kołnierze szerzej.

: 19.03.2015 10:28:16
autor: Sokół
15x110 już ustaliliśmy, że ma inaczej mocowanie tarczy
Teraz jak jest z tylną

: 19.03.2015 12:17:08
autor: MUSZEL
aa... no tak, pytasz teraz o te 148. Akurat to jest totalnie bez sęsu bo nie wiem co zmienią 2mm...

: 19.03.2015 17:34:40
autor: Nieznajomy1596
Sprawdziłem-tarcza prosta, ale ma odchył ok.2mm z powodu krzywej ośki czy czegoś tam, jeden klocek jest krzywo zdarty-u góry jest grubszy, a na dole chudszy, a klamka jest nowa. Nie morze to być wina zapowietrzenia, bo jak już napisałem tak było też zaraz po odpowietrzeniu.
Zacisk to shimano slx bl-m665

: 19.03.2015 17:54:46
autor: KubaLa
Morze to jest głębokie i szerokie :P
No to jak masz krzywo koło to nie spodziewałbym się dobrego działania hamulców.
Odpowietrzanie można zrobić źle ;)

: 19.03.2015 18:38:29
autor: Nieznajomy1596
Ale jak kupiłem rower to działało. Ale koło nie jest znowu, aż tak krzywe żeby hamulec źle działał. Jak byś widział to byś wiedział, że nie jest to możliwe :wink:

: 20.03.2015 21:18:19
autor: brooce
Obstawiam że masz w jednym miejscu mocno ubrudzoną tarczę, to chyba jako jedyna opcja pasuje do "pulsującej" siły hamowania. Generalnie mało przyjemna sprawa, poszukaj w necie artykułów jak taką wyczyścić, klocki też się pewnie ufajtały.

: 21.03.2015 06:44:56
autor: Nieznajomy1596
Tarcze przejechałem papierem toaletowym nasączoną benzyną ekstrakcyjną.

: 21.03.2015 18:29:14
autor: brooce
"przejechać" to trochę mało, ja zawsze szorowałem szmatką z benzyną dość konkretnie, później jeszcze myłem gorącą wodą z "ludwikiem" do mycia naczyń. Klocki przynajmniej z wierzchu papierem ciernym żeby zetrzeć pierwszą warstwę (jak są mocno brudne to wypalić, albo nawet wymienić), a później trzeba od nowa dotrzeć hamulec ostrymi hamowaniami jeszcze przez jakiś czas.

: 23.03.2015 07:07:38
autor: Nieznajomy1596
Na razie tego nie sprawdzę,bo mam marcoka rozebranego.

: 23.03.2015 13:59:21
autor: skytex12
Nieznajomy
Popsikaj tarcze i klocek zmywaczem do hamulców, ja używam CRC Brakleen ale niezastąpiony w tej klasie jest motorex brake cleaner. Są to preparaty głównie do samochodów i motocykli ale hamulce rowerowe też tym spokojnie można psikać. Znajomy kiedyś przez przypadek polał tarczę olejem i dowiedział się o tym dopiero gdy zahamował. To wziął motorexa, popsikał tarczę i dokładnie klocek (bez rozbierania) i chodziło jak nowe. Ja przed chwilą też potraktowałem CRC Brakleenem Avida Code 5 z przodu i już teraz widzę że hamuje wiele lepiej a co będzie jak sie rozgrzeje :D