>>> Suntour Duro - tuning <<<
jestem po XXX browcach - rozkopałem właśnie mojego duracza i wpadł mi do głowy pewien pomysł <jak to po piwku> więc:
zamiast wrzucać podkładki wyciagając amora nie lepiej byłoby przedłuzyć lewą szpilkę ma ok 125 mm przestrzeni pracy <skok amora> - szpila z tłumika posiada go natomiast ok 140 mm - tak przedłużyc lewa aby miała także 140 mm przestrzeni pracy(czy jak kto by to tam chciał nazwać) - nastepnie skrócic sprężyny <ok 3 mm> odpowiadajace za wytłuminie powrotu- następnie nawiercić 2 dziury w tłumiku i skrócic elastomer - dajmy na to o 20 mm - no i wreszcie wlac olej 5 W jak juz wszystko będzie wkupie, a i bym zapomniał rozklepac spręzyny minimalnie. w rezultacie przewiduje że mozna by uzyskac 140 mm rzeczywistego- płynnego skoku z duracza.
Moje pytanie jest takie- czy ktos juz dokonywał takiej przeróbki i mógłby mi udzielić ewentualnie jakis porad ampropos tego.
zamiast wrzucać podkładki wyciagając amora nie lepiej byłoby przedłuzyć lewą szpilkę ma ok 125 mm przestrzeni pracy <skok amora> - szpila z tłumika posiada go natomiast ok 140 mm - tak przedłużyc lewa aby miała także 140 mm przestrzeni pracy(czy jak kto by to tam chciał nazwać) - nastepnie skrócic sprężyny <ok 3 mm> odpowiadajace za wytłuminie powrotu- następnie nawiercić 2 dziury w tłumiku i skrócic elastomer - dajmy na to o 20 mm - no i wreszcie wlac olej 5 W jak juz wszystko będzie wkupie, a i bym zapomniał rozklepac spręzyny minimalnie. w rezultacie przewiduje że mozna by uzyskac 140 mm rzeczywistego- płynnego skoku z duracza.
Moje pytanie jest takie- czy ktos juz dokonywał takiej przeróbki i mógłby mi udzielić ewentualnie jakis porad ampropos tego.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 14.07.2006 21:22:18
- Lokalizacja: kaczogrod
- Kontakt:
yo:D mam takie pytanko, robil juz ktos cos takiego ze do drugiej goleni gdzie jest sam elastomer ze sprezyna wyciagnal to i wlozyl drugi tlumik z olejem?? jak by to chodzilio :| bo jak wyciaglem sprezyne i byl sam tlumik to amor byl bardzo miekutki ale jakby dolac jakiego oleju i troche opasek wlozyc:PP jak ktos cos takiego probowal niech cos napisze:PP pzdr:D
http://www.kfr.pl/ <- KFR [ już działa! ]
http://www.pinkbike.com/photo/1333549/
http://www.pinkbike.com/photo/1333549/
AdeK___ to jest nienajlepszy pomysł. Amor będzie zamulać i będzie mniej czuły na nierówności. Na cholerę Ci opaska, będzie tragicznie bo miękka sprężyna z tłumika spowoduje, że amor będzie odbijać przez 2 sekundy od max wbicia:/ Z kolei z jednym tłumikiem i bez sprężyny z lewej goleni amor nadaje się na wagę do 35kg.........
siemka
mialem nadzieje ze nie bede juz musial tutaj pisac i ze nie bede mial zadnych problemow z duro. Problem jaki mam juz sie pojawil na forum ale u mnie ma to inna postac. Mianowicie robilem dzisiaj ogolny serwis duro. wymiana oleju czyszczenie uszczelek itd. Gdzy chcialem zlozyc amorka pojawil sie problem. Korek od strony gdzie jest tlumik nie chce sie przykrecic. Sprawa wyglada tak ze jak odkrece te czarne plastiki z korka to koreczek sie ladnie przykreca a z plastikami nie ma bata. Probowalem naciagnac amorka i przykrecic ale nie daje rady. Probowalem na chama kluczem i tez nic. Nic w budowie duro nie zmienialem zmienilem tylko olej. Nic nie wskazuje na to ze cos sie roz...... wczesniej wiele razy zmienialem olej i nie mialem wczesniej tego problemu. Moze ktos z was mial cos podobnego. Jak cos to gg 7438523 albo na priva bylbym bardzo wdzieczny za pomoc
Dodam ze moze tak byc ze ten plastik blokuje o kardrige
pozdro
mialem nadzieje ze nie bede juz musial tutaj pisac i ze nie bede mial zadnych problemow z duro. Problem jaki mam juz sie pojawil na forum ale u mnie ma to inna postac. Mianowicie robilem dzisiaj ogolny serwis duro. wymiana oleju czyszczenie uszczelek itd. Gdzy chcialem zlozyc amorka pojawil sie problem. Korek od strony gdzie jest tlumik nie chce sie przykrecic. Sprawa wyglada tak ze jak odkrece te czarne plastiki z korka to koreczek sie ladnie przykreca a z plastikami nie ma bata. Probowalem naciagnac amorka i przykrecic ale nie daje rady. Probowalem na chama kluczem i tez nic. Nic w budowie duro nie zmienialem zmienilem tylko olej. Nic nie wskazuje na to ze cos sie roz...... wczesniej wiele razy zmienialem olej i nie mialem wczesniej tego problemu. Moze ktos z was mial cos podobnego. Jak cos to gg 7438523 albo na priva bylbym bardzo wdzieczny za pomoc
Dodam ze moze tak byc ze ten plastik blokuje o kardrige
pozdro
http://www.pinkbike.com/photo/1399733/
Siuda jezeli ktos jeszcze mial taki problem to prosze: problem polega na wcisnieciu orinigu do tlumika, czyli ta gumowa uszczelka przy korku. rozwiazanie jest proste, wystarczy w dwie osoby, jedna srubokretem wcisnie ta czesc korka ktora mozna na docisk odlaczyc na ktorej jest ta uszczelka, a druga wkreci korek. jezeli to nie pomoze to wymiana oringu, kwestia 0,6-1zl - tego nie polecam bo tlumiak moze stracic szczelnosc.
pozdro 360'
pozdro 360'
http://tiny.pl/42t5
^ Allegro - Zapraszam ^
^ Allegro - Zapraszam ^
Mam zamiar wkrótce rozebrać duracza w celu przeczyszczenia, zdjęcia tej opaski z pałeczki w tłumiku i wymiany oleju. To jaki olej mam wlać żeby był nie za miękki nie za twardy (jeżdżę bardzo wszechstronnie)5W? 10W? 15W? (mam zamiar wlać taką samą ilość), (mam zamiar jeździć sporo w zimie) i waże około 70 kg aha i jaką gęstość ma oryginalny (fabryczny) olej w duraczu ? Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości