Strona 7 z 9
: 23.06.2008 00:52:29
autor: ChuckNorris
Ale pleciecie czy ktoś z was zaprojektował kiedyś rower nie?
A ten gość tak i całe życie jeździł na 26" w DH skoro miał pod dostatkiem 26" i taniejh to po jakiego ch***a przesiadł się na coś większego i, w waszym mniemaniu, mniej zwrotnego?
Wygrana kolejna na 29erach DH + XC w 1!
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=393118
Who says 29ers can't be DH bikes??
Hubby and I raced our 29ers at the 20th Annual Keyesville Classic this weekend in the all mountain stage race. That means 3 races in 2 days on 1 bike.
I rode my VooDoo Canzo 29er for DH, short track, and XC, and he rode his fairly brand spanking new Lenz Lunchbox.
We both won downhill for our age groups Go figure!!
29"x2,6" pod DH! od WTB
Opony FR 29er na rowerze Mike’a Curiaka
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=425325
Wypowiedź o trakcji na 29erze
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=4 ... ostcount=7
I am riding the same or bigger gears as on a 26er. When the larger wheel is taken into account I'm riding much bigger gear inches than on a 26er.
I NEVER use the inner chainring anymore.
The reason is traction. Some who has never ridden a 29er doesn't realize how much of their energy is going toward maintaining traction. On a 29er that energy goes into the pedaling.
Also, due to the greater gyroscopic force of the wheels, a 29er is a more stable pedaling platform.
Standing on a 26er is dicey compared to a 29er[…]
Kwestia – czemu tak długo czekano na duże koło 622mm w MTB + wrażenia nowego użytkownika.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=413701
Duże koła poprawiają bezpieczeństwo
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=4 ... stcount=29
i
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=4 ... stcount=13
just spent another weekend on a 6" Turner 26er because I swapped bikes so friend could ride my new 29er.
People talk about 26 being good for FR and AM, but in rocky and rooty steep sections, they're very nervous. They dropped into holes and got trapped behind bumps that never give me an issue on the 29er, despite 160mm of Fox 36 to compensate.
OBVIOUSLY, the 26 wheels are stronger and in other conditions there's no substitute for extra travel, but this bike reminds me why I like big wheels so much.
Nie widzę dalszego sensu stosowania 559mm poza zawodami typu akrobacja. Dobrze zbudowany 29er ma sporą przewagę.
: 23.06.2008 01:11:00
autor: SeraaX
znowu Ty :]
idź produkuj się gdzie indziej, czy np idź na rower zamiast lądować posty w bzdurną dyskusję, w której nie masz praktycznie własnego zdania,a ni tym bardziej doświadczenia.
Bo teorie są różne, to jest lepsze na czym się komu lepiej jeździ, a że koła 29 nie są zbyt popularne w pucharach dh znaczy to że na razie są gorsze i nic nie wskazuje ze to się zmieni.
BTW:
ciekawy tekst od najprawdopodobniej nieistniejącej już manufaktury Spirit Bikes:
"Poniżej podaję garść informacji charakteryzujących zachowanie roweru z tylnym kołem 24" w porównaniu z kołem 26":
1. Mniejsze koło jest bardziej sztywne z uwagi na krótsze szprychy i mniejszy promień rawki.
2. Mniejsze koło ma mniejszy moment bezwładności - rower łatwiej przyspiesza ale tez łatwiej hamuje, dzięki mniejszemu momentowi żyroskopowemu łatwiej jest rower przechylać na boki.
3. Z uwagi na mniejszy promień koła, w momencie zetknięcia z przeszkodą (próg, kamień itp.) powstaje mniejszy moment hamujący rower.
4. Częstotliwość uderzeń klocków protektora w podłoże jest większa dla koła 24'' w efekcie czego szczególnie przy pełnym speedzie uzyskujemy lepszą przyczepność opon i kontrolę jazdy na wprost i w zakręcie.
5. Koło mniejsze obraca się z większą prędkością obrotową dzięki czemu występują lepsze warunki do aplikowania siły w hamulcu tarczowym - dłuższa droga tarcia."
: 23.06.2008 08:21:48
autor: Steel2
Chuck > idź zbuduj sobie rower nawet na 50" kółkach i nie męcz nas już tym tematem. Dowody jakie przedstawiasz są żałosne. Dobre bo wygrał ? To dajmy Samowi bmx a Tobie najnowszą zjazdówkę, i tak Sam Cię objedzie > wniosek ? Koła 20" są lepsze do DH.
Nawet jeżeli są 29" najlepsze to dlaczego nie 30" albo 32" ? Nie ma co oszczędzać.
Nie zawsze najlepsze rozwiązania wchodzą do produkcji, czasem te gorsze, ale które ludzie zaakceptują.
: 23.06.2008 10:29:55
autor: Spaced
ChuckNorris prosze cie. Nie napisałes tutaj nic od siebie tylko cytujesz innych. Cudze kontrargumenty traktujesz wybiórczo poniewaz nie posiadasz widzy o DH wiec nie jestes osoba, która powinna prowadzić tą dyskusje. Wszyscy byli nia zmeczeni dawno temu. Ktos bedzie chciał to zacznie dyskutowac w twoich linkach z ludzmi majacymi jakiekolwiek pojecie o tym co mówia, a teraz zostaw ten temat w spokoju bo twoje próby wznowienia tematu liczać na to, ze ludzie zapomnieli jakie głupoty pieprzyłeś są żałosne...
: 23.06.2008 11:49:53
autor: B.Z.
CN - weź ty się lecz na głowę.
Po pierwsze, jeśli już dajesz linka do anglojęzycznego forum to nie przepisuj tego co tam napisali, a jak już przepisujesz to po polsku. Wszyscy znamy angielski, ale to jest do ***** wacława polskie forum, gdybyśmy chcieli pisać po angielsku to byśmy korzystali z zgranicznych boardów.
Po drugie - Kubica też wygral w Montrealu, a chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie powie, ze to BMW to najlepszy wóz.
Po trzecie - nikogo to nie obchodzi co piszesz. Każdy kto jeździ w DH sam wie co mu jest potrzebne. Ja mam 180 cm wzrostu (czyli najbardziej średni ze średnich) i do lekkiego FR i DH nie wyobrażsam sobie większego koła. Nawet koła 26 potrafiłem pokrzywić. A jeśli twierdzisz, że lepiej sobie taki rower radzi z nierównościmi to na pewno nie wiesz o czym piszesz. W moim rowerze sprawę załatwia 15 cm skoku z przodu i z tyłu, nie potrzebuję nic bezpieczniejszego ani szybszego na nierównościach, a przecież nie ma problemu jeśli ktoś by chciał miec 25 cm skoku z tyłu i 20 z przodu
: 23.06.2008 11:53:00
autor: Spaced
B.Z. tak tylko to były jakies małe wyscigi i to pewnie w klasie nie pro tylko którejść z niższych wiec osiągniecie zerowe. W sport jakbyś wystartował pewnie tez byłbyś w czołowce.
BTW. Czy on znowu daje cytaty z nie DH for? Srodkowa zebatka? Bo to sugeruje przednie biegi...
: 23.06.2008 13:40:16
autor: kamillr
Hm a że tak spytam, bo ja ciemny jestem, jeśli mniejsze koło sztywniejsze, mocniejsze a przy tym lżejsze czemu by nie zrobić tak jak w MX ? tzn dać koła 20' przód 17' tył (przykładowo) i dać opony z bardzo wysokim profilem. Nie było by to najlepsze rozwiązanie?
: 23.06.2008 13:41:22
autor: Spaced
kamillr to by było cięzkie rozwiązanie. Do tego nie wiem czy opory toczenia nie zrobiłby sie na oponie nagle nienormalnie duze.
: 23.06.2008 13:47:57
autor: kamillr
Właśnie Spaced ale jak by jakieś opony kevlarowe jakieś tam fajne rozwiązania, wysoki profil a przez to bierznik nawet na ściance, a opory toczenia ograniczyło by się nie zbyt agresywnym bierznikiem który i tak by trzymał.
: 23.06.2008 14:04:25
autor: Spaced
kamillr za bardzo nie rozumiem co sugerujesz? Ze wysoki profil poprawi trzymanie? Wiekszosc opon dh m prostokatny przekrój wiec nic by to nie dało. Do tego miałbys ciezkie opony. Odchudzenie ich spowodowałoby, ze scianki nie trzymałyby i opona slizgałaby sie po sobie.
: 23.06.2008 15:23:10
autor: Jaca
mi patent z małymi kołami wydaje się nie być stosowany tylko z tego względu, że małe koło łatwiej wpada w dziury, a rower w przeciwieństwie do motoru nie ciągnie w każdych warunkach i nie przetoczy się po każdej dziurze.
dla każdego roweru w zależności od przeznaczenia rozmiar koła wydaje się być idealnym (?) kompromisem między wytrzymałością koła i zdolnością do przetaczania się przez przeszkody.
: 23.06.2008 17:23:26
autor: kamillr
Spaced Wysoki profil a przy tym hmm więcej bierznika na bokach? Ja sobie to tak wyobrażam. Jaca widziałeś jak wygląda koło w MX? Ono mimo tego, że jest małe ma dużą opone i wysokością niczym nie różni się od rowerowego.
: 23.06.2008 17:26:40
autor: Spaced
kamillr no ale to po prostu opona o prostokatnym profilu. Robia juz takie w DH wiec nic sie nie zmieni. Żadnego bonusa przyczepności.
Poza tym pamietasz - CIEŻKA OPONA! To podstawowy problem, który zabije pomysł.
Do tego wyższy profil to jak juz mówilem ślizganie sie opony jesli ona ma nie ważyć tyle co MX wiec pomysł totalnie bez sensu.
Inna sprawa to to, że to kolejny standard co zawyża ceny. Jeden standard na wszystkie dyscypliny zdecydowanie pomaga. Próbowałem to chuckowi wytłumaczyć ale trolle nie lubia innych ludzi słuchać
: 23.06.2008 17:38:05
autor: Jaca
kamillr, wiem jak wygląda koło mx, przypadkiem posiadam takowe i miałem przyjemność zaplatania. :] przednia opona jest wymiarowo niewiele większa od nokiana gazzaloddi 3.0, a tylna prawie jak w maluchu, ale mimo to koło jest dość nieduże, po prostu jest napędzane i silnik wyciągnie je z prawie każdej dziury, na rowerze to nie przejdzie.
Co do sprawy tematu - wszystko już zostało powiedziane i chyba nikt więcej nie będzie się kłucił, że 29 lepsze, skoro tak nie jest na dzień dzisiejszy
: 23.06.2008 17:41:12
autor: kamillr
OK
Spaced rozumiem, ale cały czas siedzi mi to w łebie, wyobraź sobie, że opona byłaby WIELE większa, od ramy zależnie - szersza i dlatego byłaby większa przyczepność i jeszcze jako zwijana zbiło by się troche wagi, na samej obręczy zbiłoby się dużo wagi była by poprostu mniejsza i mocniejsza.
Inna sprawa to to, że to kolejny standard co zawyża ceny.
- nie mówie tu o zwykłych śmiertelnikach, bo dla nas najlepsze jest to co jest teraz dostępne, ale jeśli byłoby to lepsze czemu np. nie mogło by tego Team Honda wprowadzić w życie? Im beż różnicy - sami sobie wszystko zrobią.
: 23.06.2008 17:45:01
autor: quake
kamillr pisze:Team Honda
Po pierwsze team Honda juz nie istnieje.
Po drugie - a pomyslales o tym ze to po prostu NIE bylo by lepsze?
przeczytaj dokladnie to co wyzej koledzy napisali i zrozum - to beznadziejny pomysl.
: 23.06.2008 17:57:03
autor: SeraaX
a opony zwijane to tez porażka zazwyczaj.
: 23.06.2008 18:24:30
autor: Spaced
SeraaX on chce jeszcze zeby one wyższe były...
: 23.06.2008 19:05:42
autor: SeraaX
ja sobie wyobraziłem jak by to pracowało
jak oponki w monster truckach na zakrętach :]