Strona 8 z 22
: 27.10.2006 19:46:57
autor: uczak16
Ej jakie uszczelki beda pasowac do duro ? od bombera by byly czy raczej nie? bo chce zrobic kapiel a strasznie mam uszczelki zjechane i myslalem nad tymi od bombera ale niejestem pewien
: 27.10.2006 20:42:49
autor: Ajz
uczak16 nowe te 'sprezynki' na stare uszczelki i powinno byc ok.
: 27.10.2006 23:30:19
autor: tinkki
jestem po XXX browcach - rozkopałem właśnie mojego duracza i wpadł mi do głowy pewien pomysł <jak to po piwku> więc:
zamiast wrzucać podkładki wyciagając amora nie lepiej byłoby przedłuzyć lewą szpilkę ma ok 125 mm przestrzeni pracy <skok amora> - szpila z tłumika posiada go natomiast ok 140 mm - tak przedłużyc lewa aby miała także 140 mm przestrzeni pracy(czy jak kto by to tam chciał nazwać) - nastepnie skrócic sprężyny <ok 3 mm> odpowiadajace za wytłuminie powrotu- następnie nawiercić 2 dziury w tłumiku i skrócic elastomer - dajmy na to o 20 mm - no i wreszcie wlac olej 5 W jak juz wszystko będzie wkupie, a i bym zapomniał rozklepac spręzyny minimalnie. w rezultacie przewiduje że mozna by uzyskac 140 mm rzeczywistego- płynnego skoku z duracza.
Moje pytanie jest takie- czy ktos juz dokonywał takiej przeróbki i mógłby mi udzielić ewentualnie jakis porad ampropos tego.
: 28.10.2006 08:59:51
autor: uczak16
Ajz mi nie chodzi o uszczelki kurzowe tylko o te w srodku bo jak teraz wlalem oleju to wszystko wyplywa i sie leje po amortyzatorze calym
: 28.10.2006 12:43:49
autor: Maciek 89
przeczytałem cały ten temat i nadal nie wiem czy w końcu przy składaniu wyczyszczonego duracza można trochę mu posmarować ślizgi zwykłym towotem do łożysk łt-43 ? aha i załóżmy że od góry wleje olej 10W a od dołu wlać taki sam czy inny ?
: 28.10.2006 17:45:35
autor: tinkki
"grubskim" tawotem posmarowałem :) - mam 140 zajbiscie płynnego skoku po 5 godz kombinowania - wprost zajebiście
: 28.10.2006 22:14:07
autor: Ajz
Maciek 89 tak, mozesz smarowac tym smarem.
Majac na mysli wlewanie oleju "od dołu" o co chodzi? i czy ma to na celu stale smarowanie goleni? kiedys sam wpadlem na ten pomysl.
: 28.10.2006 22:27:13
autor: prosty
tinkki tu praktycznie same gorole to nie wiedzom co to grubski towot... :-)
pozdrawiam
: 11.11.2006 10:15:49
autor: don_felippo
To moze teraz zrobcie poradnik "jak zmniejszyc skok w duro ?"
: 11.11.2006 10:16:56
autor: RzemieN
Uciac sprezyny albo wstawic inne krotsze :)
: 12.11.2006 23:17:27
autor: ak47
!!!UWAGA!!!
Udało mi się dopasować uszczelki olejowe Marcocchi do mojego duro. 10 minut roboty i nasze duro juz nie wypuszcza oleju/smaru i chodzi znakomicie:D
wiecej na priv
: 15.11.2006 12:15:05
autor: AdeK___
yo:D mam takie pytanko, robil juz ktos cos takiego ze do drugiej goleni gdzie jest sam elastomer ze sprezyna wyciagnal to i wlozyl drugi tlumik z olejem?? jak by to chodzilio :| bo jak wyciaglem sprezyne i byl sam tlumik to amor byl bardzo miekutki ale jakby dolac jakiego oleju i troche opasek wlozyc:PP jak ktos cos takiego probowal niech cos napisze:PP pzdr:D
: 15.11.2006 15:17:33
autor: ak47
AdeK___ to jest nienajlepszy pomysł. Amor będzie zamulać i będzie mniej czuły na nierówności. Na cholerę Ci opaska, będzie tragicznie bo miękka sprężyna z tłumika spowoduje, że amor będzie odbijać przez 2 sekundy od max wbicia:/ Z kolei z jednym tłumikiem i bez sprężyny z lewej goleni amor nadaje się na wagę do 35kg.........
: 19.11.2006 18:51:17
autor: AdeK___
: 19.11.2006 18:59:13
autor: talib
AdeK___
Dzięki mistrzu ;]
: 14.12.2006 21:48:04
autor: Siuda
siemka
mialem nadzieje ze nie bede juz musial tutaj pisac i ze nie bede mial zadnych problemow z duro. Problem jaki mam juz sie pojawil na forum ale u mnie ma to inna postac. Mianowicie robilem dzisiaj ogolny serwis duro. wymiana oleju czyszczenie uszczelek itd. Gdzy chcialem zlozyc amorka pojawil sie problem. Korek od strony gdzie jest tlumik nie chce sie przykrecic. Sprawa wyglada tak ze jak odkrece te czarne plastiki z korka to koreczek sie ladnie przykreca a z plastikami nie ma bata. Probowalem naciagnac amorka i przykrecic ale nie daje rady. Probowalem na chama kluczem i tez nic. Nic w budowie duro nie zmienialem zmienilem tylko olej. Nic nie wskazuje na to ze cos sie roz...... wczesniej wiele razy zmienialem olej i nie mialem wczesniej tego problemu. Moze ktos z was mial cos podobnego. Jak cos to gg 7438523 albo na priva bylbym bardzo wdzieczny za pomoc
Dodam ze moze tak byc ze ten plastik blokuje o kardrige
pozdro
: 14.12.2006 22:11:39
autor: ThoRx
Siuda jezeli ktos jeszcze mial taki problem to prosze: problem polega na wcisnieciu orinigu do tlumika, czyli ta gumowa uszczelka przy korku. rozwiazanie jest proste, wystarczy w dwie osoby, jedna srubokretem wcisnie ta czesc korka ktora mozna na docisk odlaczyc na ktorej jest ta uszczelka, a druga wkreci korek. jezeli to nie pomoze to wymiana oringu, kwestia 0,6-1zl - tego nie polecam bo tlumiak moze stracic szczelnosc.
pozdro 360'
: 25.12.2006 18:31:50
autor: Maciek 89
Mam zamiar wkrótce rozebrać duracza w celu przeczyszczenia, zdjęcia tej opaski z pałeczki w tłumiku i wymiany oleju. To jaki olej mam wlać żeby był nie za miękki nie za twardy (jeżdżę bardzo wszechstronnie)5W? 10W? 15W? (mam zamiar wlać taką samą ilość), (mam zamiar jeździć sporo w zimie) i waże około 70 kg aha i jaką gęstość ma oryginalny (fabryczny) olej w duraczu ? Proszę o pomoc
Pozdrawiam
: 25.12.2006 20:08:41
autor: michal15
elooł mam pytanie ile mam wlac oleju do tłumika zeby niemulił i zeby niedobijał moja masa ciała to 82 kg aha wycignieta jest opaska i wlany olej 2,5 motorexa